Spring naar bijdragen

Getik achterin


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

We hebben met de KJ bijna 2300KM gereden naar Spanje. Alles ging probleemloos, maar sinds eergisteren is er een rare tik achterin, vermoedelijk rechts achter. Het is alleen hoorbaar als de motor koud is, en is na zo'n 5-8 minuten helemaal weg.

Auto rijdt verder normaal volgens mn pa.

Wat zou dit kunnen zijn? Is het ernstig/verstandig om het zsm hier te laten vervangen/repareren of heeft het geen haast en kunnen we zo nog wel 2000KM rijden en in NL naar laten kijken?

Alvast bedankt!

:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tik? Loopt t mee met de snelheid, of met motor temperatuur?

Er was toch ook iets met de thermostaat, die tikt bij mij ook wel eens.:D

Dank voor je reactie :)

Getik loopt mee met de snelheid. Hoe harder je rijdt, hoe sneller hij tikt. Het is ook voelbaar in de auto, alsof er iets tegen het wiel aan komt. Na een paar minuten rijden is het volledig over.

En de thermostaat, tja, dealer zegt dat het de sensor van het wijzertje is, en voor vertrek hadden we geen tijd meer om het allemaal te regelen. Wel raar, want met 120km/h op de snelweg met een buitentemp van ongeveer 30gr. komt hij wel op bedrijfstemp. maar koelt later -bij een lagere snelheid- weer af tot net iets verder dan de kwart op het wijzertje. :wub:

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getik loopt mee met de snelheid. Hoe harder je rijdt, hoe sneller hij tikt. Het is ook voelbaar in de auto, alsof er iets tegen het wiel aan komt. Na een paar minuten rijden is het volledig over.

Op de krik zetten, wielen met de hand draaien en geluid localiseren lijkt me de eerste stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties.

@Kameel, ja hij gaat altijd op de handrem. Zullen hem vanavond niet op de handrem zetten, kijken of hij morgenochtend weer tikt.

@Ab, zullen hem morgen ff opkrikken, als hij weer tikt ondanks dat hij niet op de handrem stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tikken is na het niet gebruiken vd handrem erg verminderd, maar hij tikt nog steeds. Soms is het na 1-2 min over, soms wat langer. Hebben in Spanje in de bergen gereden, slechte wegen, naar NL gereden, vandaag door wat diepe zand gereden, helemaal geen getik. Alleen bij het starten als hij een paar uur niet gedraaid heeft.

Nog niet de mogelijkheid gehad om hem op te krikken, zullen van de week wel ff kijken.

@Black Moose, nee, geen steentjes of spijkers in de band.

:blink::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Masis,

Ik heb hetzelfde met mijn KJ. Ook bij mij is het geluid bijna weg als ik 'm 's avonds niet op de handrem zet. Ik zoek het dus in de handrem. Waarschijnlijk blijft er iets hangen. Overigens is het geluid bij mij al eerder weg (200 meter). Op een klinkerweg is het erger dan op asfalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Masis,

Ik heb hetzelfde met mijn KJ. Ook bij mij is het geluid bijna weg als ik 'm 's avonds niet op de handrem zet. Ik zoek het dus in de handrem. Waarschijnlijk blijft er iets hangen. Overigens is het geluid bij mij al eerder weg (200 meter). Op een klinkerweg is het erger dan op asfalt.

Hi Chero25,

Sorry, lees nu pas je reactie. Het tikken is hier al een paar dagen gestopt, ook als hij op de handrem staat. ;)

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo, Ik heb in mijn jeep cherokee renegade bouwjaar 2006 ook een tik rechts achter in de band. Als je gewoon optrekt, of normaal een bocht neem voel je hem tikken, en hij staat nooit op de handrem. Als ik de band heen en weer haal met de hand voel ik die tik ook terwijl ik hem aan de linkerkant niets hoor. Als je het getik hoort voel je niks in de as meetikken dus we weten niet waar het vandaan komt. Het maakt ook niet uit of de motor koud of warm is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het met een ZJ, bleek de remblok te zijn die als ie koud was mee wilde bewegen met het wiel.

Dat kan natuurlijk niet, maar er zit een kleine speling op.

Deze speling werd 1 kant op getrokken en dat ging met een tik gepaard.

Was het rechter achterwiel.

Dus opkrikken, wiel met de hand draaien en kijken of dit bij jullie ook het geval is.

Suc6

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...