Spring naar bijdragen

te koop gevraagd voor Project...


Nikonised
 Share

Recommended Posts

Een wrangler body is breder als een cj body. De neus van een wrangler is aan beide kanten ruim 3 cm breder als van een cj.

Ga je dan de neus wat spits toe laten lopen? Dan lopen je fenders ook niet mooi recht meer. De rechte lijn van je body is dan ook weg.

Hey Michel,

Sorry, maar ik zie het verschil niet? Mijn broer is geen probleem tegen gekomen tijdens het monteren.

Kan zijn dat ik je niet begrijp, want ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

De link die je gaf van die gele Wrangler, is een complete Wrangler, met alleen een CJ grill, motorkap en fenders. Dat zou misschien wel uit kunnen maken, omdat je dan een CJ voorkant op een Wrangler chassis plaats.

Zie hier het resultaat van mijn broer.

Mvg,

Robin

post-6094-12873037212124_thumb.jpg

post-6094-12873037216521_thumb.jpg

post-6094-12873037220584_thumb.jpg

bewerkt door robin veldwijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een link van iemand met wat uitleg over de aanpassingen

http://www.jeepexpeditions.org/pdfs/tech_yj_tub_on_a_cj.pdf

http://myweb.cableone.net/wdohrn/tubswapnew.htm

http://www.jeepforum.com/forum/f8/cj-yj-tub-body-swap-link-listing-501837/

Jouw broer heeft dan waarschijnlijk hetzelfde gedaan en de voorfenders laten zitten en de wrangler body aan de fenders vastgelast.

Het past wel maar als je dan langs de zijkant van je jeep kijkt zie je dat de fenders wat breder naar buiten toe gaan lopen. Dus het is dan niet 1 strakke rechte lijn.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een link van iemand met wat uitleg over de aanpassingen http://www.jeepexpeditions.org/pdfs/tech_yj_tub_on_a_cj.pdf

Jouw broer heeft dan waarschijnlijk hetzelfde gedaan en de voorfenders laten zitten en de wrangler body aan de fenders vastgelast.

Het past wel maar als je dan langs de zijkant van je jeep kijkt zie je dat de fenders wat breder naar buiten toe gaan lopen. Dus het is dan niet 1 strakke rechte lijn.

Hey Michel,

Mijn broer had de Jeep compleet uit elkaar gehaald. Met de montage heeft hij de body er eerst op gezet, vervolgens de fenders op de originele wijze gemonteerd, gebout. Niet vast gelast, want hij heeft de body en fenders los van elkaar laten spuiten.

Dat zou zonde zijn van de lak;)

Mvg,

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey michel, jij zegt dus dat de body van een YJ 6 cm breder is dan van een CJ, lijkt mij sterk, niet beters te weten dat ze even lang en breed zijn, hoe kan anders een softtop, bikinitop en een dusterdeck van een YJ op een CJ passen. zelfs het raamframe past uitgezonderd de verwarmingsgaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey michel, jij zegt dus dat de body van een YJ 6 cm breder is dan van een CJ, lijkt mij sterk, niet beters te weten dat ze even lang en breed zijn, hoe kan anders een softtop, bikinitop en een dusterdeck van een YJ op een CJ passen. zelfs het raamframe past uitgezonderd de verwarmingsgaten

Hoi Theo,

Ik kwam met dat verhaal omdat hier 2 wranglers rijden die graag een cj neus willen hebben en dat ombouwen viel zwaar tegen omdat het niet passend was. Zal eens navragen waar het dan fout liep. 1 van de wrangler rijders heeft alles er weer afgesloopt en heeft zijn yj neus weer terug geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

Ik kwam met dat verhaal omdat hier 2 wranglers rijden die graag een cj neus willen hebben en dat ombouwen viel zwaar tegen omdat het niet passend was. Zal eens navragen waar het dan fout liep. 1 van de wrangler rijders heeft alles er weer afgesloopt en heeft zijn yj neus weer terug geplaatst.

