Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Ik had een plaatje gekonijnd van een professionele fotograaf en z'n copyrightvermelding erafgefotosoept om te voorkomen dat jullie hem daarop snel zouden vinden. Na plaatsen leek me dit niet zo handig en heb ik dus de boel weer verwijderd.

Tja mischien is het wel een JEEP rijder:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook.:wacko:

Ergens komt deze auto me bekend voor, maar ik kan hem niet plaatsen.

Daarin ben ik geloof ik overigens niet de enige.;)

Foto lijkt gemaakt op een Citroën-treffen, maar verder tast ik in het duister.:D

Ik weet ook niet wat het is.....

Ik zag hem op marktplaats staan...help ff wil je:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monsieur Lucien Rosengart was de eigenaar van een Frans bedrijf met 4500 werknemers, die auto-onderdelen en bouten produceerden. Nadat hij steeds meer auto-onderdelen voor Citroën ging maken, was hij van mening dat hij ook auto's kon gaan produceren.

In de jaren 1922 en 1923 produceerde het bedrijf echter motorfietsen met 98 cc Train-tweetaktmotoren. Het merk werd toen ook wel L. Rosengart genoemd.

Het eerste auto-model dat hij bouwde was een Rosengart LR2, een in licentie gebouwde Austin Seven. (de letters LR in de serieaanduidingen zijn de initialen van de stichter). De LR2 werd een groot succes, dus het bleef niet bij deze auto. In 1931 werd de Rosengart LR4 gepresenteerd. Deze auto werd aangedreven door een tot 1097 cc opgeboorde motor. Rond deze tijd sloot Rosengart een licentie met Adler, waardoor hij de Adler Trumpf and Trumpf Junior kon produceren. In tegenstelling tot de Austin waren dit relatief moderne voorwielaangedreven auto's.

Hoewel Lucien Rosengart de productiecapaciteit van zijn bedrijf op 60.000 stuks per jaar schatte, kwam hij niet verder dan 30 auto's per werkdag. Na de LR4 werd de auto al snel opgevolgd door de LR44, LR45, LR47 en de LR49.

Toen de Tweede Wereldoorlog afgelopen was kwam de Rosengart Fourgonette uit. Deze auto had nog veel weg van de LR4, alleen de neus was geheel anders. Het succes wat Lucien Rosengart met de LR2 en LR4 had kon hij niet meer evenaren. Hij heeft in 1950 het nog geprobeerd met de Rosengart Ariette en de Rosengart 4CV break. De Rosengart 4CV break werd in 1953 uitgebracht en was toen voor die tijd een zeer moderne auto. Deze auto sloeg niet aan bij het publiek. In 1955 probeerde hij het nog een keer met het uitbrengen van een nieuw model genaamd Rosengart Sagaie, dat echter het productiestadium niet haalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...