Spring naar bijdragen

Ombouwen YJ '92


Madcat
 Share

Recommended Posts

Was al een tijdje bezig, maar door en onwillige knie en studie, heft het een n ander een tijd stil gelegen. Afgelopen weken de draad weer opgepakt, en verder gegaan met het netjes maken van de nodige carrosserie delen.

Hoe het zover kwam?? dacht 2 jaar geleden de onderkant van m'n YJ even opnieuw te coaten, maar op een aantal plaatsen was er geen vloerplaat meer aanwezig:( waar de coating op moest. ook een spatbord werd hard minder. Toen besloten om alle aan roest onderhevige delen te vervangen.

Dus toen een andere body en spatborden gekocht, later nog een andere motorkap, een grill en achterklep. ook besloten om er grotere wielen onder te zetten dus ook gelijk maar andere assen gekocht (dana 44) met een 4.10 overbrenging.

repareren%20.JPG

De andere body

repareren%20-3.JPG

Strippen van de body

repareren%20-14.JPG

Toch ook hier een kleine rotte plek :bye1: (was echt verkocht als degelijke en harde body zonder roest:wacko:, maar helaas teverweg om even te kijken. Bij aflevering niet opgevallen)

groot%20onderhoud-13.JPG

groot%20onderhoud-19.JPG

groot%20onderhoud-20.JPG

Schoonkrabben en ontdoen van oude tectyllagen

groot%20onderhoud-35.JPG

groot%20onderhoud-33.JPG

Onderkant helemaal gestraald en de binnenzijde alle naden en plekjes wat maar een beetje oneffen was.

groot%20onderhoud-38.JPG

Gaatje dichtgemaakt

groot%20onderhoud-24.JPG

Achterste naad helemaal schoongekrabt, op 2 plaatsen weer dichtgelast en met vloeibaar tin afgetind. Moet op de foto alleen nog opgeschuurd worden.

groot%20onderhoud-29.JPG

groot%20onderhoud-31.JPG

Zowel de onderkant als de binnenkant met 2 lagen RX5 en 2 Lagen RX10 gedaan. daarna de onderkant in 2 lagen anti steenslag (Chip stone) gespoten. Helaas geen foto van.

IMG_0230.JPG

IMG_0235.JPG

Nieuwe fusseekochels in de vooras geplaatst

IMG_0237.JPG

en de vooras in 2 lagen RX5 gezet.

IMG_0329.JPG

IMG_0331.JPG

Nog het nodige schuurwerk gedaan

IMG_0342.JPG

IMG_0343.JPG

Spatborden ook in de RX 5 en de RX 10

IMG_0344.JPG

IMG_0345.JPG

Binnenzijde motorkap ook 2 maal RX5, 2 maal RX 10 en 1 laag chip-stone

IMG_0347.JPG

IMG_0350.JPG

Alle onderdelen nu in de 2 componenten primer en al voor een deel geschuurd.

Morgen maar weer verder:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, de primer heb ik voor een deel in de partytent gespoten. Heb verder geen ruimte.

Wil overigens goed, als het niet waait heb je een mooie warme en goed verlichte ruimte. Wel even de vloer schoonmaken en afdekken.

Ja, dat heb ik ook gedaan gaat best prima als het niet teveel waait. ik maak de vloer vochtig, dan waait geen stof op.

Wel uitkijken voor té lage temporaturen want dan is het lastig!

O.T prima project!!!! ziet er top uit, heb je hulp of doe je dat in je uppie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb ik ook gedaan gaat best prima als het niet teveel waait. ik maak de vloer vochtig, dan waait geen stof op.

Wel uitkijken voor té lage temporaturen want dan is het lastig!

O.T prima project!!!! ziet er top uit, heb je hulp of doe je dat in je uppie?

Doe het in m'n uppie, soms baal ik daar wel eens van, omdat het voor mij de eerste keer is dat ik een jeep uit elkaar haal. Mis wel eens de momenten om even te overleggen. Daarom duurt het soms wat langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Na overleg hier op het Forum toch geen Dana 44 onder de jeep, maar Dana 35. Laten we het maar op een vergissing van de leverancier houden.

