Spring naar bijdragen

Voorste aandrijfas krom


michel1972
 Share

Recommended Posts

Dus als ik het goed begrijp kan de voorste aandrijfas en yoke krom raken bij het rijden op de openbare weg in zijn 4wd. Ik weet dat een medewerker de jeep 5 meter verplaatst heeft terwijl hij in zijn 4wd stond. Hij heeft toen ook een halve bocht gemaakt. Kan dat al genoeg zijn?

Neuh, niet van 5 meter... of ze hebben 'm verlengd met chocola.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik denk niet dat het de bekende Deathwhobble is. De jeep schud behoorlijk maar dat is niet echt hinderlijk te merken in het stuur. Tis heel de wagen die schud.

Klopt de spooring van de wagen nog wel, staan de vucees nog wel onder de goede hoek, zijn de wiellagers nog goed.

Met dit verhooging komt het erg precies met al deze zaken:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft nog steeds iets heel vreemds wat er aan de hand is. Alles zit nu op zijn plek maar het is nog steeds nie in orde. Het sturen gaat naar links redelijk soepel maar naar recht moet je je best doen om het stuur om te krijgen. Tevens zakt de motor dan in toeren en slaat hij in sommige gevallen zelfs uit. Als je een bocht in wil gaan wil de wagen rechtdoor blijven gaan. En als je in een bocht zit en het stuur los laat gaat de jeep zelf verder met sturen. Tevens horen we elke keer als we de wielen draaien van links naar rechts een harde tik.

Ik heb de volgende zaken al gecontroleerd:

Stuurpomp is nog voorzien van olie

Stuurhuis zit goed vast en heeft geen speling

Stuurbrace en versteviging stuurhuis zijn nog goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motor zakt in toeren (en slaat zelfs af) als je een bocht om wil?? :bye1:

Lijkt dat er dus bijzonder veel kracht nodig is om de zaak aan te drijven.

Net alsof je constant een sper erop hebt zitten.

Heb net de vooras opgetilt en ben toen gaan sturen en toen was er geen probleem. Het ging niet zwaar en ik hoorde ook geen harde klappen. Wel waren de harde tikken hoorbaar als ik het wil ronddraaide. Daarna heb ik geen wiel in de lucht gehouden en de ander op de grond gezet. Toen ben ik begonnen met het draaien van het wiel wat in de lucht hangt. Toen hoorde ik weer die vreemde harde tikken uit het difhuis komen. Het andere wiel draait wel gewoon mee maar er blijven harde tikken uit het difhuis komen.

Ik denk dan ook dat er iets is met mijn detroit locker. Dat zou ook verklaren waarom de wagen geen bochten makkelijk wil nemen. Hij wil rechtdoor blijven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel goed mogelijk dat inderdaad je locker erin springt/blijft staan.

daar gaat een jeep heel erg van springen en gek doen :bye1:

Heb net de Detroit locker uit de vooras gehaald en deze open gemaakt en dat was niet helemaal meer zoals het hoorde te zijn. Een soort tandwiel die erin zit is gebroken en wat ringen zijn verdraaid.

Morgen eens kijken hoe het zonder rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de Detroit locker uit de vooras gehaald en deze open gemaakt en dat was niet helemaal meer zoals het hoorde te zijn. Een soort tandwiel die erin zit is gebroken en wat ringen zijn verdraaid.

Morgen eens kijken hoe het zonder rijdt.

Balen. Kun je daar nog garantie op claimen denk je? Je hebt dat spul toch een jaar geleden nieuw laten komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, hoogstwaarschijnlijk reed je dus een tijd met sper erop over de straat. Het zou dus kunnen dat je aandrijfas daar een aantal flinke tikken van heeft gehad.

Nu is weer de vraag, hoe komt die Detroit zo vernaggeld? Verkeerd ingebouwd?

De Detroit heeft het 1 jaar goed gedaan. In Veldhoven eind vorig jaar begon het eerste probleem. Steekassen bijrijderskant waren allebij kapot gegaan. Daarvoor heb ik zonder problemen gereden op de Maasvlakte , Rilland , Rockanje en Valkenswaard met dezelfde setup. Na Veldhoven heb ik Heerde gereden en dat ging ook prima. Verder rij ik er gewoon mee over de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch koffiedik kijken, de lockers overleden en aandrijfas is krom, jammer maar helaas.:(

Ik kan me niet voorstellen dat hier een aandrijfas krom van gaat, wat moet er dan met het spul gebeuren in 4wd laag in het terrein.:unsure:

Tis juist gebeurd toen ik in zijn 4wd laag het gat in Rilland verder in ging.

Kort samengevat zijn de fuseekogels bijrijderskant kapot , wiellager bijrijderskant kapot , steekassen bijrijderskant kapot , aandrijfas krom , detroit locker kapot.

Ach tis wat mijn onderschrift al omschrijft.

Het is geen kunst om een jeep te kopen, het is een kunst ermee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook dat de vork van je vacuumschakelaar speling heeft en niet goed het koppelstuk verschuift.

Daar ging bij mij ook een hoop van kapot. Mn aussielocker en tanden steekassen. Misschien drukte de grond tegen de aandrijfas en als die spiebanen in het schuifstuk versleten zijn (coating) en daar speling in zit samen met grote krachten dan zou hij daar krom van kunnen raken.

Alsie iets slingert omdat er speling in het schuifstuk zit wordt dat alleen maar erger. Ik stamp em regelmatig vol met veel vet. Moet eigenlijk vervangen en heb er nog 1 in voorraad dus moest dast maar eens gauw doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook dat de vork van je vacuumschakelaar speling heeft en niet goed het koppelstuk verschuift.

Daar ging bij mij ook een hoop van kapot. Mn aussielocker en tanden steekassen. Misschien drukte de grond tegen de aandrijfas en als die spiebanen in het schuifstuk versleten zijn (coating) en daar speling in zit samen met grote krachten dan zou hij daar krom van kunnen raken.

Alsie iets slingert omdat er speling in het schuifstuk zit wordt dat alleen maar erger. Ik stamp em regelmatig vol met veel vet. Moet eigenlijk vervangen en heb er nog 1 in voorraad dus moest dast maar eens gauw doen.

Hoi Dezperado,

Wat bedoel jij nu precies met de vork van je vacuumschakelaar? Ik heb een dana 30 non disconnect as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dezperado,

Wat bedoel jij nu precies met de vork van je vacuumschakelaar? Ik heb een dana 30 non disconnect as.

Die heb je niet. Is alleen bij assen met vacuum disconnect. Maar aangezien je al Alloy steekas hebt is dit sowieso al niet van toepassing bij jou ook al had je wel een as met vacuumdisconnect. De Alloy assen zijn namelijk ook een upgrade om die vacuum disconnect op te heffen. Die zijn nogal gevoelig voor problemen.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend verder gegaan met mijn dana 30 vooras. Heb een complete dana 30 vooras met locker gekocht en heb deze dus overgezet. De vooras met steekassen kreeg ik er gratis bij.

Nu was ik alleen op zoek naar wiellagers voor mijn jeep.

Ik had diverse prijzen liggen van diverse bedrijven hier in Nederland maar op dit adres was het toch verreweg het goedkoopst http://www.automobiles.de/epages/61737168.sf Heb nu 2 compleet nieuwe wiellagers met naaf inclusief verzenden voor 198 euro. Daar kocht ik er in Nederland 1 voor.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...