Spring naar bijdragen

"polynorm" Aanhangwagen


theo-cj7
 Share

Recommended Posts

Een kleine update:

Vanavond de keuze gemaakt voor wel of geen s.o.a. dit om de wielen kwijt te worden onder de spatborden , het is geen geworden, hij is immers al hoog genoeg om spullen in of uit te laden en de spatborden moeten toch aangepast worden omdat ze ook te smal zijn.

Vervolgens maar meteen de spatborden gedemonteerd en de wielen gemonteerd.

Foto-IVWW6NDM-D.jpg

Foto-P3Q3QEXQ-D.jpg

:bye1::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kleine update:

Vanavond de keuze gemaakt voor wel of geen s.o.a. dit om de wielen kwijt te worden onder de spatborden , het is geen geworden, hij is immers al hoog genoeg om spullen in of uit te laden en de spatborden moeten toch aangepast worden omdat ze ook te smal zijn.

Vervolgens maar meteen de spatborden gedemonteerd en de wielen gemonteerd.

Foto-IVWW6NDM-D.jpg

Foto-P3Q3QEXQ-D.jpg

:bye1::bye1:

Ziet gelijk al leuker uit! ..:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmpje van een Polynorm die ik in 3d getekend heb,

De schokbrekers moeten nog anders, en er moeten nog scharnieren op het achterklep en op de grote klep.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=qVqPNEqgXPQ&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=qVqPNEqgXPQ&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Sorry voor de slechte kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmpje van een Polynorm die ik in 3d getekend heb,

De schokbrekers moeten nog anders, en er moeten nog scharnieren op het achterklep en op de grote klep.

Sorry voor de slechte kwaliteit.

Ziet er leuk uit, zit zelf nog te twijfelen of ik er een achterklep in ga zagen, de orginele polynorm heeft geen achterklep dit zijn de belgiësche varianten.

Zo'n vaste achterkant heeft ook wel wat,

Foto-T6QUX3Y6-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteren en vandaag weer ff aan de aanhanger gewerkt.

Een steunpoot gemonteerd (steunpoot €13.60 klem €6.80 hoe kunnen ze het maken voor dat geld:blink:) en een nieuwe "dissel" gelast en meteen in de zink-spray gezet.

Droogt lekker snel die zinkspray, 5 min. vervolgens meteen gemonteerd

Foto-W6C6SVWW-D.jpg

Op naar de verlichting!

Wil er een u-balk onder maken waar de lampen en de nummerplaat in komen te zitten, ben er alleen nog niet aan uit hoe breed ik de balk ga maken

Foto-VUDBBSOX-D.jpg

Foto-ZBCRCCT4-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De verlichting heb ik maar even over geslagen, ben vandaag met de spatborden bezig geweest. Na lang overwegen heb ik ze zelf gemaakt, heb eerst nog gekeken wat er te koop is maar het probleem is dat je een 33er niet in een gewoon aanhangerspatbord kwijt kunt en een sparbord van een vrachtwagen is weer te groot.

Heb de verbreders van een cj gebruikt, hierin heb ik eerst een kuntstof rand in gemaakt van 23 mm om op te vullen zodat uiteindelijk de bovenkant ongeveer vlak wordt

Foto-YJEDDTXE-D.jpg

vervolgens van een grote kunstof ton met een doorsnede van een 75 cm 2 ringen van 25 cm breed afgezaagt

Foto-3GPYPPAB-D.jpg

deze ringen heb ik eerst doorgezaagd en vervolgens met parkers aan de kunstof vulrand vast geschroefd.

Hierna met een paar stenen op de band gepast waar ze precies moeten komen en afgetekent wat er nog uitgezaagd moet worden voor de schuine kant van de bak.

Foto-GY8U6KDR-D.jpg

Voor de bevestiging heb ik aan de voor en achterkant een ijzeren strip van 50x8x220 tegen het chassis gelast. De sparborden zitten hierop met 4 slotboutjes bevestigd

Foto-MED48LLT-D.jpg

Tezijner tijd wordt het blauwe gedeelte gewoon met de rest van de aanhanger in kleur gespoten

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

[quote name=gemelos;195335

Enige kans dat je de originele Nato-koppeling wegdoet? Ben zelf op zoek naar zo'n originele koppeling...

Grts

Veel plezier ermee:yes:

Heb vorige week de verlichting ook nog even in orde gemaakt' date=' de balk is gemaakt van een stuk UNP 140, is dus zeker zwaar genoeg:ph34r:

Balk zit met 4 slotbouten M10 onder tegen het orginele chassis geschroefd.

Foto-TS8B8UHP-D.jpg

Foto-PGEHBLB3-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...