Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

1970 amc_amx-3 Bizzarrini:yes:

An exotic, mid-engined successor to the AMX, known as the AMX/3, came fairly close to regular production in 1970. Seven prototypes were made, styled and engineered by AMC using the 390 cid AMC V-8, with bodies hand-built in Turin, Italy.

In 1970 American Motors made an splash with this all new mid-engined Dick Teague designed supercar. The car was derived from the front-engined AMX coupe, which was AMC’s mainstream sports car. To design the suspension and drivetrain, AMC hired Italian master designer Giotto Bizzarrini. Bizzarrini’s experience with his own mid-engined P538 made him one of the very few engineers with hands-on knowledge designing mid-engined supercars. Combining left over bits and some new AMC parts, Bizzarrini compiled a fully independent suspension. The chassis was a semi-monocoque backbone type, which, with the body welded on, proved to be very stiff. AMC added a 390 ci V8 engine, which was directly derived from the AMX coupe.

In mid-1970, THIS AMX/3 was first unveiled to the Roman press. The reception was enthusiastic. In fact, AMC ordered 24 more prototypes for testing purposes. Unfortunately, financial problems at AMC, along with stricter safety and emissions requirements, 86ed the project. In total, six examples of the AMX supercar were constructed.

70amc_amx-3_3.jpg

bewerkt door joost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMC AMX Vignale concept

Waar dus Pizzarini later nog wat aanpassingen aan heeft gedaan.:no: Verschil met Bizza was oa de aantal louvres achter op de auto.

Zo heb je nl ook nog een AMXIII-1 en een AMXIII-2 om het ff makkelijk te houden.

Maaruh doe de volgende maar.:blink:

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMC AMX Vignale concept

Waar dus Pizzarini later nog wat aanpassingen aan heeft gedaan.:no:

Zo heb je nl ook nog een AMXIII-1 en een AMXIII-2 om het ff makkelijk te houden.

Maaruh doe de volgende maar.:blink:

Ik geloof je meteen:) aanpassingen van Pizzarrina. AMX met extra parmaznzzzekaas

Komttie dan.

bewerkt door joost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het altijd wel aardig om aan de hand van het beeld de ontwerper te raden. Geloof dat ik er deze keer niet ver naast zat.:blink:

Volgens mij bestond het ontwerp al in fiberglass zonder motor gebouwd als showauto voordat Pizzarini er een stalen auto van maakte. Tis niet zijn ontwerp maar van Richard Teague .:no:

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof je meteen:) aanpassingen van Pizzarrina. AMX met extra parmaznzzzekaas

Komttie dan.

CEMSA F11

CEMSA (Elettro Costruzioni Meccaniche di Saronno), was founded in Saronno, Italy in 1925 by engineer Nicola Romeo and the bank "Credit Italiano."

From this model were only 10 saloons and included a cabriolet version that was never to be produced because of the financial crisis of 1948.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bestond het ontwerp al in fiberglass zonder motor gebouwd als showauto voordat Pizzarini er een stalen auto van maakte. Tis niet zijn ontwerp maar van Richard Teague .:unsure:

Och, dan is het toeval.:blink:

Dat kleine zwartwitfotootje van de auto voor het colosseum deed mij direct aan een Bizzarrini denken vanwege z'n taillelijn. Maar in tweede instantie ook wel aan de Monteverdi van Joost. :no:

Hoe dan ook: verder met die kar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, dan is het toeval.:blink:

Dat kleine zwartwitfotootje van de auto voor het colosseum deed mij direct aan een Bizzarrini denken vanwege z'n taillelijn. Maar in tweede instantie ook wel aan de Monteverdi van Joost. :no:

Hoe dan ook: verder met die kar!

Moet ik nog wachten op de goedkeuring van Joost of zal ik de volgende maar plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CEMSA F11

CEMSA (Elettro Costruzioni Meccaniche di Saronno), was founded in Saronno, Italy in 1925 by engineer Nicola Romeo and the bank "Credit Italiano."

From this model were only 10 saloons and included a cabriolet version that was never to be produced because of the financial crisis of 1948.

Moet ik nog wachten op de goedkeuring van Joost of zal ik de volgende maar plaatsen?

Ik ben er:)

000202C7.gif

NEXT!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Next!!!

Gilbern Genie

Gilbern: Het geesteskind van GILes Smith en BERNard Fries was een van de weinige autofabrikanten die Wales heeft gekend. De auto's waren voorzien van een buizenframe van eigen makelij met chassis- een aandrijvingscomponenten van (uiteraard Brits!) fabrikaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gilbern Genie

Gilbern: Het geesteskind van GILes Smith en BERNard Fries was een van de weinige autofabrikanten die Wales heeft gekend. De auto's waren voorzien van een buizenframe van eigen makelij met chassis- een aandrijvingscomponenten van (uiteraard Brits!) fabrikaat.

:lol:snelle!

NEXT!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...