Spring naar bijdragen

check engine lampje brand


jaap
 Share

Recommended Posts

cherokee van 98 4.0 heb van alles geprobeerd om hm uit te lezen ,maar geen codes

km teller ingedrukt houden contact 3x draaien bv ,

wie weet de goede manier voor deze auto

Knopje bij de teller hoef je niet in te drukken.

Alleen het contact 3x uit/aan doen kort achter elkaar. De laatste keer laat je het contact op aan staan. Het duurt ongeveer een halve minuut waarna je op het display van de km-stand de codes voorbij ziet komen, deze eindigd altijd met 55.

Dus AAN, UIT, AAN, UIT, AAN.

Oh ja, de sleutel draai je elke keer naar de stand net voor de stand waar je de auto mee start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hi Jaap,

Ik heb ook een xj uit 1998, en heb de beschreven methode's ook geprobeerd zonder resulaat, maar kwam erachter dat je de tripmeterknop ingedrukt moet houden - kontact aan en dan gelijk weer uit , zonder de knop los te laten.

Maar aangezien de info dan niet zo uitgebreid is als met een scanner heb ik zelf een aangeschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hai Jaap,

Verleden jaar had ik ook het check engine lampje aan en bij meten via de betreffende connector bleek het enige wat er was bij mij, dat de - voorste -lamba sonde defect was. Maar dat kon ik niet uitlezen via een code vanuit het contact, mijn broer had daar een meetapparaat voor en zo kwam ik er dus achter, misschien heb je hier iets aan ?

Gr,

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...