Spring naar bijdragen

CJ-7 Limited

Forum member
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over CJ-7 Limited

  • Verjaardag 03/11/1986

CJ-7 Limited's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Zeg maar dat hij "bijna" gemaakt is dan Spreek je
  2. Heren, Superbedankt! Hij doet het weer. Afgelopen zaterdag flink aan de slag geweest en alle door jullie aangedragen tips langs gelopen. Afslaan door het remmen werd veroorzaakt door dat er een scheur in de slang vanaf het remtrommel naar de inlaat zat. Is nu vervangen en kan remmen zo hard ik wil, hij blijft aan Stationair niet goed lopen was een kwestie van afstellen sproeier en....de veer van gaspenmechanisme (daar zat een klein miezerig veertje van een balpen in). Kan dit de reden zijn waardoor bij het gas loslaten de motor gelijk afsloeg? Ik denk van wel. Verder vlotterniveau aangepast, 1 benzine filter verwijderd (dus heb er nu een voor de pomp en 1 eracher) en andere dingen nagelopen. Zo simpel en ik maar kloten met naar de garage gaan hier. (werd mij verteld dat garages hier vaak iets 'zogenaamd' maken voor een aantal dagen zodat je uiteindelijk weer terug moet komen als je zelf geen gereedschap hebt). Ik dank u allen hartelijk en in het bijzonder Carl voor zijn uitgebreide uitleg. Kan nu weer met een gerust hart modderen Het ga jullie goed.
  3. Juist dat zou ook nog kunnen: Ik weet dat de het onder de motorkap enorm warm kan worden zeker met extreme temperaturen...volgens mij ligt de slang niet op het blok of spruitstuk... Ik denk dat wat betreft de gasmeting ik gewoon even langs een dealer ga zoals een toyota garage, die zullen ongetwijfeld zoiets hebben denk ik... Voor de rest laat ik je het weten! Thanks!
  4. Afgelopen weekend geprobeerd af te stellen: Op een gegeven moment liep de motor dus stationair goed. Korte testrit gemaakt met flink remmen; niets aan de hand. Vervolgens een halve dag later nog een keer geprobeerd waarbij tijdens het optrekken het gas eens diep ingetrapt werd in de 2e versnelling. Ik rem af, motor begint te stotteren en slaat af. Waarbij de motor eerst nog goed stationair draaide was het nu starten, voor 1 a 2 seconden aan en daarna gelijk uit. Gasgeven of niet maakt niets uit, de motor viel uit. Ik heb die gasten hier geprobeerd uit te leggen of er een eventuele lek was waarop zij vervolgens de slang die uit de remtrommel trokken en lieten zien dat de motor daar inderdaad beroerd door ging lopen. Dus dat was het niet... Zij maar zeggen dat er vuil in de brandstof zit waardoor de sproeier verstopt raakt hetgeen ik niet geloof. Wat jij zegt Carl over die acceleratiepomp doet me denk aan wat er gebeurde. Plotseling veel gas geven waarna de motor uitvalt. Opmerkelijk dat ook stationair draaien niet meer wilde lukken. Wat ze mij hier ook vertellen is dat door de warmte van motor de caberateur/spruitstuk krom trekt en er daardoor valse lucht ook komt... Van het weekend nog maar eens proberen...
  5. Het is handgeschakeld. Ja vooral met afremmen slaat de motor uit. Nu is het zelfs zo op het moment dat ik het gas loslaat dat hij in een keer al uitvalt...Benzine pomp heb ik recent vervangen. Ik denk inderdaad dat er ergens een lek zit...ga dat uitzoeken en laat jullie weten hoe dat gaat. Thank!
  6. Nee helaas geen vacuum meter...bougies kan ik natuurlijk wel checken, ga dat zo snel mogelijk doen. Laat het je weten, bedankt!
  7. Ik ben al maanden aan het modderen met mijn Jeep, niet in de modder maar met mijn caberateur (of een ander unknown probleem) Het probleem is niet genoeg of geen brandstof. De lokale prutsers krijgen het hier ook niet voor elkaar en ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Het probleem is als volgt: Als ik de motor start en het gaspedaal loslaat valt hij in een keer uit. Voorheen was dit wanneer ik zachtjes in de 1e versnelling reed. Ook is er een relatie tussen het schakelen en de rem want wanneer ik die intrapte tijdens het terugschakelen naar een lagere versnelling valt de motor ook uit. Benzinepomp is vervangen. Vlotterniveau ook al een paar keer afgestelt (of ze dat goed hebben gedaan dat weet ik ook niet) en een extra benzinefiler erop omdat er hier soms vervuiling in de benzine zit. Tevens de caberteur schoongemaakt en benzineleidingen en tank schoongemaakt. Wat er ook soms gebeurd is dat de motor niet lekker loopt tijdens het rijden, knallen uit de uitlaat wanneer je vaart verminderd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en wat zou ik eraan kunnen doen. Er zitten trouwens nu 3 benzinefilters op..is dat ook niet teveel? Graag reacties
  8. Hoi, Ik ga je even persoonlijk een vraag stellen omdat ik je uitleg altijd als erg duidelijk heb ervaren. Hopelijk kun je dat nu weer doen :)

    Ik ben al maanden aan het modderen met mijn Jeep, niet in de modder maar met mijn caberateur: het probleem is niet genoeg of geen brandstof. De lokale prutsers krijgen het hier ook niet voor elkaar en ik weet het eerlijk gezegd ook niet.

