LENZ Geplaatst October 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2009 Ben in de running voor een mooie WJ, maar twijfel nog tussen een 6 en 8 cilinder. Wat gewicht gezien valt het mee, beide vallen volgens mij in zelfde belastingschaal en kan me niet voorstellen dat de modernere V8 zoveel meer gebruikt dan de oudere 6 cilinder. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een 8 pitter, maar kan nu een leuke 4.0 kopen. Wat is de beste keuze V8 of 6 cil?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 technisch zijn de verschillen niet zo bijzonder groot dus dan ligt het aan jezelf: 1 is het een vervoermiddel voor je die jouw van A naar B moet brengen 2 zo'n V8 klinkt jouw wel erg leuk................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 V8 is leuk en hoort voor mijn gevoel in zo'n grote Amerikaan. Verbruik is ong 1op 5 binnen de bebouwde kom, hoef je niet steeds te stoppen en weer op te trekken en heb je een fluwelen rechtervoetje is max ong 1 op 8 haalbaar. V8 klinkt geweldig en het rijdt zeer rustig, je komt bij normaal gebruik zelden boven de 2500 toeren uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Eerlijkheidshalve moeten we er wel bij vertellen dat het oude 4.0 AMC blok een overwoestbare reputatie heeft niet ? Terwijl we hier en daar toch lezen dat de 4,7 V8 niet echt vrij is van euveltjes ? Ikzelf ben heel tevreden van de 4.0 6-L. Deze motor is fluisterstil, je hoort hem dus helemaal niet, maar dat betekent dan wel dat je niet het V8 gerommel uit je uitlaat hoort. Ik zou zeggen, rij ze eens allebei proef, dan weet je direct het verschil. Mijn 4.0 WJ rijdt 14-15 liter LPG op 100. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Ik heb dezelfde afweging moeten maken en heb toen voor de 4.7 V8 gekozen ook omdat het verbruik met benzine inderdaad niet veel uit maakt met de 4.0 V6 bij normaal gebruik. Met een zware rechter voet zijn beide niet zuinig! Motorisch heb ik de afgelopen 5 jaar nooit problemen gehad,echt een machtig apparaat. Fantastisch geluid en echt super snel voor zijn gewicht. Wel raad ik je aan voor de aanschaf kijken of alles wat elecrtronisch bediend wordt goed werkt. ( ramen stoelen/verwarming/spiegels airco ect ect ) daar heb ik voor de aanschaf echt ruim de tijd voor genomen aangezien alles electrisch is. Deze euveltjes op sporen en fixen kost veel tijd<_< Succes met je keuze Gr Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Hoi Je moet zoiezo doen wat joost zegt Maar ik heb zelf een 4.0L6 en ik vind dat ie net zo lekker rijd als een v8. Maar ik geef je wel als tip mee koop de auto pas als je er een goed gevoel bij hebt en als je er geen of weinig verstand van hebt neem iemand mee van het forum Succes met je zoek tocht Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1965 Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Inderdaad de 4.0 is heerlijk om te rijden erg zuinig weinig toeren ook boven de 120 km per uur en je haalt er makkelijk 1.8 mee tenminste ik wel .bovendien is het een bulitproof blok helemaal als hij perfect is onderhouden(zoals de mijne) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Eerlijkheidshalve moeten we er wel bij vertellen dat het oude 4.0 AMC blok een overwoestbare reputatie heeft niet ?Terwijl we hier en daar toch lezen dat de 4,7 V8 niet echt vrij is van euveltjes ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Die 4.0 liter schijnt zo betrouwbaar te zijn, maar de WJ waar ik een oogje op heb heeft een kapotte motor en laat ik nou net een oude cherokee hebben waar een hele fijne 4.0 inzit. Past dit zomaar, is dit eenvoudig om te bouwen. Ben gewaarschuwd dat de aandrijlijn een gevoelig onderdeel en op mijn vraag aan de verkoper of deze mooi stil is werd wat afwijkend geantwoord:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lowrider Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Hou er bij de keuze tussen de 4.0 en de 4.7 wel rekening mee dat als je (zware) aanhangers gaat trekken de 4.0 vrij snel uit z'n overdrive springt. Geeft altijd wel een beetje een schok effect in de wagen:ph34r: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Verschillende WJ's geprobeerd voor ik de mijne kocht, maar toch voor een V8 gevallen, vond ik net iets soepeler lopen en beter klinken. Qua verbruik haalde ik net de 1 op 8 niet op benzine, op gas verbruikt ie zo'n 10% meer. Bij 2000 toeren loopt ie exact 120 echter km''s (115 op de teller) door de wat grotere bandjes, wat betekent dat je normaliter de 2500 toeren zelden zal halen. Trap je 'm echter eens tot de bodem dan verbaas je je wat er gebeurt boven die 2500 toeren en zie je nog wel eens wat verbaase gezichten achter je. Qua betrouwbaarheid heb ik nooit problemen gehad en ik zie ook genoeg L6 blokken stuk gaan. Maar voor ieder blok geldt dat goed onderhoud van levensbelang is. Mijn advies: wil je lol, neem een V8, wil je zuinig rijden, koop dan geen JEEP . Succes met je zoektocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Mijn advies: wil je lol, neem een V8, wil je zuinig rijden, koop dan geen JEEP . dat is zowat het beste advies dat ik ooit gehoord heb. Rustig uitkijken en lang over nadenken. Waarschijnlijk zijn ze allemaal wel goed, en zoals hiervoor gezegd: het heeft dus heel veel met de onderhoudshistoriek te maken. Best boekje erbij vragen !