Moto Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Ik heb onlangs mijn '93 YJ verhoogd met een 4" lift kit van ProComp. Hierbij is de bijgeleverde TC-lowering aangebracht en zijn 2,5 graden shims aangebracht tussen de nieuwe veren en de achteras. Ik heb bij bepaalde snelheden last van trillingen. Bij vanaf zo'n 40 km per uur voelbaar en hoe hoger de snelheid, hoe minder het voelbaar is. Als ik vanaf stilstand echt flink dooraccelereer zijn er bijna geen trillingen voelbaar (raar maar waar). Op hoge snelheden zijn de trillingen zoals ik al zei minder voelbaar, maar wel aanwezig. Ze zijn dan eigenlijk voornamelijk hoorbaar door een resonantie. Ik overweeg om een SYE te nemen met een bijbehorende CV driveshaft. Nu is mijn vraag voordat ik weer een bak geld uitgeef of er alternatieven zijn. Zou het ook bijvoorbeeld een onbalans in de aandrijfas kunnen zijn die nu na de verhoging naar boven komt. Enige tijd geleden hebben we wel gelast en gekit aan de slip yoke welke in de TC gaat om een lekkage door de yoke heen te verhelpen. Mogelijk dat dit nu de onbalans kan veroorzaken ???? Voor de verhoging was de Jeep trillingsvrij nadat ik beide kruizen had vervangen. Hoor/zie graag reacties voordat ik hier geld aan uitgeef. Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Ik overweeg om een SYE te nemen met een bijbehorende CV driveshaft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutchdaan Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Een SYE en een CV driveshaft zijn zeker aan te bevelen, is een goede modificatie. Heb je de jeep naar de verhoging al laten uitlijnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Dat zal je problemen inderdaad oplossen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Tnx all voor de reacties. Kost dat zo'n beetje en wat raden jullie aan qua merk/type Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Een SYE en een CV driveshaft zijn zeker aan te bevelen, is een goede modificatie.Heb je de jeep naar de verhoging al laten uitlijnen? Nee niet uitgelijnd. Wel afgesteld dat het stuur weer recht staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutchdaan Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Tnx all voor de reacties.Kost dat zo'n beetje en wat raden jullie aan qua merk/type Kees Ik zou beginnen met uitlijnen.... ben je met 2 tot 3 tientjes klaar! De SYE (250$) en de CV rond de (400$) (zonder verzending) en je probleem wordt hiermee zeker opgelost....... maar het is een bak geld..... is sneller uitgegeven dan verdiend...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Hoi Kees, Ik had je mailtje gekregen en zoals al aangegeven door de mensen hierboven is een SYE verreweg de beste oplossing. Ik heb mijn SYE nog en dat is een mega short SYE van RR en zoals het er nu uit ziet gaat die of onder mijn cherokee of onder de wrangler. Ik heb namelijk ook last van trillingen tussen de 45 en 55 km per uur. Als jij van je trillingen af wil ontkom je niet aan een SYE en een driveshaft. Tevens is dan je buikje weg. Het blijft natuurlijk altijd vreemd dat je een jeep 4 inch verhoog en je transfercase dan 2 inch omlaag komt door de TC lowering. Let wel goed op dat je de juiste SYE koopt! Mvg michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2009 Het blijft natuurlijk altijd vreemd dat je een jeep 4 inch verhoog en je transfercase dan 2 inch omlaag komt door de TC lowering. Ja, dat blijft een vreemde manier van werken die je nog steeds ziet. Zal wel met die kosten te maken hebben.. Tom Wood (<-klik) is toch wel de echte specialist, die je ook via mail kan raadplegen en helpen met meten etc.. Daar is de combinatie overigens een 400 dollar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 (bewerkt) Denk dat ik maar ga voor een AA SYE. Moet daar nou een tailormade aandrijfas bij of is een universele ook goed. Zie bijvoorbeeld op de diverse website assen geschikt voor verhogingen tussen 3"en 6". Voorbeeldje: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6334 Is dat wat bijvoorbeeld. Ben wederom beneiuwd naar jullie reacties. Kees March 19, 2009 bewerkt door