Spring naar bijdragen

HELP!!! aandrijfas


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag eindelijk de motor begonnen (op de plaats hangen) maar nu kom ik achter wel erg raar uit:

Jeep%20Wrangler%20(913).JPG

Jeep%20Wrangler%20(915).JPG

Hij is erg schuin naar beneden??

Het is wel nog de achteras van de Wrangler 2.5L maar de schuinte zal niet anders worden?

Hier wat maten erbij:

maten.jpg

Is dit normaal, of hoe moet ik dit oplossen?

Vriendelijk bedankt!

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste is het dus normaal dat de hoek zo groot is? (zonder SYE)?

En als ik een SYE plaats kom ik verder naar achter uit? dus... zou de hoek nog groter worden?

Of snap ik er nouw helemaal niets meer van? ;)

SYE is korter dus kleinere hoek. het spitse gedeelte aan je tussen bak gaat er af en er wordt een korter deel in de plaats gezet. verder moet je as ook achterover komen te liggen

aangezien A2 + C2 = B2 IS DE AFSTAND NOG LANGER, NL 493 MM. DIT WORDT MET EEN SYE WEER ANDERS, ZODAT DE KANS BESTAAT DAT JE EEN ANDER ACHTERAS MET AANSCHAFFEN.(ik bedoel een achterste aandrijfas)

bewerkt door just-a-jeeper
wat vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een sye plaatst gaat het staartstuk van je tussenbak er af dus krijg je meer ruimte. Als je voor een super short sye kit kiest krijg je nog meer ruimte. Je moet dan wel een electronische snelheidsmeter hebben want een mechanische past daar niet op.

Je zult zowiezo je as meer moeten laten kantelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hoek is heel normaal en erg logisch: Je hebt 4inch verhoogde bladveren, dus je as is dmv die bladveren 4inch lager komen te liggen ten opzichte van je aandrijflijn.

Een SYE is een 'verandering' in je tussenbak (google maar eens of zoek op dit forum).

Die 'tuit' waar je de aandrijfas nu insteekt word oa verwijderd. Daardoor word de afstand dus groter van tussenbak naar je differentieel.

De CV-aandrijfas die je erbij moet kopen is dus (veel) langer dan de normale, waardoor die hoek verminderd word tov de hoek die hij nu maakt op je foto's.

Hopelijk heb ik het duidelijk neergezet zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik had deze vraag geplaatst en op mijn pagina over de jeep reageerde iemand over hetzelfde.

Ik dacht er net aan dat de motor zowieso nog naar voren moet. Ik heb het chassis van de 2.5 en de motorsteunen zitten nog niet op de goede plek (ik had ze provosorisch neer gezet).

De motor moet dus naar voren wat de hoek ten goede brengt, de shims moeten nog geplaatst worden en het gewicht moet er nog op. Zal dus hopelijk wel goed komen.

Bedankt voor de reacties! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

desnoods eerst even de radiator en grille e.d. erop zetten om te kijken hoever je naar voren kan.

ja, is goed dat je het zegt... dan weet ik precies tot waar ik kan komen

Zit er trouwens nog verschil in de radiator van een 2.5 en een 4.0? (dikte ofzo?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een foto gemaakt van de wrangler hier op de zaak met een 4 liter motor , 2.5 inch verhoging , 231 tussenbak en dana 35 achteras.

Zoals je kan zien op de foto loopt de aandrijfas nagenoeg recht van de tussenbak naar de achteras. Ook is het hoogte verschil tussen tussenbak en achteras bij de 2.5 inch verhoging niet zo extreem groot als bij jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de foto.

Ik denk dat ik daar toch op uit ga komen.

De achteras moet nog omhoog, de motor nog naar voren en de tussenbak moet nog zakken op de skid plate (ligt nu nog wat tussen om op te rusten).

Het zal dus wel goed komen :blush:

Ik wil wel graag zeggen dat ik het erg waardeer hoe iedereen mee denkt en info geeft! Super!!! <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...