Ik heb het zelf nooit gedaan maar het schijnt dat je zowiezo een bodylift nodig hebt omdat de cj neus iets verder naar onderen doorloopt, verder is de cj neus inderdaad korter waardoor je in het ergste geval naar een elektrische koelvin moet

Maarja, allemaal van horen zegge:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een schot in het duister, maar toch:

goede CJ7 of Wrangler body

setje one piece axles AMC 20 Smallspoor

setje Alloy of Warn oid steekassen dana 30 Smallspoor

of

set sterke assen (bijv dana 44) met 4.10 overbrenging

én

AMC 360 blok compleet met headers.

Dus wie heeft wat liggen en wil het kwijt?

svp reacties via mail: nikonised@hotmail.com

Niemand iets van one piece axles AMC 20 of voor de DANA 30 vooras liggen? iemand die van smallspoor naar breedspoor is gegaan of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb een hoop gelezen over assen...

wordt een beetje gestoord .. Was is nu goed wat is niet goed..

Patrol GR assen sterk maar voor mijn idee te breed voor een CJ7 of?

Dana 44 hoor ik verschillende geluiden over.. AMC 20 sterker?

Hoe zit het nu met Patrol 260R assen, wie heeft daar ervaring mee? Zijn die sterk?

Wie heeft er wat te koop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Patrol assen zijn sterker dan de standaard cj assen maar wegen ook een stuk meer.

De Patrol R160 en de spaanse Patrol R260 hebben dus schijven voor en trommels achter. De achteras ombouwen naar schijven is niet zo makkelijk. De assen van de R160 en r260 zijn minder breed als de Y60 en Y61 assen. Deze assen zijn ook iets minder sterk als de Y60 en Y61 assen en dan vooral de vooras is wat zwakker maar nog steeds een stuk sterker als de dana 30 bijvoorbeeld. Deze assen hebben standaard een 4.11 of 5.11 R&P. 4.11 bij de Turbo versie en 5.11 bij de non turbo versie. Achter zit een LS in de as de je makkelijk aan kan passen naar een 70 of 80% sper.

De wms van de R160 en R260 assen is 59 inch.

Ik heb hier nog in de oud ijzerbak een voor en achteras van de R260 liggen met een 4.11 erin. Ze zijn nu nog mee te nemen maar binnenkort niet meer als de bak vol zit.

Succes!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Patrol assen zijn sterker dan de standaard cj assen maar wegen ook een stuk meer.

De Patrol R160 en de spaanse Patrol R260 hebben dus schijven voor en trommels achter. De achteras ombouwen naar schijven is niet zo makkelijk. De assen van de R160 en r260 zijn minder breed als de Y60 en Y61 assen. Deze assen zijn ook iets minder sterk als de Y60 en Y61 assen en dan vooral de vooras is wat zwakker maar nog steeds een stuk sterker als de dana 30 bijvoorbeeld. Deze assen hebben standaard een 4.11 of 5.11 R&P. 4.11 bij de Turbo versie en 5.11 bij de non turbo versie. Achter zit een LS in de as de je makkelijk aan kan passen naar een 70 of 80% sper.

De wms van de R160 en R260 assen is 59 inch.

Ik heb hier nog in de oud ijzerbak een voor en achteras van de R260 liggen met een 4.11 erin. Ze zijn nu nog mee te nemen maar binnenkort niet meer als de bak vol zit.

Succes!

Hey Michel,

En dat heb je nu in de ijzer bak liggen? Nou die wil ik wel.. Ik zal even aan Ed vragen of hij op korte termijn wat onderdak voor de assen kan regelen zodat ze in ieder geval niet weggegooid worden..

Maar wat is er dan zo anders aan de vooras van een 260 tov een van een GR? hoevel zijn ze breder en hoeveel is de as dan zwakker?

