Spring naar bijdragen

Vraag 1,2 en 3


Recommended Posts

Heren,

Vandaag reed ik op de snelweg tussen de 80-100 km/h en bij het gas intrappen gebeurde er plotseling opeens niets meer; teruggeschakeld naar zn 3, koppeling oplaten komen en toen begon hij erg te schokken en stotteren, toen naar de zijlijn gereden, daar even stil gestaan met motor aan, paar keer gas gegeven en toen kon ik weer verder. Op de terugweg gebeurde precies hetzelfde... Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe op te lossen?

Motor loopt stationair gewoon goed en het gebeurd alleen in de 4e versnelling. Overigens als ik het gas helemaal intrap in een keer houdt de motor even in en dan gaat ie..

Dan nog iets anders. Als ik naar links of naar rechts stuur hoor ik een geluid wat op een slijpmachine lijkt. Als ik een klein beetje gas geeft wordt het geluid harder... Iemand enig idee?

Ik hoor het graag :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1 en 2 horen denk ik bij elkaar: te weinig brandstof. Zou een verstopt brandstoffilter kunnen zijn, te weinig opbrengst van de brandstofpomp of een te laag vlotterniveau. Te controleren in die volgorde, lijkt me. Daarna(ast) kun je denken aan water in de benzine of eventueel een verstopte beluchting van de brandstoftank. Achterliggende gedachte: bij hoog verbruik (snelweg of accelereren) komt-ie tekort, na even stationair draaien wordt het tekort in de vlotterkamer weer aangevuld en gaat-ie weer.

Vraag 3 is lastiger. Eerst een vraag: heb je het geluid ook met ingetrapte koppeling en/of in z'n vrij? Mij is niet duidelijk wat je bedoelt met 'Als ik een klein beetje gas geeft wordt het geluid harder...' Bedoel je dat het geluid toeneemt omdat de motor daarbij meer toeren draait of dat de kracht op de aandrijving groter wordt bij gelijkblijvend toerental?

We horen het wel. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1 en 2 heb ik ook gehad.

Even kijken of je brandstoffilter verstopt zit, (als het een metalenfilterhuls dan even loszagen)

Zo ja, dan kan je vlotterkamer ook wel behoorlijk dicht zitten. Bij mij moest zelfs de brandstoftank worden vervangen, ook daar zat zeer veel troep in.

Daarna was alles perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je laatste de stuurbekrachtigings pomp en of riem daarvoor is.

Staat in je profiel een CJ van 1991 maar ik denk dat dat niet kan. is het een CJ met 4.2 of is het een omgebouwde YJ met 4.0 / 2.5??

Die pomp is een goeie.

Over het bouwjaar is deze discussie al gevoerd: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=12846

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 1 en 2 horen denk ik bij elkaar: te weinig brandstof. Zou een verstopt brandstoffilter kunnen zijn, te weinig opbrengst van de brandstofpomp of een te laag vlotterniveau. Te controleren in die volgorde, lijkt me. Daarna(ast) kun je denken aan water in de benzine of eventueel een verstopte beluchting van de brandstoftank. Achterliggende gedachte: bij hoog verbruik (snelweg of accelereren) komt-ie tekort, na even stationair draaien wordt het tekort in de vlotterkamer weer aangevuld en gaat-ie weer.

Vraag 3 is lastiger. Eerst een vraag: heb je het geluid ook met ingetrapte koppeling en/of in z'n vrij? Mij is niet duidelijk wat je bedoelt met 'Als ik een klein beetje gas geeft wordt het geluid harder...' Bedoel je dat het geluid toeneemt omdat de motor daarbij meer toeren draait of dat de kracht op de aandrijving groter wordt bij gelijkblijvend toerental?

We horen het wel. Succes!

Bedank! Wat betreft vraag drie; dit geluid is te horen tijdens het rijden, maar ook wanneer de auto stil staat en er zachtjes aan het stuur gedraaid wordt, met koppeling in of uit dat maakt niet zoveel uit. Als ik dus het stuur een klein beetje heen en weer beweeg en het gas opvoer wordt het geluid harder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je laatste de stuurbekrachtigings pomp en of riem daarvoor is.

