Spring naar bijdragen

Zuigers schoonmaken


Gumy
 Share

Recommended Posts

Ik heb gisteren alle zuigers uit mijn blok (amc 304) gehaald en nu wil ik deze schoonmaken. Iemand een tip waarmee ik dat het beste kan doen? (Schoonkrabben leek me niet zo'n goed plan....)

Gr Gunther

ATF (olie voor de automaatbak) werkt echt het beste, alle koolaanslag is daarna makkelijk te verwijderen met scotchbrite , of regular cola doet ook wonderen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ATF (olie voor de automaatbak) werkt echt het beste, alle koolaanslag is daarna makkelijk te verwijderen met scotchbrite , of regular cola doet ook wonderen......

Top!

Ik heb ze nu in de diesel staan, als dat niet (genoeg) werkt dan ga ik eens met ATF aan de slag.. By the weg, waar kan scotchbrite krijgen? Zijn dat niet gewoon schuursponsjes? Zoals die roze, gele, groene en blauwe? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een staalborstel zuigers schoonmaken ?

Geeft dit geen krassen of beschadigingen?

Nee. ik gebruik altijd een goudkleurige ronde bortsel daarvoor. en waar de zuigerveren zitten daarvoor ik gebruik ik een dunnere voor. zet wel een veiligheidsbril op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet verstandig om aluminium met een Fe houdend product te poetsen/bewerken.

Er blijven zeker ijzerdeeltjes achter in het aluminium wat niet echt ideaal is, zeker niet bij een zuiger.

weleens gehoord van een luchtspuitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel van een gewone luchtspuit a 8 bar ,maar een met 2000bar druk om de deeltjes uit het aluminium te drijven zie je niet zo vaak�.

Ruud, ik reageer meestal niet meer als er in een topic dergelijke onzin wordt verkondigd.

Het zou elegant zijn om alle forumleden een disclaimer te sturen met in elk geval de passage:

" Jeepforum, haar admins en moderators kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor gebrek aan deskundigheid van andere formumleden en de eventuele schade ontstaan door het opvolgen van hun onbenullige adviezen"

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

l'ours alpin, volgens mij ontgaat hier jou toch het een en ander.

of mij natuurlijk. Maar leg eens uit wat je nou zo dwars zit.

Ik reageer enkel op de opmerking van f.m. Die met z'n luchtspuitje de ingedreven metaaldeeltjes uit het aluminium wil spuiten. met 8 bar gaat dat nooit lukken. maar misschien gebruikt hij 2000 ber ?(overstalement.. hint ,hint)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

l'ours alpin, volgens mij ontgaat hier jou toch het een en ander.

of mij natuurlijk. Maar leg eens uit wat je nou zo dwars zit.

Ik reageer enkel op de opmerking van f.m. Die met z'n luchtspuitje de ingedreven metaaldeeltjes uit het aluminium wil spuiten. met 8 bar gaat dat nooit lukken. maar misschien gebruikt hij 2000 ber ?(overstalement.. hint ,hint)

Ruud, mij ontgaat in dit geval geloof ik niets, ik ben het juist helemaal met je eens! Ik bedoel dat, als Failed Mechanics onzin bijdragen, ik afhaak! Helaas gebeurt het hier maar al te vaak dat serieuze problemen met onbenullige of zelf aantoonbaar onjuiste adviezen de verkeerde kant opgestuurd worden terwijl bijdragen van technisch meer onderlegden worden weggewuifd.

Maar dat is hier off topic, dus ik laat het maar even aan de moderators om te bepalen wat ze hier mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... dus ik laat het maar even aan de moderators om te bepalen wat ze hier mee doen.

Dit alles blijft gewoon staan. Wij kunnen niet bepalen of een tip waardevol is of niet. Op dat moment dat we dat gaan doen, is het idee van een werkend en interactief forum verdwenen.

Ik vond het een vreemde manier van zuigers schoonmaken, vandaar mijn vraag of het kwaad zou kunnen. Hierop is door diverse leden gereageerd dat dit onzin is. Blijf dit doen, zeker als je hiermee een beter of ander advies hebt. Of leden (welk) advies opvolgen is een tweede.

Het zou elegant zijn om alle forumleden een disclaimer te sturen met in elk geval de passage:

" Jeepforum, haar admins en moderators kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor gebrek aan deskundigheid van andere formumleden en de eventuele schade ontstaan door het opvolgen van hun onbenullige adviezen"

:wacko: staat er volgens mij zelfs in.....

Discussie over het wel of niet gebruiken van een staal borstel lijkt me nu in dit topic niet meer nodig, denk dat het wel duidelijk is.

Gaan we weer verder met het probleem van de starter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aluminium kan je het best schoon maken met een koper(messing) borstel.

Dat zal wel de borstel zijn die FM gebruikt......

klopt helemaal

jullie denken dat ik maar onzin schrijf. maar zo heb ik een maand of 2 terug zo ook mijn zuigers schoongemaakt en een jaar of 5 terug heb ik het ook zo gedaan. en intussen zitten mijn zuigers alweer blinkend in mijn blok.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...