Spring naar bijdragen

'88 wrangler 4.2 ??


jeepar
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb eindelijk de mogelijkheid een wrangler te kopen, nu heb ik een '88er op het oog met hier in een 4.2 motor.

Zijn er bij deze motoren speciale punten waar ik op moet letten?

Waar ik verder op moet letten heb ik elders op het forum al gevonden maar specifiek over de motor kon ik niets vinden(of zijn ze zo goed);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waar voorgaande reactie op slaan ?

zoals de opmerking "lekker laten staan "

is het misschien handig om erbij te vermelden

waarom .

mijn inziens is er er totaal niets mis mee,

zelf in bezit van een 88 4.2

hij start altijd en nooit geen problemen.

ruim een jaar in mijn bezit.

Omdat er een schijt schakelbak onder zit en met een 4.2 is het meestal heel spannend terreinrijden, afslaan, zodra hij maar een helling ziet.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar voorgaande reactie op slaan ?

zoals de opmerking "lekker laten staan "

is het misschien handig om erbij te vermelden

waarom .

mijn inziens is er er totaal niets mis mee,

zelf in bezit van een 88 4.2

hij start altijd en nooit geen problemen.

ruim een jaar in mijn bezit.

Gaat denk ik voornamelijk over de prijs; 4.2 zijn natuurlijk goede motoren alleen heeft de iets modernere (:bye1:) 4.0 meer vermogen. Dus als je toch een andere Jeep gaat zoeken, ga dan voor het zelfde geld gelijk voor de 4.0 (ook geen carb.)

Kijk uit trouwens met je 4.2; er zijn er velen die je motor willen hebben om van hun 4.0 een stroker te bouwen :ohmy:

@aitze, kan daar de AX15 niet onder dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AX15 past achter de 4.2 (heb dit zelf namelijk).

een standaard 4.2 is inderdaad niet echt ideaal.

Andere spruitstukken en carb willen al heel wat helpen, de mijne is daarna nog nooit afgeslagen bij een helling.

(wel bij andere dingen,maar dat had andere oorzaken..:bye1:)

Maar gewoon voor op de weg is het,naar mij idee, prima te doen, echter wil hij vast wel wat startproblemen hebben,vooral bij deze kou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als ik nu toch geld moet uitgeven kan ik beter kijken naar een 4.0HO.

Ik had al wel eens vaker gehoord dat je die beter kon hebben maar je hoort nooit echt waarom.

Maar ik denk dat een 4.2 ook duurder rijdt wat betreft gebruik( niet dat je daar op moet letten voor dit soort auto's).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"ombouwen naar een stroker" kan iemand mij uitleggen wat

dit inhoud ?

Wat afslaan betreft , ik beklim met mijn 4.2 heel wat hellingen ,

en is nog nooit afgeslagen .

of dat ik het gevoel had, dat ik vermogen te kort had.

Volgens mij moet je gewoon ook een beetje geluk met je jeep

hebben.

net als met een andere auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dagobert Ik weet niet hoe stijl de helingen neemt die je neemt.

Maar beetje serieuze hellingen ( zeg maar 40 graden en hoger) , dan heb je toch echt een probleem met een 4.2 carburateur op benzine.

Ik heb zelf ook een CJ met 4.2 (rijd nu op LPG) , op LPG geen probleem , maar op benzine een drama in het terrein. (en dan heb ik het niet over een bospaadje , maar wat serieuzer werk).

Daarbij zijn vaak die carburateurs uitgejotterd en zo lek als een mandje , de elec.shoke die maar half werkt etc.etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar de opmerkingen opslaan?

Voel je je aangesproken ofsow?:lol:

Ik geef hem alleen de raad mee om te kijken naar een 4.0. Niet meer en niet minder. Hij kan nu nog de keuze maken.:whistle:

Die 4.0 is naar mijn menig een veel minder gevoelig blok dan die 4.2.

Maar Dagobert, ik ben blij voor je dat jij toevallig "eendje" bent met een goede 4.2 .:bye1:

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat men iemand voorziet van advies lijkt mij een goede zaak.

alleen is het handig, dat je het advies ook onderbouwt.

daar heeft men denk ik meer aan .

en dat gaat volgens mij verder, dan een enkele kreet .

zoals : laten staan , zonder enige toevoeging.

Wat betreft steile hellingen : ook zeer steile hellingen

neem ik met mijn jeep( ik heb alleen geen gradenboog bij me ) .

en hij is nog geen enkele keer afgeslagen.

Als je een jeep wilt kopen is het denk ik vooral van belang

dat je probeert te achterhalen wat het verhaal achter de

auto is, zoals eigenaar historie reparatie beurten e.d.

bij mij heeft dat ieder geval , een goed exemplaar opgeleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar de opmerkingen opslaan?

Voel je je aangesproken ofsow?:lol:

Ik geef hem alleen de raad mee om te kijken naar een 4.0. Niet meer en niet minder. Hij kan nu nog de keuze maken.:whistle:

Die 4.0 is naar mijn menig een veel minder gevoelig blok dan die 4.2.

Maar Dagobert, ik ben blij voor je dat jij toevallig "eendje" bent met een goede 4.2 .:bye1:

Een veel minder gevoelig blok??

Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze vaak slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is.

Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn.:D

bewerkt door Smartlap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een veel minder gevoelig blok??

Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is.

Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn.:lol:

Ik voel me behoorlijk aangesproken omdat jij wat mij aangaat de spijker op

z'n kop slaat.

Idd tikken bij het aanslaan van de motor als hij koud is (weliswaar een paar seconden maar toch)

En ook af en toe wegvallende oliedruk bij warme motor.

En ja, (omdat je meestal als je de auto al hebt er pas achter komt het werkelijke onderhoud en de staat van de auto) slecht onderhoud en alleen maar korte stukjes mee gereden.

Maar.................. de aanschafprijs was laag :bye1::yes:

Ik hoop alleen dat de kosten binnen de perken blijven want alles wat er aan de Jeep gedaan moet worden moet ik laten doen vanwege de bekende twee linkerhanden.

Ik hoop er nog heel veel plezier aan te beleven maar achteraf gezien had ik mij veel beter moeten voorbereiden en meer informatie moeten inwinnen ( zoals een Jeepforum ) voor ik tot aankoop overging.

Maar ja , achteraf kijk je een koe in z'n k**t.:whistle::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een veel minder gevoelig blok??

Ik ken weinig yj's die nog met de orginele 4.0 rijden zonder enorme tikken in het blok en wegvallende oliedruk. De oude 4.0 sneuvelen ook bij bosjes, meestal omdat ze vaak slecht onderhouden zijn en er alleen maar korte stukjes mee gereden is.

Ik zou zeggen: allemaal maar laten staan en ga voor een tj, of de prijs moet echt laag zijn.:bye1:

Maar dan wel de 2.4. Anders zit je nog met een 4.0.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel:D, het kan verkeren, de vergelijking van een 4.2 tegen over een 4.0 is dus moeilijk, het moment van de dag zal dus uitkomst moeten brengen.

Persoonlijk vindt ik het beide niks, wat smartlap ook schrijft, veel kabaal in het voor onder, als ze uit zijn ben je het beste af, dus kun je gerust een 4.2 of een 4.0 kopen zolang je hem maar niet start, doe je het wel dan zullen als geluidjes veel duidelijk maken.

Daarom heb ik ook gemeend om dit probleem de kop te bieden, daarom

chevy inside

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...