Spring naar bijdragen

aankooptips XJ


 Share

Recommended Posts

ben opzoek naar een nette XJ

bouwjaar rond 1998-2000 (benzine)

wil deze als dagelijkse auto gaan gebruiken

van een CJ-7 weet ik wel het een en ander

maar van een XJ .....

wat zijn belangrijke punten waar op te letten bij aanschaf?

bewerkt door The Kick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm de XJ gaat wel een beetje een ouwe lullenbak worden met al die oudjes die ineens zo'n hok gaan rijden.:whistle:

Daarom heb ik de mijne verkocht:lol:

Het mooiste zou zijn om een beetje historie terug te vinden over de xj en hem grondig laten inspecteren. Ook een cherokee van 1998 - 2000 kan zijn kuren hebben.

Ook de prijzen verschillen nogal behoorlijk bij deze jaartallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm de XJ gaat wel een beetje een ouwe lullenbak worden met al die oudjes die ineens zo'n hok gaan rijden.:whistle:

En dan komt nu de grote vraag: Er zijn er wat die rijden ook in een CJ, YJ of TJ.

Komt de Xj nu in de zelfde categorie als die wagens of maken die wagens nu deel uit van de "categorie XJ" ??:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb al wat zitten snuffelen in dit XJ Forum

op MP idd verschillen in prijzen bij de jaartallen, wel afhankelijk van de uitvoeringen

als dagelijks auto ga ik 'm alleen gebruiken voor ritjes naar m'n werk

nog specifieke "zwakke punten" bij een XJ ?

Tja, zwakke punten. Het blijft een Jeep. :wub:

Radiateur. Is deze al vervangen, anders moet deze waarschijnlijk binnenkort? Leeftijd is +/- 10 jaar.

Bushings. Indien niet vervangen, zijn deze aan vervanging toe. Merk je vooral met zijwind, je moet dan veel tegensturen.

Airco. Indien aanwezig, werkt deze nog?

Indien toch LPG, even goed controleren of deze vlekkeloos op benzine loopt. Problemen met de Lambdasensoren zijn geen uitzondering.

Uiteraard altijd even goed de 4x4 testen op onverhard en, indien fulltime aanwezig, ook even op verhard.

Daarnaast, als je van sleutelen houdt kom je/Jeepforum.nl er altijd uit.:whistle:

Mijn XJ heb ik vorig jaar april gekocht voor €3500,=. Deze had een kras op de linkerzijde (jaloerse buurman) en de airco werkte niet.

Op dit moment schijnen de SUVjes niet erg in trek te zijn (schijnen een erg hoog verbruik te hebben), dus ik zou zeggen, dat kan altijd goedkoper.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm de XJ gaat wel een beetje een ouwe lullenbak worden met al die oudjes die ineens zo'n hok gaan rijden.:whistle:

Ach, je hebt ook die in een midlife-crisis zitten en zich met alle macht af gaan zetten tegen een XJ. :wub::D:lol:

XJ-ers zitten tenminste droog tijdens een zomerse onweersbui.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nou... zoals je kunt lezen bij cherokee forum 'snap nix van de prijzen' ben ik misschien verkoper van een cherokee 1998, ongeveer 125k km. Ik ben nl. geen klusser en heb net een bak geld in de apk gegooid waar ik van ben geschrokken. lamaarweten als je interesse hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou... zoals je kunt lezen bij cherokee forum 'snap nix van de prijzen' ben ik misschien verkoper van een cherokee 1998, ongeveer 125k km. Ik ben nl. geen klusser en heb net een bak geld in de apk gegooid waar ik van ben geschrokken. lamaarweten als je interesse hebt.

doe maar postje plaatsen bij "te koop" met de nodige specs en foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...