Spring naar bijdragen

Bladveren smeren/beschermen.


Recommended Posts

Nou heb ik sinds enige maanden nieuwe bladveren onder de YJ en deze beginnen alweer te roesten.

Ik vraag me af of ik iets tussen de bladen kan spuiten wat enige bescherming en smering geeft voordat het weer 1 kraakparty wordt.

Wat gebruiken jullie.

Zat zelf te denken aan bijvoorbeeld Valvoline High Pressure Lubricant. Dit wordt ook gebruikt voor fietskettingen i.v.m. zijn penetrerende vermogen. Heb ook al de tip gekregen koperspray te gebruiken.

Graag advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb ik sinds enige maanden nieuwe bladveren onder de YJ en deze beginnen alweer te roesten.

Ik vraag me af of ik iets tussen de bladen kan spuiten wat enige bescherming en smering geeft voordat het weer 1 kraakparty wordt.

Wat gebruiken jullie.

Zat zelf te denken aan bijvoorbeeld Valvoline High Pressure Lubricant. Dit wordt ook gebruikt voor fietskettingen i.v.m. zijn penetrerende vermogen. Heb ook al de tip gekregen koperspray te gebruiken.

Graag advies.

je bladveren moet je nooit tussenin smeren. dat trekt vuil en zoals stuifzand aan als je bijvoorbeeld op droge paden gaat rijden. daardoor krijg je het schuurpapier efect. waardoor je bladveren harder gaan slijten en op den duur de kans groot word dat ze doorgaan zakken. anders hadden de fabrikanten er allang vet er tussenin gedaan. ikzelf heb het vroeger ook eens gedaan maar heb het op advies van Ron Imbos voorheen offroad center utrecht weer snel verwijderd.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

voorheen kraakte mijn verenpakket ook weleens. toen had ik er vet tussen gedaan. en daarna weer verwijderd. maar sinds ik veerschommels heb met vetnippels erop niet meer. en de bushing van het verenpakket aan de binnenkant moet kopervet opzetten waar de bout door het gat heen gaat. dan gaat het ook niet vastroesten. dat kan namelijk ook het kraken veroorzaken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voorheen kraakte mijn verenpakket ook weleens. toen had ik er vet tussen gedaan. en daarna weer verwijderd. maar sinds ik veerschommels heb met vetnippels erop niet meer. en de bushing van het verenpakket aan de binnenkant moet kopervet opzetten waar de bout door het gat heen gaat. dan gaat het ook niet vastroesten. dat kan namelijk ook het kraken veroorzaken

Okee. Wij zijn bij het monteren zeer royaal geweest met het aanbrengen van kopervet op bushings, bouten etc etc. Dus dat zit wel goed.

Smeerbare shackels lijkt mij wel wat. Nu kraakt het nog niet, maar kan in de toekomst best wel gaan gebeuren. Visueel is er wel wat roest vanuit tussen de bladen te zien. Valt gauw op als je een neiuw pakket erop hebt. Dat was de reden van mijn vraag. Ik ga er maar vanuit dat ik me daar niet druk over hoef te maken.

Resumerend: Als ik dan toch andere shackels neem, kan ik gelijk weer 1 of 2 inch omhoog. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb ik sinds enige maanden nieuwe bladveren onder de YJ en deze beginnen alweer te roesten.

Ik vraag me af of ik iets tussen de bladen kan spuiten wat enige bescherming en smering geeft voordat het weer 1 kraakparty wordt.

Wat gebruiken jullie.

Zat zelf te denken aan bijvoorbeeld Valvoline High Pressure Lubricant. Dit wordt ook gebruikt voor fietskettingen i.v.m. zijn penetrerende vermogen. Heb ook al de tip gekregen koperspray te gebruiken.

Graag advies.

vreemd dat er bij die nieuwe bladen geen nylon plaatjes tussen zitten

zitten bij mij wel nylon plaatjes tussen

nopje op de plaatjes en gaatjes in de bladen

die kunnen er dus niet tussenuit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...