Gelukkig is de overbrenging wel 4.11, dus vanmiddag begonnen met het ontdoen van alle remonderdelen en alle oude lagen tectyl en verf. Olie eruit gehaald, en het inwendige eens grondig bekeken op gebreken. zag er allemaal netjes en gesloten uit. Dus dat is dan weer een meevaller. Komende dagen de as maar mooi afwerken en tzt de remmerij van mijn huidige as overbouwen.

IMG_0388.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Na een paar tegenslagen en te weinig tijd :angry: hier weer eens een kleine update van wat er de laatste weken allemaal gebeurt is

Ben begonnen met een kunststof coating in de nieuwe body aan te brengen. Helaas is dat de eerste keer mislukt doordat ik in m'm onwetendheid er ook RX 5 en RX 10 in had gesmeerd.

RX 10 en Protech gaan dus echt niet samen en begon dus ook op diverse plaatsen te reageren op elkaar.

Alles er weer uitgekrabd en de body helemaal weer opgeschuurd aan de binnenkant. Daarna maar weer een nieuwe coating aangebracht war natuurlijk in 2 keer moest..

IMG_0476.JPG

IMG_0478.JPG

IMG_0482.JPG

Verder flink met de oude body aan het stoeien geweest. Alles er nu bijna af na het nodige slijpen en uitboren van bouten die niet meer gangbaar te krijgen waren.

Gelukkig nu nagenoeg alles los en komende week kan dan ook de body van het chassis gehaald worden, als het weer tenminste nog een beetje meezit.

IMG_0487.JPG

IMG_0488.JPG

Daarnaast langzaam begonnen om de onderdelen die uit de oude body kwamen in te bouwen in de nieuwe. Wachten is nog even op de achterste kabelboom die nog niet helemaal los is, dan kan het dashboard helemaal ingebouwd worden. Kachel, koppeling en rem-cylinder zitten er ook allemaal al weer netjes op. Het enige wat tegenvalt is dat sommige onderdelen niet passen op een body van 1987. Zo paste de koppeling-cylinder niet en de kachel-motor door het schutbord paste ook niet echt. En zo zijn er nog wel een paar dingen die aangepast moeten worden.

IMG_0489.JPG

IMG_0490.JPG

IMG_0491.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een paar tegenslagen en te weinig tijd :angry: hier weer eens een kleine update van wat er de laatste weken allemaal gebeurt is

Ben begonnen met een kunststof coating in de nieuwe body aan te brengen. Helaas is dat de eerste keer mislukt doordat ik in m'm onwetendheid er ook RX 5 en RX 10 in had gesmeerd.

RX 10 en Protech gaan dus echt niet samen en begon dus ook op diverse plaatsen te reageren op elkaar.

Alles er weer uitgekrabd en de body helemaal weer opgeschuurd aan de binnenkant. Daarna maar weer een nieuwe coating aangebracht war natuurlijk in 2 keer moest.....

Das jammer...... :angry: Nu ziet het er weer netjes uit!

Hopelijk kan je deze zomer lekker weer touren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Kleine update

Paar maandjes beetje stil geweest. Niet dat er in de tussentijd niets is gebeurt, maar bij tijden schoot het gewoon niet op door onverwachte zaken zoals een toch verrot chassis, verrotte bodemplaat, vorst (geen verwarming in de tent)en remmerij wat niet echtr wilde passen.

In de afgelopen maanden dus een ander chassis op de kop getikt en volledig behandeld met RX5, RX10 en een antisteenslag laag. Van EJG een andere bodemplaat voor de tussenbak gekocht en eveneens net zo als het chassis behandeld.

De remmerij werkend gemaakt door onderdelen van mn'n eigen as op de donoras te zetten waardoor ik m'n eiegn remmerij kon gebruiken.

Nu dan zo ver dat komend weekend de body op het chassis geplaats kan worden en ik de boel verder op kan bouwen.

IMG_0510.JPG

Nieuwe chassis nog niet behandeld

IMG_0516.JPG

IMG_0518.JPG

Chassis nadat het is behandeld

IMG_0002.JPG

Chassis compleet met assen en motor

IMG_0009.JPG

Chassis volledig klaar met nieuwe RVS remleidingen

IMG_0005.JPG

In spanning wachtend totdat hij op het chassis plaats mag nemen, al voorzien van alle bekabeling en dashboard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...