Spring naar bijdragen

remblokken & schijven WJ


Recommended Posts

Hoi,

ik vrees dat ik binnen afzienbare tijd eens naar de remmen moet kijken.

Ze bijten niet meer zo hard & als ik aan de schijfranden voel dan voel ik toch een redelijke opkant, de schijven zijn dus al redelijk ingesleten.

Heeft er iemand een goede & betaalbare leverancier (in belgie bvb) voor nieuwe schijven & blokjes ?

Suggesties ? Merken te vermijden of juist aan te raden ?

Is het moeilijk om zelf te plaatsen (we zijn wel redelijk handige joskes :lol:) .

Heeft er iemand een write-up of/en footookes for dummies :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze eBayers kost een setje voorschijven voor een WJ inclusief blokken 95 euro, zijn van het merk Raybestos (mij totaal onbekend).

Heeft iemand hier ervaring mee ? De mijne zijn binnenkort ook aan vervanging toe, dus mogelijk zijn hier meerdere GC rijders blij mee.

http://cgi.ebay.de/Bremsscheiben-Bremskloetze-Jeep-Grand-Cherokee-99-04-vo_W0QQitemZ250550185604QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3a55f46e84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ook voor mij onbekend maar hebben blijkbaar wel verstand van brakes :

http://www.raybestos.com/wps/portal/raybestos

Grts,

Marc

- - - - - -

Bij deze eBayers kost een setje voorschijven voor een WJ inclusief blokken 95 euro, zijn van het merk Raybestos (mij totaal onbekend).

Heeft iemand hier ervaring mee ? De mijne zijn binnenkort ook aan vervanging toe, dus mogelijk zijn hier meerdere GC rijders blij mee.

http://cgi.ebay.de/Bremsscheiben-Bremskloetze-Jeep-Grand-Cherokee-99-04-vo_W0QQitemZ250550185604QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3a55f46e84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb lekker bij de stealert een nieuw setje blokken gehaald. Niet omdat ik zo graag mijn geld weg geef maar wel omdat ik voor een kleine € 20,- meer de modificatie set mee heb gekregen met complete gemodificeerde remklauwen. Weet helaas niet meer wat ik nou totaal heb uitgegeven aan die set.<_< Weet wel dat ik nog nooit goede ervaringen heb gehad met after market remblokken (piepen, slecht remmen etc). Ze zullen natuurlijk best wel bestaan...

Zoals iedereen wel weet altijd maar weer problemen met kromme remschijven. Oude remklauwen/calipers hebben de neiging te blijven 'hangen' waardoor de remmen dus blijven hangen, te heet worden met evt kromme schijven als gevolg. Been there, blabla

Schijven aftermarket gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's dan alleen mijn ervaring hé. Heb het ondertussen een keer of 4 geprobeerd.

Wellicht probeer ik het nog wel eens met aftermarket blokken want het scheelt zo ontzettend veel in prijs. Er zijn mensen die goede ervaringen hebben. Had er zelf vroeger ook geen problemen mee, maar met mijn laatste 2 BMW's ging het niet goed.

Schijven zijn origineel niet veel beter dan imitatie zeg maar. Zitten nog vol met spanningen als ze de fabriek uitkomen.

GC is gewoon heeeeeeel erg gevoelig met z'n remmetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...