Staat in je profiel een CJ van 1991 maar ik denk dat dat niet kan. is het een CJ met 4.2 of is het een omgebouwde YJ met 4.0 / 2.5??

Hoi Pullie,

Ja het is er een van 86 met een 4,2 L6 motor maar dat is een lang verhaal zie eerdere discussies. Je zegt dat het de pomp of de riem (?) daarvoor is; hoe op te lossen?

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Vervolg op dit eerdere bericht:

Ik had het geval dat als ik het gas intrap, maakt niet uit in welke versnelling boven de 25000 toeren de motor gaat stotteren en schudden en niet meer vooruit komt. Dat heb ik dus nu weer vanuit het niets.

Het zou de caberateur moeten zijn toch? Of kan het ook nog ergens anders aan kunnen liggen? Wat te controleren en welke stappen?

Ook moet ik als ik bijvoorbeeld 1 dag niet gereden heb de startmotor een aantal keer laten draaien voordat de motor aanslaat. Heeft dat met elkaar te maken? Accu, starmotor en dynamo en onsteking (DUI) zijn nieuw...Als de motor aanslaat en ik geef gas dan gaat ie pruttelen en slaat ie af, dus doe ik niets of geef een heeeeeel klein beetje gas.

Wie helpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugzakken van de brandstof na een poosje stilstaan, kan ook je startklachten veroorzaken.

Zou ook een tekort aan brandstof kunnen zijn......

Probeer eens langzaam toeren opvoeren tot over 2500 omw/min.

In z'n vrij boven de 2500 Rpm geen problemen, het is dus alleen als ik ermee op de snelweg rij en het gas intrap. In de meeste gevallen tot de 3e versnelling geen problemen als je het gas niet te diep intrapt, maar wil ik harder dan 100 km/u (is hoger dan 2500 Rpm) rijden in de 4e versnelling dan krijg ik dat soort ongein dus. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat als ik een heuvel opmoet en het gas dus dieper intrap de zelfde problemen komen, stotteren en dan moet ik dus als de bliksem koppeling in en gas los, terugschakelen en dan al dan niet naar de vluchtstrook of zachtjes verder rijden in een lagere versnelling..

Teveel of te weinig benzine, hoe gaat ik dat checken dan :yes:?

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
Vervolg op dit eerdere bericht:

Ik had het geval dat als ik het gas intrap, maakt niet uit in welke versnelling boven de 25000 toeren de motor gaat stotteren en schudden en niet meer vooruit komt. Dat heb ik dus nu weer vanuit het niets.

Het zou de caberateur moeten zijn toch? Of kan het ook nog ergens anders aan kunnen liggen? Wat te controleren en welke stappen?

Ook moet ik als ik bijvoorbeeld 1 dag niet gereden heb de startmotor een aantal keer laten draaien voordat de motor aanslaat. Heeft dat met elkaar te maken? Accu, starmotor en dynamo en onsteking (DUI) zijn nieuw...Als de motor aanslaat en ik geef gas dan gaat ie pruttelen en slaat ie af, dus doe ik niets of geef een heeeeeel klein beetje gas.

Wie helpt?

Kijk ook naar je vervroeging van je ontsteking...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook naar je vervroeging van je ontsteking...

Dat is een goeie ja, Thanks! Het ziet er naar uit dat het een stuk beter gaat. Een ander probleem hier is dat de kwaliteit van de benzine niet heel geweldig is. Het mag dan wel heel goedkoop zijn, 30 eurocent per liter, maar je krijgt er dan wel gratis zand bij. Ik heb tevens het advies gekregen om zeer vroeg in de ochtend te gaan tanken en anders laat in de avond als de meeste rotzooi is neergeslagen op de bodem van de tank van het benzinestation.

We gaan het weer proberen...

Bedankt voor de hulp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...