Spring naar bijdragen

demonteren voorste steekassen --> lek ?


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Ik bedoel dus de twee steekassen die vanuit het diff naar het L en R voorwiel gaan.

ik ben met de WJ naar Novoto Jeep geweest. Daar hebben ze een testrit gedaan en daarna hem op de brug gezet. Geluisterd met de stethoscoop en de diagnose is: we weten het dus niet.

zowel de wiellagers, als gans het diff huis vooraan maakt redelijk lawaai.

Om nu te kunnen vaststellen of het wiellagers of diff zijn zou ik eens die voorste steekassen eruit halen.

Maar nu de vraag: is er dan geen gevaar dat er olie uit het differentieëel begint te lekken via de asbuis aan elk wiel ?

en hoe zit het met de ABS tanden ?

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Of kruisje eruit halen en het deel wat je lager in gaat terug zetten, toch?

+ een vod in de asbuis proppen, anders kan je een oliespoor achter laten...

Heeft een WJ dan kruisjes? (mijn ZJ heeft homokineten)

Als het lagerhuis van een TJ past, mag je er hier twee lenen, dan kan je 't testen met alles gemonteerd...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi geert, alvast bedankt.

weet ik niet wat er scheelt hier met die WJ, dat geluid verandert dag na dag...

ik vermoed de schouderlagers van de diff, want als je even links en rechts draait met het stuur aan 80 km/u hoor je het geluid veranderen.

lagers van de wielen denk ik niet want bij het uitbollen verandert de toonhoogte ook.

ik denk niet dat die steekassen met kruisjes zijn hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je wilt, kun je vrij eenvoudig zonder steekassen rijden. Je moet dan 2 bouten met ringen en moeren door de voorfusees doen en 2 proppen in de lege buizen.

[ is een klassieke methode om naar huis te rijden na een 'pechje']

siert

Dan zou ik liever een paar eindstukken van steekassen in m'n gereedschapskist gooien, zodat je de methode van Utah gemakkelijk kunt toepassen.

Met een bout, een moer en een paar ringen heb je niet echt controle over de kracht die je gebruikt om het lager bijeen te houden.

Maar het kan zeker.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al eens een stukje gereden zonder voorste cardan? Kan daar een kruisje zijn die aan vervanging toe is, of 't kniegewricht...

Geert

Deze zou ik zeer zeker proberen

bij mij ZJ 4.0 1997 maakt het voor diff ook lawaai

voorste as even eruit gehaald (paar boutjes 5 min werk)

zit bij mij denk ik in R&P aandrijving

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...