Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Was een lastige.

Ford Iso 20M

:bye1::worshippy::lol:

Ik dacht al ....waar blijf je nou:lol: ik begon me al serieus zorgen te maken:lol:

Het was inderdaad de Ford OSI 20m. gebaseerd op een Ford Taunis 20m

Voor Ford was dit een experiment om een Italian style sportwagen op de markt te brengen dat niet goed uitpakte.OSI, een onderdeel van de Ghia groep, mocht deze onder Ford licentie gaan bouwen in keulen.

Het Amerikaanse Ford begon in 1967 echter met de export naar Duitsland van de T5 Mustang die de verkoop van de OSI erg drukte.

De mustang had veel meer vermogen dan de slechts 90 PK van de OSI en veel klanten die de OSI gekocht hadden gingen de auto opvoeren wat veel problemen opleverde waardoor OSI met een vebeterde versie met 108 pk kwam.

Hoewel er wel degelijk nog vraag was naar de Iso stopte de productie abrubt wat ook gelijk het einde van OSI betekende.

Ford Europa zat ineens zonder sportcoupe. Een gat dat door Ford, in de concurentie ;)met Opel, met de Capri met succes werd opgevuld.

In de jaren tachtig had Ford zijn lesje qua vermogen en de naam Ford in combinatie met Italiaans ontwerp wel geleerd en kwam in een nieuw avontuur met deTomasso Panthera

1972-Detomaso-Pantera-Orange-st.jpg

NEXT!!!!:D

bewerkt door joost
Correctie: terecht op de vingers getikt door UTAH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...