    Het probleem is als volgt:

    Als ik de motor start en het gaspedaal loslaat valt hij in een keer uit. Voorheen was dit wanneer ik zachtjes in de 1e versnelling reed. Ook is er een relatie tussen het schakelen en de rem want wanneer ik die intrapte tijdens het terugschakelen naar een lagere versnelling valt de motor ook uit.

    Benzinepomp is vervangen. Vlotterniveau ook al een paar keer afgestelt (of ze dat goed hebben gedaan dat weet ik ook niet) en een extra benzinefiler erop omdat er hier soms vervuiling in de benzine zit. Tevens de caberteur schoongemaakt en benzineleidingen en tank schoongemaakt.

    Wat er ook soms gebeurd is dat de motor niet lekker loopt tijdens het rijden, knallen uit de uitlaat wanneer je vaart verminderd.

    Wat zou er aan de hand kunnen zijn en wat zou ik eraan kunnen doen. Er zitten trouwens nu 3 benzinefilters op..is dat ook niet teveel?

    Ik hoor het graag van je. Je kunt me ook replyen via de mail: janoudeman@gmail.com

    Alvast bedankt!

    Groeten, Jan

  9. Dat is een goeie ja, Thanks! Het ziet er naar uit dat het een stuk beter gaat. Een ander probleem hier is dat de kwaliteit van de benzine niet heel geweldig is. Het mag dan wel heel goedkoop zijn, 30 eurocent per liter, maar je krijgt er dan wel gratis zand bij. Ik heb tevens het advies gekregen om zeer vroeg in de ochtend te gaan tanken en anders laat in de avond als de meeste rotzooi is neergeslagen op de bodem van de tank van het benzinestation. We gaan het weer proberen... Bedankt voor de hulp...
  10. In z'n vrij boven de 2500 Rpm geen problemen, het is dus alleen als ik ermee op de snelweg rij en het gas intrap. In de meeste gevallen tot de 3e versnelling geen problemen als je het gas niet te diep intrapt, maar wil ik harder dan 100 km/u (is hoger dan 2500 Rpm) rijden in de 4e versnelling dan krijg ik dat soort ongein dus. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat als ik een heuvel opmoet en het gas dus dieper intrap de zelfde problemen komen, stotteren en dan moet ik dus als de bliksem koppeling in en gas los, terugschakelen en dan al dan niet naar de vluchtstrook of zachtjes verder rijden in een lagere versnelling.. Teveel of te weinig benzine, hoe gaat ik dat checken dan ? Thanks!
  11. Vervolg op dit eerdere bericht: Ik had het geval dat als ik het gas intrap, maakt niet uit in welke versnelling boven de 25000 toeren de motor gaat stotteren en schudden en niet meer vooruit komt. Dat heb ik dus nu weer vanuit het niets. Het zou de caberateur moeten zijn toch? Of kan het ook nog ergens anders aan kunnen liggen? Wat te controleren en welke stappen? Ook moet ik als ik bijvoorbeeld 1 dag niet gereden heb de startmotor een aantal keer laten draaien voordat de motor aanslaat. Heeft dat met elkaar te maken? Accu, starmotor en dynamo en onsteking (DUI) zijn nieuw...Als de motor aanslaat en ik geef gas dan gaat ie pruttelen en slaat ie af, dus doe ik niets of geef een heeeeeel klein beetje gas. Wie helpt?
  12. Hoi Pullie, Ja het is er een van 86 met een 4,2 L6 motor maar dat is een lang verhaal zie eerdere discussies. Je zegt dat het de pomp of de riem (?) daarvoor is; hoe op te lossen? Thanks
  13. Bedank! Wat betreft vraag drie; dit geluid is te horen tijdens het rijden, maar ook wanneer de auto stil staat en er zachtjes aan het stuur gedraaid wordt, met koppeling in of uit dat maakt niet zoveel uit. Als ik dus het stuur een klein beetje heen en weer beweeg en het gas opvoer wordt het geluid harder...
  14. Heren, Vandaag reed ik op de snelweg tussen de 80-100 km/h en bij het gas intrappen gebeurde er plotseling opeens niets meer; teruggeschakeld naar zn 3, koppeling oplaten komen en toen begon hij erg te schokken en stotteren, toen naar de zijlijn gereden, daar even stil gestaan met motor aan, paar keer gas gegeven en toen kon ik weer verder. Op de terugweg gebeurde precies hetzelfde... Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe op te lossen? Motor loopt stationair gewoon goed en het gebeurd alleen in de 4e versnelling. Overigens als ik het gas helemaal intrap in een keer houdt de motor even in en dan gaat ie.. Dan nog iets anders. Als ik naar links of naar rechts stuur hoor ik een geluid wat op een slijpmachine lijkt. Als ik een klein beetje gas geeft wordt het geluid harder... Iemand enig idee? Ik hoor het graag
×
×
  • Nieuwe aanmaken...