Spring naar bijdragen

Lagers krukas kapot, repareren of reviseren?


kersjes
 Share

Recommended Posts

Kijk als geluidsman heb ik de ballen verstand van motoren, heb wel ervaring in geluid en kan het aardig lokaliseren.

Een handige buurman, wie heeft die nou niet, dacht aan de lagers van de krukas...

Heb jij een ander idee dan ?

groet Raymond

nee, zo'n buurman heb ik niet

krukaslagers kun je niet repareren of reviseren ... wel vernieuwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Motor ligt 2 weken ter revisie nu, vandaag te horen gekregen dat de krukas ook in zijn geheel vervangen moet worden...ik heb hier allemaal niks aan...hooguit dat het weer € 300 duurder wordt...misschien dat jullie er wel wat mee kunnen als je het verhaal leest...

Totale kosten zal rond de € 4000 liggen :lol:

Zodra het motortje weer zoemt dan zet ik nog wel een foto erop :D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 4000 koop je een complete andere YJ met wellicht een goede 4.2 erin, lijkt me een betere investering.

Voor rond de 500,- heb je vrijwel alle nieuwe delen oa zuigers,veren, krukas- en nokkenaslagers, drijfstanglagers en een complete pakkingset.

Krukas slijpen kost ca 200 ex btw. .

Goedkoper is een ander blok te zoeken voor ca 300-600 € en die erin (laten )hangen. ben je voor ca 1500 klaar met in en uitbouw.

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Voor 4000 koop je een complete andere YJ met wellicht een goede 4.2 erin, lijkt me een betere investering.

Voor rond de 500,- heb je vrijwel alle nieuwe delen oa zuigers,veren, krukas- en nokkenaslagers, drijfstanglagers en een complete pakkingset.

Krukas slijpen kost ca 200 ex btw. .

Goedkoper is een ander blok te zoeken voor ca 300-600 € en die erin (laten )hangen. ben je voor ca 1500 klaar met in en uitbouw.

gr

Rob

Wat is een goede leverancier ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je voor een andere motor gaan. Misschien een idee om over te stappen op een 4 liter HO motor.

Tevens is 4000 euro voor de revisie belachelijk veel geld. Waarschijnlijk is hun rekenmachin defect en blijven de toetsen hangen. Bij een goede revisie moet je eerder denken aan een bedrag van rond de 2000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je voor een andere motor gaan. Misschien een idee om over te stappen op een 4 liter HO motor.

Tevens is 4000 euro voor de revisie belachelijk veel geld. Waarschijnlijk is hun rekenmachin defect en blijven de toetsen hangen. Bij een goede revisie moet je eerder denken aan een bedrag van rond de 2000 euro.

Dit heb ik wel vaker gelezen dat deze overstap een goede zou zijn.

Kun je me vertellen wat de voor en de nadelen zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadelen zijn er eigenlijk niet,enigste wat een beetje werk is is de bekabeling overzetten voor de computer.

Voordelen zijn er zoveel,te veel om op te noemen.In ieder geval één van de belangrijkste is de carburateur die komt te vervallen doorvoor in de plaats een injectie die het normaal gesproken altijd doet ook bij steile hellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...