Spring naar bijdragen

p.kaan

Forum member
  • Aantal bijdragen

    32
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over p.kaan

  • Verjaardag 15/07/1960

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bsc-graveertechniek.nl
  • ICQ
    0

p.kaan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Zijn dat van die ronde doppen, die je tussen je veren zet? Peter.
  2. Ik heb ze nog wel ergens liggen denk ik. Nieuw in doos. Zijn geen complete units, als je dat zou bedoelen, maar alleen de witte glaasjes. Peter.
  3. Ik heb hetzelfde probleem gehad, sensor ook vervangen. Kwam ik er later achter dat het in het vlottermechanisme van de koelvloeistof zat. Deze vervangen en geen centje pijn meer. Succes.
  4. Het probleem is verholpen, alle lof aan Cyril, een mede-Jeeper. Inlaat/uitlaatspruitstuk helemaal los gehad, meteen ff wat haarscheurtjes in het uitlaatspruitstuk gelast (was niet de oorzaak), alles een beetje gereinigd, nieuwe pakking ertussen en monteren maar. Was dus een lekkend inlaatspruitstuk, zoog valse lucht aan.
  5. Ik vond het wel een beetje vettig klusje omdat er geen aftapplug in de carterpan van de automaatbak zit.
  6. Ik rij al sinds ik mijn GC heb (dec. 2004) zonder dit soort problemen, gelukkig. Nog geen nare geluiden van de onderkant. Ik heb gehoord dat je dat kunt controleren door achtjes te draaien. Klopt dat?
  7. Klopt als een bus. Je moest eens weten hoeveel Viagra ik dagelijks aangeboden krijg. En ik heb het niet eens nodig! :-)
  8. Eureka! Ik ben eruit wat het is. Het is dus de sensor die het nivo meet in het reservoir van de koelvloeistof. Hier zit een vlottermechanisme in en waarschijnlijk zit hier normaal een soort dempend veertje in, wat versleten kan zijn, waardoor de vlotter bij elk hobbeltje op en neer geschud wordt, met als gevolg die vervelende melding. Dus dat wordt het vlottermechanisme vervangen of als dit niet los verkrijgbaar is het gehele tankje. Ik heb wel een goede (tijdelijke!) oplossing gevonden: Men hale het vlottermechanisme uit het tankje (zit erin geklikt), neem een zogenaamde "post-elastiek" (die ze dus bij TPG post gebruiken), span deze over de vlotter heen, zodat deze omhoog blijft staan, en klik de vlottter terug in het tankje. Wel goed controleren of het vloeistofnivo op peil is/blijft, want je krijgt nu geen waarschuwing meer. P.S.: Heb met 1 ding geen rekening gehouden: Met de temperatuur van de koelvloeistof! Dat spul wordt natuurlijk heet, dus de elastiek zal ook niet heel blijven. Dan toch maar z.s.m. vlottermechanisme vervangen.
  9. Precies weet ik het niet meer, maar een niet te grote, 20 of 25 volgens mij, maar als je een setje hebt dan zit ie er altijd bij hoor
  10. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er nog portokosten bijkomen, dan is het meestal niet lonend om een paar ruitenwissers in het buitenland te bestellen. Ik was trouwens voor de voorste ruitenwissers iets van €22 excl. kwijt, de achterruitenwisser was daar niet leverbaar (Brezan). Deze kostte bij de dealer € 9,95 exc. BTW.
  11. Ik heb eventueel nog een Chilton handboek voor je, had ik per ongeluk dubbel besteld.
  12. Volgens mij tussen de € 25 en de € 30, bij B&S in Tiel. Ik weet natuurlijk niet wat ie bij de gewone dealer kost. Ik hoop dat je het probleem hiermee verhelpt, was bij mij nl. niet de oplossing, hij piept nog irritant.
  13. Heb je trouwens dat probleem met "Coolant sensor bad" al opgelost? Zo ja, hoe? Ik zit nl. met precies hetzelfde probleem en het monteren van een nieuwe sensor bracht zelfs geen uitkomst.
  14. Volgens mij is het een klein beetje anders: Eerst minimaal 20 km rijden, daarna auto goed op een waterpas ondergrond zetten, 1minuut stationair laten lopen, met de automaathandle alle versnellingen gewoon even een keer doorlopen, in stand N zetten (en op de handrem natuurlijk), en peilen. Dit alles dus gewoon met een lopende motor. Als het peil in het gebied met de gekruiste lijntjes staat is het goed. Bron: Owners Manual GC 1994
×
×
  • Nieuwe aanmaken...