Spring naar bijdragen

nieuweling


Recommended Posts

wink.gif Ik ben een oude nieuweling in het jeepforum en door omstandigheden kon ik niet eerder(druk leventje) eve de tijd nemen me voor te stellen.

Zoals je kunt lezen ben ik Ferdinand, heb jaren reeds een Jeep willen hebben en heb nu een ZJ Grand Cherokee uit 1994, 5.2 8cil. Bbrrrrrooooeeeemmmm. Heerlijk.

Nu waar ik iets meer tijd heb begin ik ook met sleutelen. Wat een gedoe zeg, alles lekker ami-maten en je moet aardig wat kromme handjes hebben of alles uitbouwen eer je aan iets komt. Maar dat moet je ervoor over hebben zeggen de liefhebbers!

Mijn eerste Jeep was minder ingewikkeld, die kreeg ik van mijn vader toen ik nog geen 3 jaar oud was. Een trapauto, een knalrode Willy's uit 1955. Het is dan niet verwonderlijk dat ik dit jeugdtrauma nooit te boven ben gekomen en me uiteidelijk bevrijd heb met het kopen van mijn ZJ. Hoewel als ik een Willy zie dan.....wil ik hem (in het rood met zo'n grote witte ster op de moterkap). Misschien komt het er ooit nog van.

Mijn grootste hobby(ja jammer dan) is mijn paard en het rijden ervan. Dit is goed te combineren met Jeep rijden; trailer trekken, op concours gaan door de modder, enz. en het hoort gewoon bij elkaar.

Wel wat vraagjes en graag wat tips:

-wie helpt mij aan een werkplaatshandboek?

-hoe kom je tegen een gewone prijs aan onderdelen(dailer is "grvedr" duur)?

-wie zou mij kunnen/willen helpen bij een operatie zolang ik nog geen werkplaatshandboek heb? Ik moet "kruisje" van cardan vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ferdinand@Mar 3 2005, 15:28

-wie helpt mij aan een  werkplaatshandboek?

<div align="right">

Haynes, Factory Service Manual of de Chilton cd.

Originally posted by ferdinand@Mar 3 2005, 15:28

-hoe kom je tegen een gewone prijs aan onderdelen(dailer is "grvedr" duur)?

<div align="right">

Hans Bastings, Cherokee parts, B&S, 4X4Utrecht of gewoon Marktplaats

Originally posted by ferdinand@Mar 3 2005, 15:28

-wie zou mij kunnen/willen helpen bij een operatie zolang ik nog geen werkplaatshandboek heb? Ik moet "kruisje" van cardan vervangen.

<div align="right">

Misshien handig als je even je lokatie aangeeft.

O ja, welkom hier biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

TIP:

Als je een ander member van het jeepforum een bericht wilt sturen kan dat middels een PM (personal mail) of per email. Gebruik hiervoor de knoppen onder een bericht van de betreffende member, of in zijn/haar gebruikersprofiel.

Voordeel: je hoeft niet te zoeken naar mailadressen en je eigen emailadres komt niet open en bloot op het forum te staan (met het risico dat je bedolven wordt onder bergen ongewenste mail van spammers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...