Spring naar bijdragen

Project "Cheep"


Noek
 Share

Recommended Posts

Mijn eerste bericht op dit forum,

De beslissing is genomen, na behoorlijk wat tijd in de restauratie van een Chevrolet Blazer gestoken te hebben nu besloten deze om te bouwen naar een Jeep.

De body van de Blazer is al verkocht, afgelopen Zaterdag een Wrangler aangeschaft die als Body en Parts donor gebruikt zal gaan worden.

Foto's en verdere informatie volgt, een tipje van de sluier;

De Wrangler body zal 25 cm breder en langer worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mijn eerste bericht op dit forum,

De beslissing is genomen, na behoorlijk wat tijd in de restauratie van een Chevrolet Blazer gestoken te hebben nu besloten deze om te bouwen naar een Jeep.

De body van de Blazer is al verkocht, afgelopen Zaterdag een Wrangler aangeschaft die als Body en Parts donor gebruikt zal gaan worden.

Foto's en verdere informatie volgt, een tipje van de sluier;

De Wrangler body zal 25 cm breder en langer worden!

Wauw,

Ik hoop dan wel van harte dat je van dit project regelmtig verslag doet in dit forum. Het liefst met fotootjes.

Ga dat zeker volgen.

In ieder geval succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier.

Dus als ik het goed begrijp blijft het op het kenteken gewoon een Blazer en hou je het onderstel ( chassis en wielen ) van de Blazer en ga je er een wrangler body opzetten? Wat wil je nog meer gaan gebruiken van een wrangler?

Ga je hem dan nog omkeuren of laat je het zo?

Dit vraag ik ivm de volgende RDW regel mbt samengestelde voertuigen.

Veranderingen aanbrengen aan uw voertuig

Als u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging , neem dan contact op met de RDW. De RDW moet uw kentekenbewijs aanpassen en waar nodig vindt er ook een identiteitsonderzoek plaats voordat de RDW een gewijzigd kenteken afgeeft.

Jullie zullen dat vast wel weten neem ik aan.

Succes met de verbouwing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier.

Dus als ik het goed begrijp blijft het op het kenteken gewoon een Blazer en hou je het onderstel ( chassis en wielen ) van de Blazer en ga je er een wrangler body opzetten? Wat wil je nog meer gaan gebruiken van een wrangler?

Ga je hem dan nog omkeuren of laat je het zo?

Dit vraag ik ivm de volgende RDW regel mbt samengestelde voertuigen.

Veranderingen aanbrengen aan uw voertuig

Als u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging , neem dan contact op met de RDW. De RDW moet uw kentekenbewijs aanpassen en waar nodig vindt er ook een identiteitsonderzoek plaats voordat de RDW een gewijzigd kenteken afgeeft.

Jullie zullen dat vast wel weten neem ik aan.

Succes met de verbouwing!

Het kenteken zal worden afgegeven op de Blazer, e.e.a. is inderdaad van te voren bij de RDW aangevraagd en ook akkoord bevonden.

Dat is wel de reden dat er gekozen is voor een donor Wrangler die RDW bekend/op kenteken staat, zodat altijd te traceren is waar de carrosserie vandaan komt.

Alleen de body en interieurdelen van de Wrangler worden gebruikt, de motor, bak, assen, chassis enz. zijn van de Blazer.

Zal snel wat foto's erbij zetten

bewerkt door Shark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoeft voor een kleur verandering niet te worden door gegeven aan de rdw.zo verre ik heb kunnen zien staat dat ook nergens geregistreerd.

Doorgeven kleurwijziging staat op de site van de RDW vermeld en ben je ook eigenlijk verplicht. Je kan er zelfs een boete van 150 euro voor krijgen als de dienstdoende ambtenaar je niet ziet zitten.

Maar nu weer OT

Zet eens wat foto's neer :wacko::yes::wacko: van zoals je Blazer was en de Wrangler nu is. Ben heel benieuwd.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Fijn dat jullie met me mee denken over de evt. problemen mbt. de RDW.

Voor dit project is alles besproken met de keurmeester van de RDW. Zodra er wijzigingen zijn zal dat ook meteen besproken worden met de contactpersoon ter plaatse.

De Blazer basis(motor, chassis, assen) kortom de totale techniek is al tot in de puntjes gereviseerd en gerestaureerd. Binnenkort gaat de Wrangler uit elkaar en dan ga ik passen en meten.

Er zal veel carrosseriewerk aangepast moeten worden. Ik wil wel het uiterlijk van de Wrangler zo origineel mogelijk houden, zowel binnen als buiten.

foto's volgen

bewerkt door Noek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noek zal het nog wel uitgebreider beschrijven, hij gaat 't tenslotte doen.

De Wrangler wordt niet breder gemaakt op de spatbordverbreders, zal echt in de body gebeuren.