Bedankt Mich!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fred,

Je moet wel opschieten daarmee hoor. De ijzerbak raakt soms heel snel vol hier. En zorg dat Ed een sterke auto heeft en een paar extra handen want de oud ijzerbak staat waar je met de heftruck niet meer kan komen. De assen van een patrol wegen dieplood. De assen samen wegen minimaal 2 keer zo zwaar als je oude cj assen.

De vooras van een GR is een stuk sterker als de R260 assen. Je moet naar een spring width conversie gaan met deze assen of een SOA nemen. Want je diffhuis zit op de plek waar je bladveer loopt.

De GR assen zijn ook een stukje breder als de R160 en 260 assen. Bij de GR assen heb je schijven achter maar ga je al snel met 12.5 brede banden richting de 190 a 195 minimaal. Als je pech hebt kom je zelfs op 2 meter uit.

Persoonlijk zou ik niet overstappen naar patrol assen tenzij je je wagen puur Offroad wil maken. Patrol assen zijn offoad super maar voor een dagelijkse auto zou ik er niet aan beginnen.

Wat voor tussenbak heb jij trouwens. QT of dana ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel,

De dana 300 heb ik eronder en deze Jeep wordt over het algemeen voor te offroaden, maar er naar toe rijden moet (goed) mogelijk blijven.

persoonlijk vond ik de 2mtr ook te te breed voor een CJ7 het hele model gaat verloren. 185 vind ik mooi genoeg.

Als ik het goed begrijp zijn de 260 assen voor bladveren en de GR assen voor springveren toch?

Hoe is het eigenlijk met de steek van zo'n 260 as zijn daar een beetje velgen voor te krijgen op 15 inch?

Waar heb jij de assen voor gebruikt gehad?

ik heb Ed gecontact, ik zal hem nog even bellen.

grtz

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Motor is een 4.0 HO geworden, géén V8 360 dus. Assen heb ik ook gevonden.. dana 44 voor én achter..

Komen wat zaken bij, ik ga voor schijfremmen achter dus daar moet ik achteraan.. weet nog niet precies welke hier allemaal geschikt voor zijn..

Ligt eraan of hydrolische handrem of originele gebruiken. (mag hydrolisch voor apk?)

Outer knuckles van de dana 30 gebruiken of die van de dana 44 (scout)...

tsja en natuuurlijk met dit alles letten op het budget..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor is een 4.0 HO geworden, géén V8 360 dus. Assen heb ik ook gevonden.. dana 44 voor én achter..

Komen wat zaken bij, ik ga voor schijfremmen achter dus daar moet ik achteraan.. weet nog niet precies welke hier allemaal geschikt voor zijn..

Ligt eraan of hydrolische handrem of originele gebruiken. (mag hydrolisch voor apk?)

Outer knuckles van de dana 30 gebruiken of die van de dana 44 (scout)...

tsja en natuuurlijk met dit alles letten op het budget..

Hoi Fred,

heb nog een YJ D30 liggen goed voor onderdelen. heb ook nog andere diversen van een YJ 4.0 laat maar weten wat je nog precies allemaal nodig hebt. kunnen wel een mooi prijsje maken icm de body hoe meer spul ik kwijt ben hoe beter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor is een 4.0 HO geworden, géén V8 360 dus. Assen heb ik ook gevonden.. dana 44 voor én achter..

Komen wat zaken bij, ik ga voor schijfremmen achter dus daar moet ik achteraan.. weet nog niet precies welke hier allemaal geschikt voor zijn..

Ik nog een complete ombouwset naar schijfremmen liggen voor een dana 44 achteras. klik

Met een kleine aanpassing voor elke dana 44 geschikt te maken.

Doe maar een PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voor zover ik weet moeten de steekassen van een amc20 even lang zijn..van welke as zijn die van jou geweest?

rechts is korter bij een amc 20 as

heb laatst mijn assen stuk gereden en heb bij nico in wommels nieuwe gekocht

is niet moeilijk wel lastig maar wel te goed zelf te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...