Spring naar bijdragen

Lpg tank - wat te doen?


Recommended Posts

Aloha,

Ik heb een lpg tank over de volle breedte in mijn achterbak liggen. Dit houdt in dat ik met mijn grote zj de lulligste zaken doorgaans niet eens mee kan nemen. :yes:

Nu denk ik eraan de tank te vervangen voor een andere.. Maar wat zijn de opties? Het is een g3 systeem van AG.

Ik zie op marktplaats voor niet al te veel tanks te koop aangeboden. Waar moet ik op letten qua regelgeving enzovoorts..?

Wat voor oplossing heb jij in je zj? En hoe groot is de lpg tank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aloha,

Ik heb een lpg tank over de volle breedte in mijn achterbak liggen. Dit houdt in dat ik met mijn grote zj de lulligste zaken doorgaans niet eens mee kan nemen. :yes:

Nu denk ik eraan de tank te vervangen voor een andere.. Maar wat zijn de opties? Het is een g3 systeem van AG.

Ik zie op marktplaats voor niet al te veel tanks te koop aangeboden. Waar moet ik op letten qua regelgeving enzovoorts..?

Wat voor oplossing heb jij in je zj? En hoe groot is de lpg tank?

wij hebben een 70 ltr onderbouw tank, waarbij er een kleinere benzinetank (35 ltr) is geplaatst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op al de te installeren LPG-onderdelen (met uitzondering op de mixer) moet het nummer "67R-01" staan.

De oudere 2de hands onderdelen hebben deze niet, en mogen wettelijk niet van auto veranderen en worden dus samen met de auto afgeschreven.

"67R-00" zijn dus aan het uitsterven.

Dus als je een 2de hands tank koopt, zeker op het nummer letten!

Zo is het in België dan toch...

Geert

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op al de te installeren LPG-onderdelen (met uitzondering op de mixer) moet het nummer "67R-01" staan.

De oudere 2de hands onderdelen hebben deze niet, en mogen wettelijk niet van auto veranderen en worden dus samen met de auto afgeschreven.

"67R-00" zijn dus aan het uitsterven.

Dus als je een 2de hands tank koopt, zeker op het nummer letten!

Zo is het in België dan toch...

Geert

maar wanneer de auto al op gas staat heb je geen probleem bij de apk word niet naar die nummers gekeken alleent bij nieuw inbouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar moet ik op letten qua regelgeving enzovoorts..?
maar wanneer de auto al op gas staat heb je geen probleem bij de apk word niet naar die nummers gekeken alleent bij nieuw inbouw

Ik zeg niet dat je bij de volgende keuring zal afgekeurd worden, maar dat het wettelijk niet is toegestaan (in België).

Hier worden de nummers van de tank (normaal) wel vergeleken.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik opmerken dat Randoman uit Rotterdam, Nederland komt. ;)

Tank vervangen voor een ander model kan gewoon, probeer er wel eentje uit het zelfde jaar te vinden, of nieuwer. Ik heb zelf m'n 70 litertank vervangen door een twintank, dit kwam veel voordeliger uit kwa ruimte.

Tank gebruikt gekocht bij Prins inbouwstation, volgens de eigenaar mag dit gewoon, tenzij de tank ouder is als de inbouwdatum van de installatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik hier een aanvullende vraag over stellen ?

Ik heb een (te) kleine LPG tank, dus kleine actieradius. Dit is ontstaan omdat vorige eigenaar onderbouw heeft laten plaatsen MET behoud van trekhaak.

Is het mogelijk om een tank erbij te plaatsen ? Dat ik daar enige kofferruimte voor moet inleveren, vind ik niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn WJ op de plaats van het reservewiel een 90 liter tank zitten. Heb dus geen reservewiel meer.

Gr.

Anmoda

ik heb nu over de volle breedte een tank liggen dus dat reservewiel heb ik ook niet, past niet.

Die ringtank van 90 liter klinkt goed. Dan houd je zo'n 70 liter effectief over waarmee ik zo'n 300 a 340 km mee vooruit kom. Kleinere tank wil ik niet omdat de actieradiuw dan inderdaad te klein wordt.

Ben alleen nog nergens een 90 liter variant tegengekomen... Ik blijf zoeken.

Ik begrijp dat onderbouw lastig wordt als je een trekhaak hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...