Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

attachment.php?attachmentid=6296&d=1263506589

Toch maar een steentje bijdragen:

De enorme wielbasis van deze auto duidt op een bodemgroep van een sedan en de grote overhang voor en achter maken hem niet erg elegant. Duidelijk een motor voorin. De maker heeft zich waarschijnlijk laten inspireren door de grote Italiaanse ontwerpen van de jaren '60. Ik gok op een Ford-based one-of. Ga echter niet zoeken naar een speld in een hooiberg, dus ik zie het straks wel!

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nu, Joost, is het uit met Utah?

Of is iedereen weer aan het werk en is er geen tijd voor Googelen?

Voor mij geldt het laatste iig.

:unsure:Van Utah had ik eigenlijk ook wel de oplossing verwacht zoals gewoonlijk.

Maar nee:no: geen tijd denk ik

Jensen interceptor :lol:

Sorry Euca.nl het is hem niet:no:

Jensen_Interceptor_S.jpg

attachment.php?attachmentid=6296&d=1263506589

Toch maar een steentje bijdragen:

De enorme wielbasis van deze auto duidt op een bodemgroep van een sedan en de grote overhang voor en achter maken hem niet erg elegant. Duidelijk een motor voorin. De maker heeft zich waarschijnlijk laten inspireren door de grote Italiaanse ontwerpen van de jaren '60. Ik gok op een Ford-based one-of. Ga echter niet zoeken naar een speld in een hooiberg, dus ik zie het straks wel!

;)

geen one of:no: 2200 stuks zijn er in Duitsland van gemaakt totdat de producent failliet ging. Anders waren er nog veel meer gemaakt aangezien er veel vraag naar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:unsure:Van Utah had ik eigenlijk ook wel de oplossing verwacht zoals gewoonlijk.

Maar nee:no: geen tijd denk ik

Die zit al vanaf gisteravond op de middenstip, denk ik. Misschien moeten we hem wat te eten brengen?:lol:

geen one of:no: 2200 stuks zijn er in Duitsland van gemaakt totdat de producent failliet ging. Anders waren er nog veel meer gemaakt aangezien er veel vraag naar was.

Ok, wel een serie dus. Nog maar eens een beetje zoeken in de Bitter-achtigen. Ben benieuwd wie hem gaat raden en meer nog wat het antwoord is.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gepresenteerd in 1966 in Geneve en gebouwd van 1967/1968

In de Duitse fabriek van een Engels merk (basis) in Keulen.

Producent was een bedrijfsonderdeel van het Italiaanse Ghia.

verkoop geschiede via dealers en naam van het Engelse merk

Deze kon de concurentie met een Amerikaanse versie van het Engelse merk niet aan waardoor produktie in een vroeg stadium werd gestaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gepresenteerd in 1966 in Geneve en gebouwd van 1967/1968

In de Duitse fabriek van een Engels merk (basis) in Keulen.

Producent was een bedrijfsonderdeel van het Italiaanse Ghia.

verkoop geschiede via dealers en naam van het Engelse merk

Deze kon de concurentie met een Amerikaanse versie van het Engelse merk niet aan waardoor produktie in een vroeg stadium werd gestaakt.

Klinkt steeds meer Ford.

Ik ga nu ff koken, zie straks wel verder. Met zoveel aanwijzingen moet het kunnen lukken! :bye1:

PS. Ik maak ook wel ff een potje voor Utah... Hoop dat-ie van pedis eten houdt :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een lastige.

Ford Iso 20M

sosi.jpg

FORD OSI

ford_10.JPG

In 1966 verscheen er een sportcoupé op de show in Genève. De wagen was gebouwd door OSI (Officine Stampaggi Industriali) in Italië op het chassis van een Taunus 20M. In 1967 en 1968 mocht OSI de wagen voor Ford Keulen bouwen, die hem via zijn dealernet verkocht. Dat idee — Duitse techniek in een Italiaans jasje — is niet van Ford zelf. We hoeven alleen maar aan de Karmann-Ghi te denken. Ford had veel OSI's kunnen verkopen als het Italiaanse bedrijf niet op de fles was gegaan. Er liepen nog bestellingen genoeg .

Aantal cilinders: V6

Cilinderinhoud in cm3: 1998 en 2293

Vermogen in pk bij toeren/minuut: 90/5000 en 108/5100

Topsnelheid in km/uur: 165-180

Carrosserie/Chassis: zelfdragend

Uitvoering: coupé

Productiejaren: 1967-1968

Productie-aantallen: ca.3.501

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een lastige.

Ford Iso.

sosi.jpg

Ja. hij is er weer!

Osi, bedoel je waarschijnliik.

Volgens jouw eigen regels ben ik nu preciezer en verdien ik te winnen :bye1::lol::lol::lol:

Over een half uurtje heb ik hete rijst. Heb je trek? Meld je dan ff bij Barrie, dan zien we elkaar daar:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...