Spring naar bijdragen

Kawasaki Vulcan 1500


ours alpin
 Share

Recommended Posts

Iemand hier in het dorp heeft een Kawasaki Vulcan 1500 van circa 1995. Naar het schijnt is de motor vastgelopen. De eigenaar heeft hem al een jaar of drie ergens achter in de tuin staan en hoewel hij hem niet actief te koop aanbiedt denk ik dat-ie er onderhand wel af wil. Voordat ik mijn interesse toon wil ik graag wat meer weten over deze motor.

Kan iemand mij achtergrondinformatie geven over de technische makken van deze motor. Ik heb gelezen dat smeerproblemen cq olietekort regelmatig voorkomen (erg klein carter?). Als dat het geval is, waar moet ik dan ongeveer op rekenen qua kosten van onderdelen.

Wat vinden jullie van deze motor qua betrouwbaarheid en rij-eigenschappen.

Verdere info is ook welkom.

Bij voorbaat: ja, ik weet dat het een nep-HD is, maar de dag dat ik voor dit geld een echte HD kan kopen neem ik niet eens de tijd om hier een vraag te posten.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lekker laten staan, ��n rokende Vulkaan is wel effe genoeg!

Ik ga niet in een Avalanche rijden , en ook niet op Vulcan zitten!

Walter, ik snap je emotionele reactie:D, jij hebt tenslotte een echte HD.

Maar heb je ook nog feitelijkheden te melden? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feitelijk moet je op je gevoel afgaan........

....en voor schut willen rijden! Daarom hebben die Vulkaan rijders altijd een intergraal emmer op!

Je moet even op MP kijken wat een goeie kost, dan de inkoop en onderdelen en uren uitrekenen,en dat valt altijd tegen.

En dan heb je dus een Kawasaki Vulkaan 1500 en ben je dan blij?

Dus wat ik al eerder schreef, laten staan.

En snel gaan sparen voor de Real Thing, je koopt toch ook geen Suziku Fartara.

(of een nep Rolex)

��n model is er maar mooi uit Nippon en dat is de Yamaha V-Max, en dat is een mening,geen feit natuurlijk.

groeten,van een beetje, een klein beetje voorbeoordeelde JEEP en HARLEY rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walter, mensen zonder Harley snappen dat niet..vergeefse moeite.:lol:

En zo duur is een Harley davidson toch niet ? of je moet meteen een Roadking willen..

Ben jij die Darkwolf die z'n Jeep wegdeed en nu een opgeleukte Nixxan heeft?:lol:

en Dezperado heeft nog een Harley te koop!

Met frans kenteken?:lol:

Feitelijk moet je op je gevoel afgaan........

....en voor schut willen rijden! Daarom hebben die Vulkaan rijders altijd een intergraal emmer op!

Je moet even op MP kijken wat een goeie kost, dan de inkoop en onderdelen en uren uitrekenen,en dat valt altijd tegen.

En dan heb je dus een Kawasaki Vulkaan 1500 en ben je dan blij?

Dus wat ik al eerder schreef, laten staan.

En snel gaan sparen voor de Real Thing, je koopt toch ook geen Suziku Fartara.

(of een nep Rolex)

��n model is er maar mooi uit Nippon en dat is de Yamaha V-Max, en dat is een mening,geen feit natuurlijk.

groeten,van een beetje, een klein beetje voorbeoordeelde JEEP en HARLEY rijder.

Moet ik ff de reactie terugzoeken waarin jij aangaf dat je best een Laro op je oprit wilde??:P

Be serious guys! Ik heb misschien de mogelijkheid om voor weinig een Vulcan te kopen en vraag wat technische info. Thats all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even goed terug lezen Carl, dat stukje over Marktplaats.Eerst even kijken welk type het precies is, en wat hij waard is,dan een paar motorsloperijen bellen wat een blok kost.en dan kijken of de Vulkaan nog goedkoop klaar te maken is.

En de rest is ook best serieus.

Je hebt wel een punt met dat Franse kenteken op de Harley van Dezperado.

Ene,over die Laro, JA, ik ben ook wel eens dronken!

Maar sinds Zondag is er maar opvolger voor de Grand van Sonja, De Grand Cherokee SRT8!

Keer op Keer rond de 11.550 op 1/4mile!!!

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een harley is pas a real thing als je hem zelf bouwt toch. Die kant en klare nieuwe HD's roesten al in de folder. Heb er hier 2 staan. 1 kant en klare softail springer en een gebouwde lowtail door de boys in Breda.

Walter heb je die SRT? Hoe rijdt tie verder? Ik heb hier wel met een 300c srt gereden. Super fijne motor zeg en altijd power.

Deze link kan je ook helpen denk ik.

http://www.vroc.org/

http://www.vocn.nl/

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben jij die Darkwolf die z'n Jeep wegdeed en nu een opgeleukte Nixxan heeft?:yes:

Be serious guys! Ik heb misschien de mogelijkheid om voor weinig een Vulcan te kopen en vraag wat technische info. Thats all.

Auw...:P

Heb inmiddels ook zo'n bovengenoemd pruttelding.

De Nixxan gaat er na de Croatia Trophy weer uit, we stoppen met de wedstrijden.

waarschijnlijk blijft wel onze Nissan Patrol Wagon, dan daar weer recreatief mee rijden zoals een paar jaar terug.

Blijven er aan het einde van de maand ook een keer een paar centen over.

En zonder gekkigheid, als je voor weinig zo'n ding kan kopen en je bent er gelukkig mee, doe het dan en trek je niets van een ander aan ( dat deed ik ook niet toen ik die Nixxan kocht en dat doe ik nog steeds niet ).

Maar wil je wel meegeven dat walter een goed punt heeft;

Als je een hoop geld moet uitgeven om dat ding rijdend te krijgen, doe het dan meteen goed.

Een leuke Harley hoeft overigens ook niet veel meer te kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok�, ok�,

Het was natuurlijk een voorjaarsbevlieging:rolleyes:

Eigenlijk wil ik helemaal geen Vulcan, en zeker geen repareer-object.:P

Eigenlijk wil ik gewoon eerst de CJ aanpakken en er iets moois van maken.:) En een Frans kenteken krijgen voor de XJ.

Dank dat jullie me weer met de voeten op de grond hebben gezet.;)

Je hoeft niet pers� dronken te zijn om even iets raars te roepen.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P:D

..ik begin het begrip 'Franse slag' bij elke regel van je beter te begrijpen.

:unsure::lol:

Ik hield gewoon even een franse slag om de arm.....

ziezo, gewoon weer met de bijde beentjes op de Franse grond!

Wat overigens ook wel erg heeft geholpen is dat de eigenaar denkt dat-ie van goud is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...