Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Hino Contessa 900 Sprint.

Je geeft hem weg in de link van de foto:whistle:

Inderdaad een exoot dus!

Overigens is de ontwerper, Michelotti een Italiaan;)

Plaats je zelf ff een nieuwe, je hebt tenslotte in eigen doel geschoten:lol:

Edit:

Toch niet zo enorm exotisch, Hino bouwde in die jaren Renaults in licentie. De 900 was een eigen ontwikkeling, maar het is duidelijk waar de roots liggen..

In 1953, Hino entered the private car market, by manufacturing Renaults under licence, and in 1961 it started building its own Contessa 900 sedan with an 893cc rear-mounted engine. The Italian stylist Giovanni Michelotti redesigned the Contessa line in 1964 with a 1300cc rear-mounted engine.

This 1965 Contessa Sprint was prepared for the 1966 Paris Auto Salon by French autobuilder Alpine (before they became part of Renault) and its underpinnings are shared with the famous Alpine 110 and featured a specially tuned DOHC 1300 engine from the Contessa 1300!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het merk van de auto is ook de naam van de constructeur. Deze produceerde auto's tussen 1921 en 1946.

In eerste instantie met eigen ontwikkelde 4 cilinder motoren van 1990 cc

Deze auto's behaalde succesen in de Circuit des Routes Pavées in 1923,1925 en 1926.

In 1929 verhuisde het bedrijf waarna er werd over gegaan op Lycoming motoren van 6 of 8 cilinders.

Later ook nog met motoren van Citroen.

In de oorlog werd er nog de hand gelegd aan een constructie met elektrische aandrijving.

Na de oorlog kwam er slechts nog één prototype uit onder deze naam met een twee cilinder boxer motor van 1100 cc.

Maar daar bleef het dan ook bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1926 is 1927.......:blink:

Les automobiles Georges Irat étaient des voitures de grand tourisme bien construites plutôt que des voitures sport bien qu'elles aient été engagées dans de nombreuses courses dont Le Mans et qu'elles aient gagné le Circuit des Routes Pavées en 1923, 1925 et 1927.

georges-irat-roadster.jpg

Naam staat op het bordje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Les automobiles Georges Irat étaient des voitures de grand tourisme bien construites plutôt que des voitures sport bien qu'elles aient été engagées dans de nombreuses courses dont Le Mans et qu'elles aient gagné le Circuit des Routes Pavées en 1923, 1925 et 1927.

Vloeiend frans, Jeffrey! En je hebt gelijk, fransoozen moet je niet geloven, die moet je gewoon auto's laten bouwen:D

Michel, dank. Weer wat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...