Spring naar bijdragen

XJ hoofdsteunen achterbank verwijderen


Recommended Posts

Op 't wereldwijde web vond ik dit antwoord:

There is no way for a consumer to remove. THe manufact manual tells the deal how to remove but you have TWO 3 inch prongs sticking out. I am having a problem with this due to my car seats not fitting, but JEEP doesn't care. Its so frustrating!

:bye1:

Hopelijk is er meer te vinden..... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja mooi niet

heb Albert (en Petra) gebeld en die hadden ook een witte pijl op een ring etc

ikke geen ring die kan draaien dus

de metalen bus waar de stang in zit wil ook niet draaien met een waterpomp tang

Ik zou de achterbank zitting eruit kunnen halen zodat de rugleuning met kopsteunen naar voren kan maar wil op vakantie bestemming mensen mee kunnen nemen op de achterbank

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Geïnspireerd door dit artikel ben ik er vanmorgen ook weer mee bezig geweest de gegeven tips onder de arm mee nemend.

Voor is hij traploos instelbaar en word hij op het laatst tegen gehouden door een veer aan één kant die veer druk kan ik opheffen door inderdaad aan de geleiding/afwerking bus te draaien.

Achter gaan ze per klikje omhoog en kreeg ik ze ook er met geen mogelijkheid uit.

Na het omhoog trekken van de geleiding/afwerking bus (een tip van hier) zit er wel een inkeping in de buis waar de pen van de steun in komt maar geen veer.

Mijn vermoeden is dus dat die buisjes universeel zijn, ook voor de voorstoel.

Vervolgens heb ik de stangen onder het moto de dood of de gladiolen overdadig ingespoten met PTF zodat het in en uit (tot het einde) zeer soepel ging.

Vervolgens heel snel op en neer met veel kracht en ineens schot hij los.

Hoe werkt het nu, iets dieper ongeveer drie centimeter in die buis zit toch een stevige veer die elke keer in de inkeping schiet van de stangen van de hoofdsteun die inkepingen zijn aan de onderkant schuin en aan de bovenkant recht met andere woorden hij gaat makkelijk om hoog en moeilijk naar beneden.

Echter de laatste inkeping is net andersom (en minder versleten), daar blijft hij dus op hangen.

Mijn oplossing: veel olie, hoge snelheid, veel kracht na ongeveer drie keer op en neer schiet hij er dan uit.:bye1:

Succes

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Jammer dat het bij jouw niet werkt, ten overvloede vermeld ik nog even dat hij met grote snelheid en kracht omhoog moet als ik hem rustig omhoog doe tot de laatste inkeping en dan kracht zet kan ik de auto er aan op tillen.

Wel is misschien een optie om hem in de hoogste stand te zetten en met een knuistje de hoofd steun van de plaat te schroeven. (Hij zit bij mij vast met parkers op een metalen plaat)

Als je dan één stang los krijgt, en beide stangen omdraait zodat de inkepingen naar achter wijzen wil het misschien wel?

Als het lukt, de onderste inkeping(die andersom is) even afschuinen met een vijl of flex

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...