Spring naar bijdragen

Ron!

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ron!

  • Verjaardag 22/12/1968

Ron!'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Die elektrische zit er bij mij ook Dave. Volgens mij doet die mee als je de airco aanzet en/of wanneer de koelwatertemperatuur in de radiator hoog wordt, dat is althans wat ik een beetje uit de verhalen begrepen heb. Die heb ik ook al eens zien draaien, dus dat zit volgens mij wel goed. Een extra handbediende schakelaar lijkt me normaal dan ook overbodig zolang de sensor z'n werk doet. Maar dat weet je natuurlijk nooit zeker... Het idee is dus om twee elektrische fans te hebben; ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van de mechanische koppeling van de hoofdfan. Die gaat op een dag stuk en daar kom je (ik) natuurlijk altijd op een minder prettig moment achter... Daarom liever elektrisch. Daarvan is de werking makkelijker te controleren of, in geval van nood, te helpen middels een schakelaar (zoals jij gedaan hebt) danwel een draadje.
  2. Jups! Nieuwe thermostaat erin en het ziet er meteen alweer florissanter uit; netjes halverwege het niet-rode deel van de meter. Als ik zou moeten gokken een graad of 80 à 90, voorzover de meter een beetje klopt. Na een paar ritten maar eens kijken wat er met die code 17 gebeurt... Nu we toch zo lekker aan het koelen zijn... Op de zusterfora van overzee lees ik weleens dat mensen hun riem-aangedreven koelventilator vervangen door een electrisch exemplaar en eerlijk gezegd lijkt mij dat ook wel een wat elegantere oplossing. Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Zoja, doe es vertellen dan?
  3. Het enige wat mijn Jeep te zeuren heeft is een code 17, engine running too cold dus. Nu is het zo dat de temperatuurmeter inderdaad ook een beetje lafjes links blijft hangen tijdens het rijden. Ergens meen ik opgevangen te hebben dat het motorbrein en de meter allebei een aparte temperatuursensor hebben (geen idee welke waar zit maar dat zoek ik dan nog wel een keer uit) en het lijkt me niet onmogelijk maar wel zeer toevallig als ze allebei iets mankeren. Dus wat denken jullie, zal ik ongezien maar een nieuwe thermostaat kopen of is het toch wijs om eerst even met multimeters en pannetjes water te gaan lopen hannesen? Gaarne jullie deskundige mening! Groetjes, Ron.
  4. ...dus een paar dagen geleden ter controle zelf maar eens zo'n ding aangeschaft en inderdaad, trekt niet naar rechts. Of links. Mijn eerdere reactie is dus onzin. Of er moet iets aan m'n Jeep mankeren?
  5. Hoi Joost! (en anderen) Toen ik onlangs wat over de interwebs aan het struinen was, kwam ik ergens het verhaal tegen dat camber links en rechts opzettelijk een tikkie verschillen, waardoor de auto naar rechts trekt wanneer je, bijvoorbeeld in geval van een nap-attack het stuur loslaat. Dat zou dan zijn omdat berm of vangrail in zo'n geval te prefereren is boven een tegenligger. Met andere woorden, het zou zo horen, it's a feature! Of het waar is weet ik ook niet maar ik vond het in elk geval een mooi verhaal. Zodra ik weer weet waar ik het gelezen heb, plaats ik nog wel een linkje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...