Spring naar bijdragen

trekt naar rechts (cherokee 90')


JJD
 Share

Recommended Posts

Na een tijd kijken eindelijk een cherokee gekocht...... 90' limited grijs, rijd heerlijk!!

Natuurlijk lijst met puntjes wat ik nog wil gaan doen maar het eerste was; kijken waarom hij naar rechts trekt. Dus gisteren de remblokken voor vervangen (was nodig)......maar hij blijft naar rechts trekken.

Naar profile geweest en deze wisten mij te vertellen dat de achter as iets scheef stond, is dit iemand anders eerder over komen? misschien dat er een dowel pin niet goed zit, k wilde er vandaag naar gaan kijken maar pffff sleutelen in n zwembad..... dan wacht ik nog wel een paar dagen.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets op heeft, alvast bedankt,

Gr Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man, gefeliciteerd met je aankoop.

Voor de oorzaak van het naar rechts trekken zou je de wagen op een remmenbank moeten zetten, om te kijken of er remverschil zit tussen links en rechts. Dit lijt mij de meest waarschijnlijke oorzaak......

Een as die niet helemaal op z'n plaats staat hoort natuurlijk niet, maar zal zich eerder uiten in slecht sporen en bandenslijtage. Wel even goed naar kijken natuurlijk.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voorkant zit alles vast, hele kleine speling vlgs mij ergens als ik de bocht door ga hoor je klein kloenkje, denk dat t de stang is die de as op zn plek houd (weet de naam niet). het rare was dat profile vertelde dat mn rechter achterwiel iets naar voren stond tov mn linker (paar mm).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer trekt hij naar rechts dan, tijdens het rijden? Dacht te begrijpen met remmen:blink:

Anders zou er toch iets met de sporing niet juist zijn, spoorstang op de vooras krom oid......

Achteras kan bijna niet scheef staan. Centerbout van veerpakket staat in een gat op de veerplaat en veerpad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij trekt naar rechts tijdens het rijden! minder tijdens het remmen dan is het juist beter. ik ben dr nog niet super bekend mee maar kan evt de pin welke het paket bladen bijeen houd misschien zijn uitgejutterd oid (komt dat vaker voor)?

ook omdat ik het gevoel heb dat de achteras iets naar rechts staat (gemeten met een pakje peuken tussen het wiel en t achter scherm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net ff gemeten (in de regen, beinvled naukeurigheid) maar afstand van as naar voorste veerbout is gelijk ong 57cm. alleen lijkt het of de gehele as iets naar recht zit.

Menno; remmen he b ik nog niet open gehad, ga ik vlgd week naar kijken, maar als dit zo zou zijn moet er verandering op treden (remmen raken op en ruiken) het is al zo alng als k m heb (al 3000km gereden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banden spanning is prima, en ik heb ook al de twee voor wielen om gewisseld...... geen resultaat. ik ben van plan van de week naar de achter as te kijken of er ergens speling op zit of verschoven is..... heeft iemand nog andere ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde euvel, altijd al gehad.

Heb een lijntje gelegd tussen het hart van de assen aan één kant van de auto. Scheelt twee centimeter.

Ik heb enige tijd geleden de bladveren vervangen, zitten vast in één punt, kan dus niet missen.

Alles verder goed. Bandenspanning, wielen verwisseld, remmencheck etc, etc.

Groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag weer wat km's gemaakt..... eerst naar Rotterdam toen naar Friesland.... (woon in Utrecht) en het trekken naar een kant is wel te erg. kan t makkelijk met 1 vinger bij sturen hoor maar wil gewoon dat hij recht stuurt!

banden heb ik omgewisseld, voor al blokken vervangen en is prima, spanning=ok.

Ramon, profile is vlgs mij best prima met uitlijnen, bij mij hebben ze gemeten en vertelden dat de voor wielen goed stonden en alleen de achter as scheef. hoefde niet te betalen omdat ze nix gedaan hadden (top!)

Dat idee met het touwtje tussen de assen meten is een top idee (6 in-line).

dus kijken of dat bij mij ook zo is..... dan eerst 2" omhoog en dan zorgen dat ik op de 1 of andere maner de assen kan op lijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Joost! (en anderen)

Toen ik onlangs wat over de interwebs aan het struinen was, kwam ik ergens het verhaal tegen dat camber links en rechts opzettelijk een tikkie verschillen, waardoor de auto naar rechts trekt wanneer je, bijvoorbeeld in geval van een nap-attack het stuur loslaat. Dat zou dan zijn omdat berm of vangrail in zo'n geval te prefereren is boven een tegenligger. Met andere woorden, het zou zo horen, it's a feature!

Of het waar is weet ik ook niet maar ik vond het in elk geval een mooi verhaal. Zodra ik weer weet waar ik het gelezen heb, plaats ik nog wel een linkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Camber links en rechts hoort niet af te wijken!

Auto mag idd iets naar rechts sporen en in Engeland iets naar links. Altijd van het wegmidden af

Normaal is het rechtuit op een vlakke weg, op de snelweg zal hij altijd iets naar rechts willen omdat de weg naar rechts afloopt. (wegbolling)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ff geduurd maar ik heb de as goed bekeken..... in de tussen tijd is er ook nog et bij gekomen: na een aantal snel weg kilometers maat de achter as brommend geluid bij korte bochten....

- De as staat iets scheef recht achter staat 1 cm verder naar achteren.

- het achter differentieel loop heel zwaar, als ik 1 vd wielen vast houd moet je echt moeite doen de ander te draaien....

- er zit speling op alle bij de steek assen (axiaal)

zou het kunnen dat ...... door de speling op de steek assen de satelliet wielen op elkaar drukken en alles dan zwaarder loopt?

iemand een oplossing......of gewoon nieuwe as??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gister de olie in de Dif vervangen..... maar kon zo snel niet aan de toevoeging komen (limited slip additive) en heb LSD olie gekocht, het brommen in de achter as is wel minder maar bij heel warm nog niet geheel weg. weet iemand of ik er nu nog gewoon wat additive bij kan gooien??

daar naast overal nog een keer goed naar gekeken en nergens zit speling op.... maar trekt nog steeds naar rechts......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Limited slip additive op voorraad , of had je hem al besteld ( ik zag vandaag een bestelling binnen komen van iemand die 1 flesje bestelde).

Je kan hem er naderhand nog bij voegen , de LS verbrand pas na zo'n 1000 km als je het er niet bij doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

de olie heb ik vorige week vervangen, geprobeerd met LSD olie, hier zou de limited slip toevoeging al doorheen zitten..... maar kan vertellen.... dat werkt niet!! bleef kraken.... dus eergisteren een flesje toevoeging gehaald met bij de dealer en nu perfect!!

alleen trekt hij nog steeds naar rechts...... maar wil m zo i zo iets omhoog hebben, heb wel al gezien dat er achter al shackels tussen zitten. op veel foto's zie ik ook jeeps waar de U-bolts langer zijn gemaakt met een stalen blokje er tussen als verhoging (iemand ervaring) dan kan ik gelijk de achter as recht zetten...en voor wilde ik grand cherokee veren gaan plaatsen (is toch ook hoger?)......

blijven dus wel ff bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...