Spring naar bijdragen

ervaringen cherokee kj 2.8 crd cherokee 2006


the spirit
 Share

Recommended Posts

Hoi,Hoi jeepers,

Ik ben al enige jaren in het bezit van een cj, en uit ervaring weet ik dat je niet vies moet zijn van wat sleutelwerk,want anders kom je niet ver.

Ik ben nu aan het kijken voor een jeep kj welke voor dagelijks gebruik ingezet moet worden, dus moet ik daar niet teveel sorres aan hebben ( ik heb al een cj :wacko: ) daarom, heeft er iemand ervaring met de kj 2.8 crd bouwjaar 2006 ??

Bijv.:

-zijn de assen beter als van de grand cherokee deze hebben nogal wat problemen, heb ik me laten vertellen.

- zijn de onderdelen goed aan te komen (ook gebruikt)

- wat is het verbruik van een 2.8 crd gemiddeld ?

-hoe is het rijgedrag

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, hij heeft in ieder geval al het voordeel dat hij ronde koplampen heeft :D .

Groeten the spirit

(Online) report.gif progress.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,Hoi jeepers,

Ik ben al enige jaren in het bezit van een cj, en uit ervaring weet ik dat je niet vies moet zijn van wat sleutelwerk,want anders kom je niet ver.

hij heeft in ieder geval al het voordeel dat hij ronde koplampen heeft :D .

Zal wel niks zijn zo'n KJ. Hoop sleutel werk enzo....

Staan de ronde koplampen om bekend.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de assen betreft,zou ik het niet weten.

Heb er ook nog weinig over gelezen.

Rij sinds een paar maanden in een KJ,dan wel een 3.7L ;)

Op dit forum vind je niet zo veel over de KJ.

Wel op deze forums.

http://www.lostkjs.com/forum/phpBB2/

http://www.jeepkj.com/forum/index.php

Mijn gevoel zegt,niet als een volwassen off road jeep gezien hier.:D;)

Terwijl op de amerikaanse site's ,ze toch wel aardig op mee kunnen komen.:wacko:..

Ben nu zelf ook bezig om mijn kj off road waardig te maken.

Over de rij eigenschapen,kan ik zegen SUPER.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij sinds ruim 2 jaar een KJ 28 crd aut 5 bwjr 2003. Afgelopen 2 jaar circa 85.000 km met de auto gereden. Heeft nu ruim 160 k op de teller. Geen problemen gehad behalve vervanging van verstuivers.

Weggedrag is standaard redelijk hard geveerd. Mijn KJ is een stuk soepeler in de veren door een Sky-jacker 2,5" verhogingsset en rijdt daardoor een stuk plezieriger.

De auto is zeer goed off-road te gebruiken. De combi van de diesel met hoog koppel met automaat is een zeer goede. Door tuning is het vermogen nu circa 180pk en het koppel 420 Nm.

Ik gebruik de KJ met regelmaat in het terrein (niet in de modderbakken, het blijft mijn dagelijks vervoer). De KJ heeft één beperking t.a.v. het verhogen van de auto: onafhankelijke voorwielophanging. Hierdoor is de auto max 6" te verhogen. Wil je hoger dan moet er een starre vooras onder.

De KJ kom je zeer weinig tegen in het terrein. En als je hem tegen komt is het meestal een standaard. Dit heeft ongetwijfeld ook te maken met het aantal KJ's dat in NL rondrijdt. Onderdelen is geen enkel probleem, gebruikte onderdelen zijn er ook te vinden via de slopers (schade-auto's). Onderdelen via de Jeep-dealer halen gaat je zeker 25-30% meer kosten dan via andere weg.

Brandstofverbruik: met niet al te zware r.voet 1 op 9, met zware r.voet 1 op 7,5, met 2400kg trailer 1 op 6, met 2 tons caravan door de hooglanden van Noorwegen: 1 op 5. Dus redelijke zuinig voor een Jeep, heeft ie te danken aan het Europese motorblok.

De 2006-KJ heeft hetzelfde motorblok en automaat dan de 2003, maar heeft andere motortuning, standaard iets meer pk's en koppel.

De grootste kostenpost op de KJ is de afschrijving !

mijn kj:

http://link.marktplaats.nl/233864761

http://www.bsautoparts.nl/index.php?page=pof_10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de aandrijfassen.

De KJ heeft geen starre vooras... Dus als je de boel verhoogd, blijft het diff hangen. Bij een korte aandrijfas krijg je dan grote hoeken.:rolleyes:

aah...ok dan.

Lees even terug wil je?

Oorspronkelijk geplaatst door Fiscaal viewpost.gif

Hierdoor is de auto max 6" te verhogen. Wil je hoger dan moet er een starre vooras onder.

Dit gaat alleen bij benzine modelen,bij de diesels is de voorste aandrijfas aan de bestuurders kant korter dan bij de benzine modelen.

Mwoa, als je dan toch al aan het verbouwen bent is een andere aandrijfas geen probleem lijkt me
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...