Moto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Denk dat ik maar ga voor een AA SYE.Moet daar nou een tailormade aandrijfas bij of is een universele ook goed. Zie bijvoorbeeld op de diverse website assen geschikt voor verhogingen tussen 3"en 6". Voorbeeldje: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6334 Is dat wat bijvoorbeeld. Ben wederom beneiuwd naar jullie reacties. Kees Tsja, bij de meeste past een universele aandrijfas wel.. maar ik adviseer altijd iemand als in mijn bovenstaande postje. Eerst meten en daarna pas bestellen. AA is trouwens helemaal prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Tsja, bij de meeste past een universele aandrijfas wel.. maar ik adviseer altijd iemand als in mijn bovenstaande postje. Eerst meten en daarna pas bestellen.AA is trouwens helemaal prima. Als 4WD aangeeft dat de as voor verhogingen van 3-6 inch is gaat dat wel passen. Ik heb al diverse sye/cv assen gemonteerd die zijn besteld uitgaande van de info van 4WD. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Als 4WD aangeeft dat de as voor verhogingen van 3-6 inch is gaat dat wel passen.Ik heb al diverse sye/cv assen gemonteerd die zijn besteld uitgaande van de info van 4WD. Jij weet toch wel wat beter wat & hoe dan de gemiddelde sleutelaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Jij weet toch wel wat beter wat & hoe dan de gemiddelde sleutelaar. Valt wel mee. Een SYE+CV gaat wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Jij weet toch wel wat beter wat & hoe dan de gemiddelde sleutelaar. Hey niet teveel veren in zijn kont steken bij die opper sleutelaar Maar wat Utah al aangeeft. 4WD weet goed wat ze jou moeten opsturen. Succes Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Valt wel mee.Een SYE+CV gaat wel lukken. uhuh, volgens mij kun je dat intussen met een blinddoek voorgebonden. Maar ok, 4WD weet wat ze verkoopt. Ik meen me te herinneren dat er twee maten spies zijn, waarover de tandwielen glijden? Zit dat ook niet in de buurt van bouwjaar '93? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Voor zo ver ik weet wat de verschillen zijn voor een CV driveshaft is het bouwjaar. Tot en met '93 heeft de 1310 en daarna de 1330. De SYE is voor de rest het zelfde van '87-'96. Bij montage van een SYE bij een YJ moet je een paar lagers eruit tikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Laat hij nou een 93-er hebben... zou toch ff meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Laat hij nou een 93-er hebben... zou toch ff meten. Ik zeg toch ook tot en met '93. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Ja, dat klopt. resumé overflakkéé: gewoon bestellen die handel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 Tevens is dan je buikje weg. Het blijft natuurlijk altijd vreemd dat je een jeep 4 inch verhoog en je transfercase dan 2 inch omlaag komt door de TC lowering. Mvg michel wie heeft er bij 4" en hoger + sye kit wel eens de tc kit helemaal weg gelaten? bij mij ging dit dus niet! dus volgens mij kom je dan niet van je buikje af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=2519&page=5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 wie heeft er bij 4" en hoger + sye kit wel eens de tc kit helemaal weg gelaten?bij mij ging dit dus niet! dus volgens mij kom je dan niet van je buikje af. Hoi Menno, Als ik op het amerikaanse forum kijk lees ik daar verschillende verhalen. De ene rijdt met een 4.5 inch verhoging met SYE maar zonder tc kit en de ander heeft wel de tc kit nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutchdaan Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 wie heeft er bij 4" en hoger + sye kit wel eens de tc kit helemaal weg gelaten?bij mij ging dit dus niet! dus volgens mij kom je dan niet van je buikje af. Ik heb 4,5 inch RE met SYE en geen TC lowering......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2009 hee daan, dit is mij dus nooit gelukt, ondanks ik van alles heb geprobeert zoals je wel in het topic kunt lezen van 2 postjes terug, maar goed was een klein beetje off-topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.