Spring naar bijdragen

koelwater verlies


Recommended Posts

mijn ZJ V8 verliest koelwater.

het gebeurd alleen als hij warm is, en ik de motor afgezet heb.

ik kan niet zien waar hij lekt, maar het water ligt altijd rechts thv de radiator.

ik heb al een nieuwe radiator geplaatst, en er is daarvoor een nieuwe waterpomp op gekomen.

ik heb het overloop slangetje dichtgebonden gehad, maar dat helpt niets.

de motor loopt ook niet warm, er blijft voldoende water in de radiator.

kan het zijn dat hij niet goed ontlucht is of zo.

het gekke is dat het niet altijd is.

soms gaat het een week goed, en dan is het weer zo ver dat hij het vaatje weer helemaal leeg gooit.

ik weet het niet meer, wie kan me helpen?

alvast bedankt,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, dat weet ik al, was het maar zo simpel.

het is echt het koelwater.

ik dacht eerst dat het vaatje lek was, maar dan zou hij continu water verliezen.

nu gooit hij het vaatje beetje bij beetje leeg.

als het vaatje leeg is stopt hij ermee, dus het moet te maken hebben met de overdruk/overloop.

ik kan alleen niet zien waar het water uitkomt.

het is zo druk daar, ik heb ondertussen alle overloop leidingjes al nagelopen en met tyrips opnieuw op het vaatje en radiator vastgemaakt.

maakt allemaal niets uit.

dat domme ***lampje en piepje is zo irritant, anders was het geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toevallig je jeep op gas kan dan zijn dat je verdamper lekt ?

gewoon een gokje

verwarming binnen natte plek bij de tunnel toevallig ?

slangen nagekeken die naar binnengaan

de verdamper is een goeie, ik zal morgen eens kijken, het sist daar in de buurt wel een beetje.

er komt geen water naar binnen.

ik zie het namelijk altijd op straat liggen, mooi helder groen:whistle:

het gekke is dat ik vandaag weer bijgevuld heb, en nu heeft hij vandaag niet gelekt.

schiet mij maar af, maar:unsure: :lol::frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hetzelfde afgelopen zomer in frankrijk gehad.

van te voren mooi afgevuld tot streepje, als dan de motor echt goed op temp was en ik deed hem meteen uit bij stilstaan, dan stopt de waterpomp meteen en zie je het vaatje zo steeds vollerworden tot ie het eruit gooit met wat gesis. als ik dan starttte dan deed de pomp het niveau weer dalen.

ik heb gewoon wat mider water in het vaatje zitten nu:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rick1973

ik dacht ook dat het zoiets was

dat overloopslangetje heb ik nu dichtgebonden, maar het maakt niets uit.

ik doe er ook maar een klein beetje water in zodat het lampje net uitgaat.

gaat een paar dagen goed, soms zelfs een paar weken, maar dan lekt hij weer.:yes:

als ik hem tot het streepje vul, is het ook meteen raak.;)

@Ramstein

de verdamper is het volgens mij ook niet.

ik kan niet zien waar hij dan zou moeten lekken, en hij zit ook verder naar voren dan de plaats waar het lekt.:)

de verdamper zou dan ook snel bevriezen, helemaal met de temps wat we een paar weken geleden hadden.

maar toen was er weer even niks aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de boel eens onder druk zetten , als er ergens een lekje zit moet het dan toch echt zichtbaar worden .

Wij hebben het ook gehad en me helemaal gek gezocht waar het nou vandaan kwam ,

Uiteindelijk bleek het de pakking van de waterpomp te zijn .

Maar goed bij jou zit het ergens bij de radiateur .