Hoeveel dat het daadwerkelijk gaat worden is nog even puzzelen, met name de motorkap moet nog even over nagedacht worden i.v.m. de verstevigingsbalk in het midden van de kap.

De grill, raamframe en achterklep wordt verbreed door er in het midden een stuk tussen te plaatsen.

Er zullen inderdaad wel meer problemen onstaan waar we tegenaan lopen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat voor assen ga je werken? Ik zag dat je ook breedspoor assen te koop vroeg. Ik neem toch aan dat je de Blazer assen ga gebruiken of niet?

Ja, de blazer assen worden gebruikt, zijn dacht ik Dana 60 assen "behoorlijk" stevig dus.

De CJ breedspoor assen zijn voor onder mijn eigen CJ, daar zitten al breedspoor assen onder, maar ik wil een set helemaal naar wens opbouwen en dan omruilen voor mijn bestaande assen en die dan weer verkopen.

Vandaar dat de staat niet zo van belang is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he guys,

ambitieus project.... zo te zien is de onderkant super geworden!. maar wat ik me afvraag is waarom?? Wrangler ziet er nog niet eens zo slecht uit, en met alle respect, welk schandaal ga je maken als je de body gaat verbouwen (ik denk dan aan delen die er niet mooier op worden als je ze verbreedt) om hem passend te maken op het blazer chassis?...

ik zou er voor kiezen om dan eerst de blazer af te maken, deze te verkopen en dan een jeep verbouwen? maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen. als ie straks af is dan kan ie nog zo mooi zijn maar het is geen jeep het is geen blazer maar wederom met alle respect en goede bedoelingen een samengesteld voertuig..

No offence guys, good luck iig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de blazer is van 1978 en is blazer k5 4x4 v8 350 automaat

tussen bak met dif. en dubbel sper

er zijn airjackers gemonteerd

en luchtcompressor op motorblok

vooras zij dubbele gas stuurdempers gemonteerd

gescheiden flowtech uitlaatsysteem met cherybombe

enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he guys,

ambitieus project.... zo te zien is de onderkant super geworden!. maar wat ik me afvraag is waarom?? Wrangler ziet er nog niet eens zo slecht uit, en met alle respect, welk schandaal ga je maken als je de body gaat verbouwen (ik denk dan aan delen die er niet mooier op worden als je ze verbreedt) om hem passend te maken op het blazer chassis?...

ik zou er voor kiezen om dan eerst de blazer af te maken, deze te verkopen en dan een jeep verbouwen? maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen. als ie straks af is dan kan ie nog zo mooi zijn maar het is geen jeep het is geen blazer maar wederom met alle respect en goede bedoelingen een samengesteld voertuig..

No offence guys, good luck iig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker ambitieus project. Maar wel stoer.

Denk dat de body over de gehele lengte wordt gezaagd en daar plaatwerk tussen wordt gelast. Zeker uitgaande van het verhaal van het verbreden van het raamframe en grill.

Zullen zeker tegen meer vraagstukken aanlopen zoals oa. dahsboard.

Als ik zie wat Shark van zijn Jeep heeft gemaakt en hij hierbij betrokken is, ga ik er zo maar vanuit dat het goed komt.

Jeep in extrema. Dikke motor, hele grote wielen...............

Ga dit in ieder geval volgen.

Succes guys.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he guys,

ambitieus project.... zo te zien is de onderkant super geworden!. maar wat ik me afvraag is waarom?? Wrangler ziet er nog niet eens zo slecht uit, en met alle respect, welk schandaal ga je maken als je de body gaat verbouwen (ik denk dan aan delen die er niet mooier op worden als je ze verbreedt) om hem passend te maken op het blazer chassis?...

ik zou er voor kiezen om dan eerst de blazer af te maken, deze te verkopen en dan een jeep verbouwen? maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen. als ie straks af is dan kan ie nog zo mooi zijn maar het is geen jeep het is geen blazer maar wederom met alle respect en goede bedoelingen een samengesteld voertuig..

No offence guys, good luck iig...

Ieder z'n meug inderdaad,

De motivatie om de Blazer af te maken was na de aanschaf van een CJ helemaal weg.

Vandaar dat er nu de keuze is gemaakt om er een niet alledaags project van te maken. En ja, het is als hij klaar is geen Blazer en ook geen Jeep.

Het is absoluut niet de bedoeling om er een uit z'n verband gerukt gedrocht te maken....ik zou zeggen laat je verassen;)

De Wrangler is inderdaad nog in een behoorlijke conditie, echter was het advies vanuit de RDW om een auto op kenteken als donor te gebruiken zodat e.e.a. altijd traceerbaar is.

2.5. ltr wranglers zijn redelijk voordelig te koop vandaar de keuze hiervoor.

To be continued..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...