Spring naar bijdragen

Verbogen vooras


Recommended Posts

Mijn '08 JK heeft volgens mij een verbogen vooras.:lol:

Ik heb op het internet een kitje gevonden om dit tegen te

gaan.

http://www.offroadevolution.com/store/proddetail.php?prod=EVO-44MAG

Heeft er iemand ervaring mee?

Kan je deze kit ook in een kromme as installeren?

Kan je een as richten?

Mvg. Maarten de Boer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn '08 JK heeft volgens mij een verbogen vooras.:lol:

Ik heb op het internet een kitje gevonden om dit tegen te

gaan.

http://www.offroadevolution.com/store/proddetail.php?prod=EVO-44MAG

Heeft er iemand ervaring mee?

Kan je deze kit ook in een kromme as installeren?

Kan je een as richten?

Mvg. Maarten de Boer

Hallo Maarten hoe kwam je er achter dat je vooras verbogen is? Het lijkt me toch sterk dat zo'n as zomaar krom trekt of je moet met een harde klap op de grond zijn gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je leest het meer op de verschillende US forums.

En niet alleen de asbuizen maar ook de steekassen en de fusees willen wel eens buigen.:wacko:

Ook van de D44.:blink:

Daarom heb ik juist ook een Rubicon genomen omdat daar de vernieuwde en verbeterde dana 44 vooras en natuurlijk achteras zijn gemonteerd.

Ik kan me voorstellen als je met 37 gers (banden) gaat rijden en je gaat goed tekeer in het terrein dat de as gaat buigen en dat lees ik ook op de amerikaanse forums ook wel. Maar onder normale omstandigheden en dan bedoel ik dat er ook terrein mee word gereden vind ik het wel vreemd. Maar ja het is en blijft JEEP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betwijfel of het onder de garantie valt.....

Word al snel geroepen is garantie, maar kom er maar is om....

Word al snel gezegd is niet ontstaan door normaal gebruik ofzo.:wacko:

Je moet je niet zo snel uit veld laten slaan, laten zij maar eens zeggen dat het zo is, natuurlijk zullen proberen om er onderuit te komen, maar lijkt mij toch dat men het zal moeten overwegen met een gezonde druk van uwe zijde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom heb ik juist ook een Rubicon genomen omdat daar de vernieuwde en verbeterde dana 44 vooras en natuurlijk achteras zijn gemonteerd.

Ik kan me voorstellen als je met 37 gers (banden) gaat rijden en je gaat goed tekeer in het terrein dat de as gaat buigen en dat lees ik ook op de amerikaanse forums ook wel. Maar onder normale omstandigheden en dan bedoel ik dat er ook terrein mee word gereden vind ik het wel vreemd. Maar ja het is en blijft JEEP.

37 is ook wel het max. voor een "standaard" d44. Maar zo te lezen is er al genoeg tegen te doen dmv upgrades van de assen. (De J8 d44 asbuis is bv al 25% dikker dan de Rubicon d44.)

Maar aangezien jij 35ers gaat rijden op een normale recreatieve manier hoef je je denk ik niet druk te maken dat die van jouw zullen buigen. Het heeft er ook mee te maken hoe je er mee omgaat.:wacko:

Dat is zo'n beetje wat ik uit de verhalen heb begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus je hebt alles van anderen gehoort en verkoopt dit nu als de waarheid?:blink::unsure::lol:

Vertel Jos. Wat denk jij er dan van?:wacko:

En wat is er mis met waarheid zoals gelezen op Us forums waar JK rijders met dezelfde problemen zitten wat is er dan mis met hun verhaal?

Maar als jij een andere waarheid weet, lezen we het graag. Dus kom maar op.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn '08 JK heeft volgens mij een verbogen vooras.:wacko:

Ik heb op het internet een kitje gevonden om dit tegen te

gaan.

http://www.offroadevolution.com/store/proddetail.php?prod=EVO-44MAG

Heeft er iemand ervaring mee?

Kan je deze kit ook in een kromme as installeren?

Kan je een as richten?

Als je as verbogen is dan is dit schade en dus verzekering er bij die betalen schade als je all risk bent verzekerd.

Mvg. Maarten de Boer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus je hebt alles van anderen gehoort en verkoopt dit nu als de waarheid?:wacko::unsure::blink:

Och, als je (nog) geen Jeep hebt, is alles hier van horen zeggen...

:lol::lol:<_<

Maar OT: wat zegt de dealer ervan? Het verbaast me dat dit zomaar kan.

bewerkt door l'ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn '08 JK heeft volgens mij een verbogen vooras.<_<

Ik heb op het internet een kitje gevonden om dit tegen te

gaan.

http://www.offroadevolution.com/store/proddetail.php?prod=EVO-44MAG

Heeft er iemand ervaring mee?

Kan je deze kit ook in een kromme as installeren?

Kan je een as richten?

Mvg. Maarten de Boer

Even terug naar de vraag van Maarten....

Heb de set even bekeken, lijkt me beter eerst de as te richten en daarna de set te plaatsen.

Hoewel jou vraag bij mij ook vragen oproept; wat zegt de dealer, en hoe is dit bij jou gekomen???

Och, als je (nog) geen Jeep hebt, is alles hier van horen zeggen...

<_<:lol:<_<

Je ken Jos blijkbaar niet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug naar de vraag van Maarten....

Heb de set even bekeken, lijkt me beter eerst de as te richten en daarna de set te plaatsen.

Hoewel jou vraag bij mij ook vragen oproept; wat zegt de dealer, en hoe is dit bij jou gekomen???

Je ken Jos blijkbaar niet???

Ken die Jos wel ooit op een dag koopt ie wel een Jeep <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

voor zover ik weet heb je in amerika geen verkeersdrempels, of zeer weinig, dus als je zelfs alleen maar op de weg rijd, dan komt het hier in nederland veel vaker voor dat je assen klappen krijgen met het in en uitveren. dus als de omstandigheden niet gelijk zijn, ben je wel appels met peren aan het vergelijken. En dit bedoel ik met je leest ergens wat en verkoopt dat als de waarheid, Dit doet niets af van het feit of je verstand hebt van jeeps of niet.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je niet echt aan springen gaat, valt het verbuigen van de voor en achter as met een JK best wel mee. Een van mijn vrienden wheels de snot uit zijn 4 duers JK Rubicon heeft er 37" 38" en 39" banden onder gehad en een super charger to boot en to tot zover alleen een gebroken voor steek as. Hij heeft dat ding over sledge hammer en een hele partij andere extreme trails gereden zonder enige problemen.

1motino.jpg

bullfrog2005.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor zover ik weet heb je in amerika geen verkeersdrempels, of zeer weinig, dus als je zelfs alleen maar op de weg rijd, dan komt het hier in nederland veel vaker voor dat je assen klappen krijgen met het in en uitveren. dus als de omstandigheden niet gelijk zijn, ben je wel appels met peren aan het vergelijken. En dit bedoel ik met je leest ergens wat en verkoopt dat als de waarheid, Dit doet niets af van het feit of je verstand hebt van jeeps of niet.:wacko:

Voor zover dat jij weet..... Hmmm wel eens in Amerika geweest of alleen van horen zeggen.:yes:

Maar nee, ze hebben daar geen drempels. Daar hebben ze speedbumps.:yes:

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...