Spring naar bijdragen

Ervaring autobedrijf Jacobs Auto's


mrobers
 Share

Recommended Posts

Vorige week hebben we na lang zoeken eindelijk de Avalanche van onze dromen gevonden op Marktplaats. We hebben gelijk een afspraak gemaakt bij het bedrijfje in Nijmegen (Jacobs Auto's) om zaterdag te gaan kijken (130km rijden voor ons). De auto zag er echt netjes uit op wat gebruiks-sporen na en de verkoper was vriendelijk. Hij deed eerst wat moeilijk over een proefrit maar toen we duidelijk hadden gemaakt dat wij serieus van plan waren te onderhandelen, kregen we hem mee met de kanttekening dat er nog wat gerepareerd moest worden (een fusee).

De Avalanche reed verder prima en alles leek goed te functioneren. Alleen de remmen trilden enorm bij het afremmen op de snelweg, maar ik heb al genoeg ervaring met kromme schijven. Uiteindelijk bij een kop koffie zijn we tot een prijs gekomen incl. APK en reparatie. Nadeel was dat er geen trekgewicht op kenteken stond, dus maakten we de afspraak daar maandag achteraan te gaan. Volgens de verkoper was het een kwestie van europese kogel erop en laten schouwen door de RDW.

Maandag nagenoeg niet gewerkt en de hele dag aan de telefoon gezeten met tientallen bedrijven en instanties om te achterhalen hoe ik de trekhaak op kenteken kon krijgen. Rond een uurtje of drie contact gehad met de verkoper dat dit een onmogelijkheid leek. Zijn antwoord daarop was dat hij nog 3 kopers had en dat we dan maar van de deal moesten afzien. Hierop werd ik enigzins geirriteerd omdat we een afspraak hadden dat hij maandag werd vastgehouden voor ons. Uiteindelijk hebben we gezamelijk afgesproken dat ik nog een paar bevriende USA garages zou bellen en dat ik het aan het eind van de dag zou laten weten.

Inmiddels had ik ook alles eromheen al geregeld; remschijven-prijsopgaaf, verzekering geregeld, geld overgeschreven van spaarrekening, belasting gebeld mbt regelgeving grijs kenteken en particulier etc. etc. Pas rond 18.15 kreeg ik het verlossende antwoord met een manier om de trekhaak op kenteken te krijgen en ik heb direkt daarop een SMS gestuurd naar de verkoper dat de auto is verkocht (zie foto). Later op de avond voor de zekerheid nog even een mailtje erbij gestuurd. Ik heb de verkoper bewust niet gebeld omdat in ons - overigens goede - gesprek zaterdag naar voren kwam dat hij het niet fijn vond om buiten zijn werktijden ook nog te worden benaderd voor verkoop.

De hele nacht in spanning gezeten en vanochtend nog niks gehoord. Dus maar even bellen. Wat denk je? Heeft ie hem gewoon om 20.00 's avonds verkocht aan een handelaar!!! Zonder APK en zonder de reparatie maar voor dezelfde prijs als wij hadden onderhandeld. Hij beweert geen SMS te hebben ontvangen en probeert zich goed te praten dat hij overtuigd was dat ik hem niet zou kopen vanwege de trekhaak en dat ik 'eind van de dag' niet had gebeld. Dat laatste is waar, maar ik heb om 18.30 een SMS gestuurd dat ie was verkocht.

2rfpmkk.jpg

Ik vind dit echt stijlloos. Zo ga je niet met je klanten om, zeker niet als je als bedrijf 200 auto's per jaar verkoopt in dit segment. Wij hadden de auto tot en met maandag gereserveerd, en dan ga je hem niet alsnog verkopen. En al zou hij hem wel willen verkopen, dan zou hij best even contact kunnen opnemen met de partij die hem had gereserveerd.

Ik heb er gewoon geen woorden meer voor ... Onze droom is zojuist in duigen gevallen en ik kan vandaag alles wat ik had geregeld gisteren weer gaan terugdraaien.

Heeft iemand anders ervaringen met dit bedrijf?

2q1rq7d.jpg

2hn5fdu.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er gewoon geen woorden meer voor ... Onze droom is zojuist in duigen gevallen en ik kan vandaag alles wat ik had geregeld gisteren weer gaan terugdraaien.

Heeft iemand anders ervaringen met dit bedrijf?

Wie weet was je droom toch een nachtmerrie geworden...

Verhaal van kant van verkoper lijkt me vreemd; waarom zou een HANDELAAR dezelfde prijs als jij betalen?

"Gewoon" verder kijken naar een andere leuke auto en deze garage links laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het zo is gegaan zoals jij omschrijft, is het idd niet echt netjes.

Maar goed , je droomauto vindt je heus nog wel en dan het zo moeten zijn.:wacko:

Twijfel ook heel erg hoe je de trekhaak officieel op kenteken had gekregen.

Niet officieel snap ik wel , maar officieel was je niet gelukt of je had hem via TUV moeten laten keuren.

