JJD Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Na een tijd kijken eindelijk een cherokee gekocht...... 90' limited grijs, rijd heerlijk!! Natuurlijk lijst met puntjes wat ik nog wil gaan doen maar het eerste was; kijken waarom hij naar rechts trekt. Dus gisteren de remblokken voor vervangen (was nodig)......maar hij blijft naar rechts trekken. Naar profile geweest en deze wisten mij te vertellen dat de achter as iets scheef stond, is dit iemand anders eerder over komen? misschien dat er een dowel pin niet goed zit, k wilde er vandaag naar gaan kijken maar pffff sleutelen in n zwembad..... dan wacht ik nog wel een paar dagen. Ik ben benieuwd of iemand hier iets op heeft, alvast bedankt, Gr Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Mooi man, gefeliciteerd met je aankoop. Voor de oorzaak van het naar rechts trekken zou je de wagen op een remmenbank moeten zetten, om te kijken of er remverschil zit tussen links en rechts. Dit lijt mij de meest waarschijnlijke oorzaak...... Een as die niet helemaal op z'n plaats staat hoort natuurlijk niet, maar zal zich eerder uiten in slecht sporen en bandenslijtage. Wel even goed naar kijken natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 whow Ab, das snel... bedankt! Maar tijdens het remmen trekt hij vrijwel recht het is voornamelijk als ik mn gas los laat. tijdens optrekken en remmen is het vrij recht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Zit alles wel goed vast aan de voorkant ? Stuur en spoor stang ? Nergens spelling ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 voorkant zit alles vast, hele kleine speling vlgs mij ergens als ik de bocht door ga hoor je klein kloenkje, denk dat t de stang is die de as op zn plek houd (weet de naam niet). het rare was dat profile vertelde dat mn rechter achterwiel iets naar voren stond tov mn linker (paar mm). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Wanneer trekt hij naar rechts dan, tijdens het rijden? Dacht te begrijpen met remmen:blink: Anders zou er toch iets met de sporing niet juist zijn, spoorstang op de vooras krom oid...... Achteras kan bijna niet scheef staan. Centerbout van veerpakket staat in een gat op de veerplaat en veerpad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Hij trekt naar rechts tijdens het rijden! minder tijdens het remmen dan is het juist beter. ik ben dr nog niet super bekend mee maar kan evt de pin welke het paket bladen bijeen houd misschien zijn uitgejutterd oid (komt dat vaker voor)? ook omdat ik het gevoel heb dat de achteras iets naar rechts staat (gemeten met een pakje peuken tussen het wiel en t achter scherm) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Ja, als dat zo is......... Je zou even kunnen meten of er verschil is -maat van hart as tot voorste veerbout- tussen links en rechts. Dan heb iig een indicatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 ga ik ff doen! bedankt al zo ver en k kom dr op terug! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 blijft er niet een remcilinder hangen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 ik heb net ff gemeten (in de regen, beinvled naukeurigheid) maar afstand van as naar voorste veerbout is gelijk ong 57cm. alleen lijkt het of de gehele as iets naar recht zit. Menno; remmen he b ik nog niet open gehad, ga ik vlgd week naar kijken, maar als dit zo zou zijn moet er verandering op treden (remmen raken op en ruiken) het is al zo alng als k m heb (al 3000km gereden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Probeer eens om de voor- en achterwielen te wisselen. Mogelijk heeft de band RV een iets grotere rolweerstand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 Probeer eens om de voor- en achterwielen te wisselen. Mogelijk heeft de band RV een iets grotere rolweerstand. Daar zeg je wat....... is je bandenspanning rondom goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2010 banden spanning is prima, en ik heb ook al de twee voor wielen om gewisseld...... geen resultaat. ik ben van plan van de week naar de achter as te kijken of er ergens speling op zit of verschoven is..... heeft iemand nog andere ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst May 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2010 Hallo allemaal, Ik heb hetzelfde euvel, altijd al gehad. Heb een lijntje gelegd tussen het hart van de assen aan één kant van de auto. Scheelt twee centimeter. Ik heb enige tijd geleden de bladveren vervangen, zitten vast in één punt, kan dus niet missen. Alles verder goed. Bandenspanning, wielen verwisseld, remmencheck etc, etc. Groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2010 Naar profile geweest.... Wat deed je bij profile eigenlijk? Kan natuurlijk ook gewoon aan je uitlijning liggen. Ook bij mij trekt de auto naar rechts, nergens speling (meer) dus ik laat hem zaterdag uitlijnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst May 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2010 vandaag weer wat km's gemaakt..... eerst naar Rotterdam toen naar Friesland.... (woon in Utrecht) en het trekken naar een kant is wel te erg. kan t makkelijk met 1 vinger bij sturen hoor maar wil gewoon dat hij recht stuurt! banden heb ik omgewisseld, voor al blokken vervangen en is prima, spanning=ok. Ramon, profile is vlgs mij best prima met uitlijnen, bij mij hebben ze gemeten en vertelden dat de voor wielen goed stonden en alleen de achter as scheef. hoefde niet te betalen omdat ze nix gedaan hadden (top!) Dat idee met het touwtje tussen de assen meten is een top idee (6 in-line). dus kijken of dat bij mij ook zo is..... dan eerst 2" omhoog en dan zorgen dat ik op de 1 of andere maner de assen kan op lijnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron! Geplaatst May 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2010 Hoi Joost! (en anderen) Toen ik onlangs wat over de interwebs aan het struinen was, kwam ik ergens het verhaal tegen dat camber links en rechts opzettelijk een tikkie verschillen, waardoor de auto naar rechts trekt wanneer je, bijvoorbeeld in geval van een nap-attack het stuur loslaat. Dat zou dan zijn omdat berm of vangrail in zo'n geval te prefereren is boven een tegenligger. Met andere woorden, het zou zo horen, it's a feature! Of het waar is weet ik ook niet maar ik vond het in elk geval een mooi verhaal. Zodra ik weer weet waar ik het gelezen heb, plaats ik nog wel een linkje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Camber links en rechts hoort niet af te wijken! Auto mag idd iets naar rechts sporen en in Engeland iets naar links. Altijd van het wegmidden af Normaal is het rechtuit op een vlakke weg, op de snelweg zal hij altijd iets naar rechts willen omdat de weg naar rechts afloopt. (wegbolling) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron! Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 ...dus een paar dagen geleden ter controle zelf maar eens zo'n ding aangeschaft en inderdaad, trekt niet naar rechts. Of links. Mijn eerdere reactie is dus onzin. Of er moet iets aan m'n Jeep mankeren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst June 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2010 Het heeft ff geduurd maar ik heb de as goed bekeken..... in de tussen tijd is er ook nog et bij gekomen: na een aantal snel weg kilometers maat de achter as brommend geluid bij korte bochten.... - De as staat iets scheef recht achter staat 1 cm verder naar achteren. - het achter differentieel loop heel zwaar, als ik 1 vd wielen vast houd moet je echt moeite doen de ander te draaien.... - er zit speling op alle bij de steek assen (axiaal) zou het kunnen dat ...... door de speling op de steek assen de satelliet wielen op elkaar drukken en alles dan zwaarder loopt? iemand een oplossing......of gewoon nieuwe as?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst June 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 gister de olie in de Dif vervangen..... maar kon zo snel niet aan de toevoeging komen (limited slip additive) en heb LSD olie gekocht, het brommen in de achter as is wel minder maar bij heel warm nog niet geheel weg. weet iemand of ik er nu nog gewoon wat additive bij kan gooien?? daar naast overal nog een keer goed naar gekeken en nergens zit speling op.... maar trekt nog steeds naar rechts...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2010 Ga eens terug naar profile en laat hem eens uitlijnen, onze ZJ trekt ook naar 1 kant, dus ik denk dat ik die van ons ook maar eens weg breng Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst June 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2010 Ik heb de Limited slip additive op voorraad , of had je hem al besteld ( ik zag vandaag een bestelling binnen komen van iemand die 1 flesje bestelde). Je kan hem er naderhand nog bij voegen , de LS verbrand pas na zo'n 1000 km als je het er niet bij doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JJD Geplaatst June 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 de olie heb ik vorige week vervangen, geprobeerd met LSD olie, hier zou de limited slip toevoeging al doorheen zitten..... maar kan vertellen.... dat werkt niet!! bleef kraken.... dus eergisteren een flesje toevoeging gehaald met bij de dealer en nu perfect!! alleen trekt hij nog steeds naar rechts...... maar wil m zo i zo iets omhoog hebben, heb wel al gezien dat er achter al shackels tussen zitten. op veel foto's zie ik ook jeeps waar de U-bolts langer zijn gemaakt met een stalen blokje er tussen als verhoging (iemand ervaring) dan kan ik gelijk de achter as recht zetten...en voor wilde ik grand cherokee veren gaan plaatsen (is toch ook hoger?)...... blijven dus wel ff bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.