Kan dus ook je slang zijn die naar je waterpomp loopt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de ellende is dattie het alleen eruit gooit alstie al even stilstaat, zeg een minuut of drie, en dan ook nog eens als ik geen tijd heb om er uitgebreid naar te kijken.

ik heb al een keer of vier thuis een kwartier bij de auto gestaan om de eerste druppels waar te nemen.:no:;)

ik zal de radiatordop eens vervangen, het zijn de kleine dingen die het soms doen:unsure:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb er ook last van , alleen gooit hij het er bij mij uit via het tankje , als ik dan op het laagste punt zit waar het overloop slangentje zit , dan is het goed , verder loopt hij dan niet leeg .

ben van de week er gewoon mee naar duitsland geweest , geen probleem , ik denk dat ik er al een jaar last van heb.

ik heb ook de dop van de radiateur vervangen , maar dat hielp ook niet .

:yes::unsure: dus ook ik ben op zoek naar de oplossing:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik snap er nu helemaal niets meer van.:bye1:

eergisteren heeft hij de hele dag gelekt, gewoon op de parkeerplaats.

naar huis gereden, een uur, thuis de auto stil gezet en er onder gelegen om nu te kijken wat het was.

mijn conclusie, radiateur lek, aan de linkerkant, terwijl hij eerst altijd aan de rechterkant lekte. (nieuwe dop werkt dus)

opnieuw gevult, en gisteren weer naar Amsterdam.

de hele dag niet gelekt, zelfs het waarschuwingssignaal bleef uit.

nu, vanmorgen, weer een hele plas koelwater onder mijn auto.

weer eronder, bumper eraf gehaald om het beter te zien, en mijn radiateur is echt lek.

de koppelingen zijn allemaal mooi droog, hij lekt op de aansluiting alu/kunstof.

de leverancier gebeld(radiateur was nog geen 6 maanden oud), en deze gaat mij nu een nieuwe toesturen, en daarna de oude terug naar de fabriek waar ze hem gaan testen.

hoe kan hij nu af en toe lekken?, terwijl hij echt lek is.

kan niet zo zijn dat er geen water in gezeten heeft, ik rij elke dag een uur heen en weer zonder dat hij warm loopt, of over zijn gewone temp heen komt.

ik snap ook niet waarom er totaal geen druk opgebouwd word.

als hij warm is kan ik gewoon de dop eraf draaien zonder dat er water uit spuit.:bye1:

nu maar hopen dat het echt de radiateur is:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

het was dus de radiateur die zichzelf opgeblazen heeft.

deze was niet goeg gefabriceerd, zodat er een soort verstopping was.

in de eerste instantie ging de dop kapot, waardoor het teveel aan druk weg kon.

nadat ik er een nieuwe dop opgezet had, resulteerde dit in overdruk waardoor de radiateur het begaf.

ik rijd nu alweer 4 maanden met mijn nieuwe radiateur die de fabriek kostenloos heeft geleverd.

geen probleem meer gehad :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien een met een schoon stukje karton werken om te kijken waar de duppeltjes precies vallen.... kan ook een gare slangeklem zijn of pakkinkje ergens

lekt ie tijdens rijden?? (lage druk in systeem door rijwind) of alleen na een tijdje stilstaan..... druk verhoging door restwarmte en geen rijwind... radiatordop moet hoge druk aflaten in je tankje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het kan ook zijn dat je radiator gewoon rot en poreus is geworden aan de onderkant

eens goed kijken met de zaklamp aan de onderkant van je radiator.....

Allerlei rotzooi onderin houden de radiator een beetje dicht aan de onderkant

ik had hetzelfde als jij ,..... de radiateur vervangen

je weet niet wat ik zag toen de oude eruit kwam ..helemaal verrot

heel verwonderlijk dat ik hier nog mee kon rijden

bij mij ook steeds rechts druppeltjes...

hier kan je nieuwe bestellen kost minder dan de helft als bij de dealer en andere dag in huis....

plus het is een hele koperen zonder die zwakke kunstof kappen

http://gb-carparts.nl/producten.aspx?prodid=42

http://gb-carparts.nl/producten.aspx?prodid=42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...