Was je 1000 euro verder geweest denk ik.

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk, lomp en vooral unfair.

Boeie, next?

Waarom laat je je zo in je kruis tasten? Het is geen zeldzaam model uit 1937 zonder een spatje roest. Van deze zijn er nog wel een paar, gewoon weer even geduld en wachten op de volgende die voorbij komt.

Je hebt nu een adres waar je zeker niet meer hoeft te kijken.

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, in de 'wilde' handel gelden nu eenmaal andere regels dan bij de Bovag-garage in het dorp:(

Misschien dat je vandaag eigelijk stiekem al wel een beetje opgelucht bent. Als een handelaar zo'n moraal heeft, had je er dan wel een auto willen kopen?

Succes met je verdere zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat een handelaar dezelfde prijs zou hebben betaald is echt Larie!

Verkoper heeft gewoon op zeker gespeeld en heeft nu direct boter bij de vis. Gewoon ff vlot wegedrukt zonder dat hij er achteraf nog werk aan heeft.

Zonde van al je moeite, jammer maar niks meer aan te doen.

Maar wat l'ours alpin eigenlijk al zei: Met zulke service naar klanten kan je er beter maar helemaal niks kopen.

Succes met zoeken naar je nieuwe droom auto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon lekker gezellig zoals de rest Jeep blijven rijden :D

Een aankoop moet gewoon helemaal lekker 100% aanvoelen en anders kan je er inderdaad beter zelf ook maar vanaf zien. Spijt krijgen is anders heel makkelijk.

Neemt niet weg dat het niet netjes is van de verkoper maar ik kan het zelf wel een klein beetje begrijpen (zeker als ik denk aan de vele :wacko: die ik al eerder aan de lijn of over de vloer heb gehad naar aanleiding van enkele MP advertenties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enerzijds begrijp ik de garage wel einde van de dag niks gehoord handelaar komt en tikt gelijk af. Of het netjes is tsja.......Gewoon een zekerheidje. Zit zelf ook in de handel en gebeurt regelmatig dat je iets vast houd en dat niemand er om komt of na bezichting we denken er even over u hoort nog van ons.

En als de garage/handelaar 's avonds niet voor zaken gestoord wilt worden moet ie zijn mobiele nummer niet geven. Of zijn telefoon uitzetten. Mijn klanten hebben mijn mobiele nummer ook niet vaak verlangt men inderdaad 24 uurs service.

Zal de volgende keer gewoon bellen.

En als handelaar zijnde eerst jou bellen of er nog intresse is zo ja dan niet naar de handel. Zo nee lekker aan de handel verkopen.

Maar sluit me aan bij de rest dat je er niet heel rouwig om moet zijn dat het niet door gegaan is. Als het een frisse goede auto was had hij hem gewoon aan je verkocht, en niet voor minder (zonder de nodige?? reparaties) aan de handel verkocht.

Gewoon lekker doorzoeken naar een goeie zonder problemen bij een goede garage/handelaar want die bestaan echt nog wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Om dit verhaal even volledig te maken: Mike Robers vertelt er niet bij dat hij van Jacobs Auto's gratis een set wielen heeft gekregen voor zijn Avalanche omdat Jacobs Auto's zich lullig voelde over hoe het uiteindelijk gelopen was.

Chapeau dus voor Jacob's auto's wat mij betreft.

En Mike, je had hem gewoon moeten bellen i.p.v. hier te gaan huile

balken.

Jij hebt Jacobs Auto's zelf onvoldoende zekerheid gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dit verhaal even volledig te maken: Mike Robers vertelt er niet bij dat hij van Jacobs Auto's gratis een set wielen heeft gekregen voor zijn Avalanche omdat Jacobs Auto's zich lullig voelde over hoe het uiteindelijk gelopen was.

Chapeau dus voor Jacob's auto's wat mij betreft.

En Mike, je had hem gewoon moeten bellen i.p.v. hier te gaan huile

balken.

Jij hebt Jacobs Auto's zelf onvoldoende zekerheid gegeven.

 

Zoho, dat is lang geleden zeg! Iets met ouwe koeien en sloot :-)

 

Wat je ook niet verteld is dat ik Jacobs auto's later ook excuses heb aangeboden en de rest van het verhaal op andere forums netjes heb uitgelegd. Alleen niet op het Jeepforum zo te zien.

 

En mag ik vragen wie jij bent met 2 posts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar zit het gevalletje nogal hoog bij Jeepmadness a.k.a Freek de Graaff, dat hij dit na 3,5 jaar weer oprakelt.

 

Zeker via google hier gekomen........

Lastige zaken, zeker als het om een Chevrolet Avalanche gaat op een JEEP forum, rust geen zegen op zou ik zeggen.

 

Koeien zijn domme beesten daarom zitten ze ook meestal in de sloot Mrobers, moet je ze er niet uit halen want ze zitten er zo weer in.

 

Het beste maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...