Spring naar bijdragen

YJ 4 inch lift en wat voor banden?


Recommended Posts

Mijn standaard YJ uit 92 is redelijk "doorgezakt" post-4236-12873033749427_thumb.jpg

Heb een pro comb setje gekocht (zie foto) post-4236-12873033747541_thumb.jpg (opmerkingen enz...zijn welkom)

Wat voor banden raden jullie mij aan na de lift? Ik rij hoofdzakelijk op de openbare weg en neem (te weinig) een duik in het terein/strand.

Ik wil eigenlijk mijn "standaard" velgen wel houden omdat ze in de dezelfde kleur zijn meegecoat. Tot welke maat kan ik gaan met deze velgen?

Zit zelf te denken aan 33/10.5/15.

Heb ik bij deze maat ook nog een bodylift nodig of is deze pro comb lift genoeg.

Moet ik verder nog dingen aanpassen na deze lift? (remleidingen, besturing enz)

gr, Michael

bewerkt door Micky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk setje.. gefeliciteerd.

Volgens mij kun je zo rijden met de door jouw gewenste banden maat, als je deze set eronder zet.

Rem leidingen verlengen is absoluut een must als je het terrein in gaat. Vreemd dat die niet in de set zitten.

Bedenk wel dat het rijden nogal veranderd als dit je eerste liftkitje is.

Optrekken, schakelmomenten, bochten gedrag en remmen (!!) kunnen voor verrassingen zorgen.

Daarnaast kun je problemen krijgen met de hoek van de aandrijfas met die hoogte.. een SYE met langere aandrijfas is dan onontbeerlijk.

Deze zaken zijn toch pas goed te meten als je liftkit en banden eronder zit, maar doe je kleine banden nog maar niet weg voorlopig. :(

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx voor de info! Over die SYE heb ik je een pb gestuurd...:-)

Die remleidingen komen we wel uit.

Met "remmen" neem ik aan dat je bedoeld dat mijn remweg aanzienlijk langer gaat worden doordat de massa van mijn Jeep hoger ligt.

Die standaard velgen: 33/32 of 31 is geen probleem. Dan de 10,5 of 11,5??? Iemand hier uitleg over?

Kan ik beter voor 31ers gaan ipv van 33ers omdat ik veel op asfalt te vinden ben?

En dan bedoel ik idd met betrekking tot weggedrag, verbruik enz...

gr, Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe breder je band hoe meer brandstof verbruik.

De meesten vinden breder wel mooier.

Kijk ook goed uit met welk type band je koopt, als jij zelden in het terrein komt zou ik je een all terrain aanraden, zijn lekker stil op de weg en zuinig voor de brandstof.

Modderbanden geven meer weerstand dus meer brandstof verbruik.

Een set wegbanden kan natuurlijk ook maar daar kun je offroad niets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx voor de reactie's!

Dinsdag heb ik de verhogingset besteld en vandaag lag hij letterlijk voor de voordeur :) Toch raar van UPS dat ze hem zo afleveren! Woon in een rustig wijkje met veel ouderen die overdag thuis zijn dus afleveren bij de buren had gekunt.

Dat tandwieltje voor de km teller was mij al bekend... :P

Iemand nog duidelijkheid over de standaard velgen die ik heb?

Kan er 11,5 op of houd het op bij 10,5?

Volgende vraag is uiteraard.. :lol: :

Heeft iemand nog een leuk setje 33/10,5(11,5)/15 liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd. Heb dezelfde set onder mijn auto.

Geen SYE, heb gewoon de standaard aandrijfas. Gaat goed bij mij.

Vering is wel hard op de weg, maar doet het perfect in het terein.

Heb er zelf omgerekend 33x11,5 onder op 8J velgen. Toen ik de set er net onder had, had ik er 31-ers onder. Vond dat geen gezicht. Snel naar 33 gegaan.

Hier een foto met 33-ers....

DSC_0007.JPG

En dit was met de 31-ers

dsc03543-300x225.jpg dsc03525-300x225.jpg

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er netjes uit, Moto!

Ben heel benieuwd hoe "hij" er na de lift uitziet? :unsure:

Druk bezig met banden zoeken en nadenken over de SYE. Blijf verschillende berichten horen... :unsure:

Morgenochtend gaat hij naar de werkplaats nadat ik hem gisteren uit de "stalling" heb gehaald.

Hij stuurde heel zwaar dus ook daar gaat naar gekeken worden.

Iemand een snelle oplossing voor de vloeistof die in een YJ '92 moet voor de stuurbekrachtiging?

gr, Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...