Spring naar bijdragen

Passen deze velgen op een 04 Cherokee


horn
 Share

Recommended Posts

Heb sinds gisteren mijn 2005 Wrangler 4.0 Sahara omgeruild voor een 2004 Cherokee/Liberty KJ 3.7 Ltd.

Auto ziet er spic-and-span uit, alleen de velgen mogen wel een opknapbeurtje hebben. Nu wil ik dus tijdelijk even een ander setje velgen monteren, als de originele velgen gestraald en gepoedercoat worden.

Deze staan op marktplaats - 16 inch, 7J van een Grand Cherokee WJ.

Gaan die passen op mijn Cherokee? (heb al een setje zomerbanden 235/70 R16 liggen nl.)

Dank voor de moeite!

21383756.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je geen zorgen. Van de bijbetaling kan je een hoop setjes velgen kopen :P

Ik had de 05 Wrangler Sahara met 47K km's voor 17.500 op MP staan. Markt voor dergelijke auto's is niet heel booming (understatement of the year). Waren op zoek naar een Grand Cherokee. Stond een mooie Overland uit 2002 bij een autohandelaar in Alkmaar (vr pr 15.900).

Ik kon de Wrangler inruilen... met 4000 euro bijbetaling van mijn kant...:no: Ja houdoe...

Uiteindelijk iemand ontmoet die een zwart full option Cherokee Ltd 3.76 V6 had en graag terug wilde naar een Wrangler. Omgeruild met een fikse bijbetaling van hun kant. Gisteren een Alpine navi/BT/ipod installatie laten inbouwen en top tevreden met deze auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://cgi.ebay.de/4-Alufelgen-Kia-Mazda-Nissan-Qashqai-X-Trail-R41T-16_W0QQitemZ220576744619QQcmdZViewItemQQptZAuto_Felgen?hash=item335b6604ab

Passen deze dan wel? 5x114,3 maar ET40... Volgens mij is 30 standaard. Gaat dat lukken of moeten er spacers op?

zullen wel passen, maar vraag de ET/BACKSPACE waarde even op bij dealer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

standaard is de ET waarde van een KJ 41 heb ik inmiddels gevonden.

Bij een ET van 48 (andere mogelijke velg) komt de velg dus 7 mm meer naar binnen. Ofwel op te lossen met een spacer, maar als ik het zo zie heeft hij die 7 mm ruimte wel. Iemand een goede raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De KJ een paar dagen op blokjes zetten :unsure:

Passende velgen vinden is moeilijk. Ik heb nog de originele stalen velgen onder de KJ zitten. Die beginnen wat roestig te worden. Wil dus ook wel wat anders. Bijna niet te vinden gebruikt, of al aardig verweerd.

Kan uit de VS natuurlijk ook van die precies passende chromen wieldoppen laten komen. Had ik ook op de XJ, staat best aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

heb inmiddels een setje 16" gescoord van een Grand Cherokee ZJ. De zomerbanden worden er nu opgezet en daarna gewisseld met de huidige velgen die vervolgens opgeknapt worden en daarna zwart geepoxeerd en de randen gepolijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...