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Auto die ik op het oog heb kost ook geen drol, nu hopen dat de algehele staat meevalt. Ik heb momenteel niet het budget om een nette 10.000 euro WJ te kopen, maar deze is dusdanig betaalbaar dat ik behoorlijk wat geld overhou om hem technisch en optisch naar wens te maken. Dat is voor mij de makkelijkste manier om toch zo'n auto te kunnen aanschaffen. Ben alleen huiverig voor de aandrijflijn, als er meerdere onderdelen van de aandrijving slecht zijn wordt het al snel weer wel een dure jeep. Ik start een ander topic over de 4.0 motor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 Jeep is bedoelt als dagelijkse gezinsauto (veel korte stukjes) en zo nu en dan met de ambulance naar het circuit. Dat was met mijn 93er XJ niet zo'n succes, daar is deze toch wel meer geschikt voor hoop ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst November 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2009 (bewerkt) Ja hoor, zoek maar eens op wat een WJ (V8) mag trekken. Afhankelijk van wat je zelf kan zou ik niet zo snel aan een 'zelfbouw' WJ beginnen als het je dagelijkse auto gaat worden, als je er een treft met problemen maak dan je borst maar nat. Korte stukjes is trouwens wel de mogelijkheid om goede vrienden te worden met de pompstations in de omgeving. Zoals ik al schreef, binnen bebouwde kom is 1 op 5 gemiddeld (maw je staat iedere 400km voor dik € 100,- te tanken) en ga je regelmatig enthousiast op het gas kan dat nog best een stukje omhoog (0 -200 gaat verbazingwekkend snel voor zo'n zeecontainer maar geeft bij vol accelereren wel een verbruik van 1 op 1,5 ) November 1, 2009 bewerkt door R-W Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilspe Geplaatst November 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2009 Ik weet niet of je een aankoopkeuring kan laten doen en ook niet waar je woont. Maar als een aankoopkeuring mogelijk is kan je die eventueel laten uitvoeren door Jee-Bee Cherokeeparts in Tilburg.(www.jeepcherokeeparts.nl) Voor een 60 euro bekijken ze de auto van top tot teen en krijg je een rapport met de bevindingen met een opgave van de reparatie kosten. Dan weet je vooraf een beetje wat je te wachten staat. Er zijn natuurlijk ook andere plaatsen waar je zo'n keuring kan laten doen. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst November 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2009 Jeep is bedoelt als dagelijkse gezinsauto (veel korte stukjes) en zo nu en dan met de ambulance naar het circuit.Dat was met mijn 93er XJ niet zo'n succes, daar is deze toch wel meer geschikt voor hoop ik? Ik had de WJ gekocht om de Wrangler op de trailer te trekken. Gaat helemaal goed, mag 3500kg trekken en je merkt het gewicht achter die wagen nauwelijks. Wrangler is weg, trailer ook, nu de WJ nog........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst November 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2009 WJ verkopen lijkt me inderdaad geen pretje in deze tijden. Zie ze voor 10.000 staan en ook diverse voor 5000 maar ook die raken ze niet kwijt. Aankoop keuring is wat lastig, aangezien ik doordeweeks geen tijd heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2009 Toch maar een keertje tijd voor maken.... Snap de logica niet helemaal, wel een jeep willen kopen, dan maar goedkoper zodat je zelf kan sleutelen, maar iets meer uitgeven (lees tijd) voor een aankoopkeuring is er niet ? Je hebt wel tijd om te sleutelen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wilspe Geplaatst November 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2009 Aankoopkeuring bij JeeBees kan waarschijnlijk ook op zaterdag of maandag avond. Bekijk hun website maar eens. www.jeepcherokeeparts.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
palliezj Geplaatst November 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2009 Heb zelf 4.0 ltr. omdat ik op gas rijd, deze motor heeft hardere klepzittingen standaard zodat ze grotere hitte aan kan van gas dat heeft de v8 niet. Mocht je voor gas gaan dan de 4.0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst November 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2009 zijn er ook genoeg op met de combinatie V8-gas. Maar moet het persé een WJ zijn dan, is een ZJ geen optie als je budget eigenlijk niet toereikend is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErwinGC Geplaatst November 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2009 Rij nu 2 jaar probleemloos op gas met een 4.7 Volgens mij kan het net zo goed als met een 4.0.... Alleen de factor "lol" is een stuk groter....altans dat is mijn mening. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.