Spring naar bijdragen

Olie achter differentieel


Recommended Posts

Neem aan dat je het nu over je differtieel hebt. ..........??????

Ik doe er altijd 80w140 in met een flesje friction modifier (haal ik bij de dealer)

De olie haal ik bij de auto mat. zaak.

Deze is van het merk COMMA en kost maar 6 euro de liter.

Maar bij de dealer halen mag ook (schrik niet van de prijs)

Gebruik de olie ook voor het achterdif. voor mijn BMW 5.

Nooit geen problemen mee gehad.

Als de olie koud is lijkt het net appelstroop<_<

Op je diff. staat aangegeven of je een LS hebt (Limited Slip)

Zo ja dan ook een fles friction modifier er in gooien...

90 % van de alle ZJ zit ie er op volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net nog even in de manual gekeken...

Axle differential (rear)

Equivalent of SAE80W90 (API-GL5)

For trailer towing apllications use 75W140.

Models with Track-Lock require an additive. (LS toevoeging)

Als je regelmatig een aanhanger gebruikt zou ik voor de 75W140 gaan.

Ik heb er regelmatig een paardenttrailer achter dus gebruik altijd de dikkere olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze is van het merk COMMA en kost maar 6 euro de liter.

Maar bij de dealer halen mag ook.

6 euro de liter?:whistle:Ben ik ff blij dat ik een goedkoper adresje heb:)

Athena HD Multigrade Gear Oil 75W/90 API GL-5

Voor wel 2,70/L

Athena HD Multigrade Gear Oil 80W/140 API GL-5

Voor maar liefst 2,25/ L

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon zo gauw de kassabon niet meer vinden.

Weet niet meer of ik nu 1 of 2 liter had voor 6 euro.

Is in ieder geval stukken goedkoper dan die dure olie van KROON.

Daarvan zie je regematig prijzen van 20 euro per liter..:D

Ik betaalde voor 3 liter 75W90 en 10 liter ATFIII de hoofdprijs van maar liefst 61 eu /incl verzendkosten,bestellen en 2 dagen later thuisgebracht:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad voor de achterdiff. en er moet 75W90 in. De olie van Kroon SP 1011 wordt door Kroon aangeraden, maar er wordt gewoon niet duidelijk gemaakt of het er wél of niet in zit.

Het zit er niet in. Ik heb mijn achter diff de eerste keer ook met SP 1011 gedaan, en zonder toevoeging ging het erg wringen. Klein flesje bij de dealert gehaald, en toen was het over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de opmerking van Gerrit kwam ik er toe de handleiding bij de auto eens na te slaan (tegen NL-gewoontes in natuurlijk:D) en je raadt het nooit:

Voor en achter: 75W140 met LS toevoeging.

Zal wel zijn om het eenvoudig te houden, want bij mijn weten zit er voor geen LS in het diff, maar het leuke is dat Brezan die olie mét toevoeging op de plank heeft (van Kroon dacht ik).

Bedankt voor alle opmerkingen, maar ook gezien het feit dat die olie 4 jaar of 50.000 km.mag zitten geef ik de voorkeur aan een wat duurdere olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF gebeld met Brezan voor de 75W140 olie. Die heeft die toevoeging, maar toen moest ik twee keer slikken: € 35,-- per liter..:yes::unsure:

Ik ga nog even zoeken hier in het dorp. Heb geen tijd om naar de dealer te rijden (30km).

Ben van de week bij de dealer geweest, daar rekenen ze ook € 33,- excl. BTW per liter, en dan zit er nog niet eens toevoeging in. Die kost ook nog eens € 8,51 excl. BTW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben van de week bij de dealer geweest, daar rekenen ze ook € 33,- excl. BTW per liter, en dan zit er nog niet eens toevoeging in. Die kost ook nog eens € 8,51 excl. BTW.

Denk dat het zeker de moeite waard is om even te kijken op

www.doehetzelfsupermarkt.nl :B scheelt toch al snel enige euros per liter, bv op 1 liter DOT4 al 6,50 met de automat.:unsure:

Ook voor andere olien en smeermiddelen.

Bij elke soort staat het productblad bij.

Kan je altijd nog beslissen om er wel of niet te kopen.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het zeker de moeite waard is om even te kijken op

www.doehetzelfsupermarkt.nl :B scheelt toch al snel enige euros per liter, bv op 1 liter DOT4 al 6,50 met de automat.:unsure:

Ook voor andere olien en smeermiddelen.

Bij elke soort staat het productblad bij.

Kan je altijd nog beslissen om er wel of niet te kopen.:yes:

Dat ziet er goed uit! Bedankt voor de link :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat maakt die paar euro verschil nou uit??

ten eerste kost het een hoop tijd om uit te zoeken en ten tweede kun je er zo een jaar of wat mee toe.

Menno, je weet toch dat West-Friezen bijna net zo zuunig zijn als Zeeuwen?:unsure:

Ik heb die olie besteld, kan hem morgen ophalen. Maar eerst was het € 12,-- per liter, toen waren er prijsjes van € 6,-- en die ik

heb kost € 35,-. :yes:

Soit. :B Is goed voor 50.000 km. tenslotte,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat maakt die paar euro verschil nou uit??

ten eerste kost het een hoop tijd om uit te zoeken en ten tweede kun je er zo een jaar of wat mee toe.

Voor sommige jeepers zal het weinig verschil maken.

Als je kijkt naar de onderlinge handel hier op forum om het rijden betaalbaar te houden denk ik dat het wel degelijk verschil maakt voor velen.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommige jeepers zal het weinig verschil maken.

Als je kijkt naar de onderlinge handel hier op forum om het rijden betaalbaar te houden denk ik dat het wel degelijk verschil maakt voor velen.

:unsure:

Precies.

En als het niks uitmaakt, waarom sleutelen we dan zelf. We kunnen de Jeeps ook naar de dealer brengen voor een beurtje :yes:

Lichtelijk off-topic, maar ik hoor hier wel vaker de opmerking dat we niet op ons geld moeten letten. Maar niet iedereen heeft hetzelfde budget, of dezelfde financiele prioriteiten. Als ik met een link van een mede Jeeper (minstens) vijftig euro kan besparen, dan ben ik daar blij mee. Het is toch weer een halve tank benzine... Jammer genoeg leveren ze dat niet bij die webwinkel :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies.

Het is toch weer een halve tank benzine... Jammer genoeg leveren ze dat niet bij die webwinkel :lol:

Ik ben vorige week langs de rij wachtenden bij de Tango gekomen,was geen Jeeper te bekennen:no:,of zou dat komen omdat de TANGO geen LPG heeft?:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk, ook ik moet op de bestedingen letten maar mijn motto is wel: goedkoop is duurkoop.:P

Ik heb geen probleem om voor het best verkrijgbare de laagste prijs te zoeken, dat hoort er zo bij.;)

Gezien de lange levensduur maakt het me dan niet zo veel uit als het wat duurder is. Uiteindelijk kan dat lage prijsje zich gaan wreken ik hoge kosten.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...