Spring naar bijdragen

Tijn

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Tijn

  • Verjaardag 08/06/1982

Tijn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb een probleem: Tijdens droog en warm weer is er niks aan de hand... Tijdens kouder, èn / of vochtiger weer beslaat heel mijn auto binnen twee minuten tijd. Mijn WJ saat normaal binnen en dan heb je er niet zo'n last van.. Wanneer ik er 's avonds (wanneer het kouder buiten is) een klein stukje mee rijdt en de auto voor een half uurtje buiten parkeer kom ik terug en is deze helemaal beslagen van binnen.. Aanslag lijkt een klein beetje vettig. Manko aan het kachelsysteem is dat de circulatieklep een foutmelding geeft en de temp-regelklep voor de bijrijder permanent op koude lucht blijft staan... Wanneer ik langere afstanden rij met slecht weer is de neiging tot beslaan iets minder. Volgens de dealer is de kachelradiator lek, echter heeft de auto de laatste 3000km op het oog geen koelvloeistof verloren, als ik naar het peil kijk bij een koude motor zonder deze te hebben gestart. Het ronde, relatief grote element aan de linker zijde onder het dashbordkastje waar de kachelweerstand achter aan vast zit wordt loei heet en er kwam laatst aan die kant tijdens het rijden op snelweg damp onder vandaan welke iedere keer pas stopte als ik de kachel in zijn geheel uit zette... Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem???? De dealer rekend voor het vervangen van de twee kachelkleppen en de kachelradiateur ongeveer € 1800,- (slik) Grz Martijn
  2. Heee Frans, Een WJ 2002 4.7 ltd Quadra-drive. Km-stand 201.000 Dealer heeft er nieuwe olie en ls-toevoeging in gestopt. Ik ga vanavond mijn linker tweeter bewerken met secondelijm, heb daar net je stukje over gelezen! Als je nog tips hebt...!? Grz Martijn
  3. Het kan ook nog je kachelradiateur zijn in je dashbord.... Deze kan minimaal lekker zonder duidelijke sporen, je kan het misschien ruiken door de ventilatie op de voorruit te richten bij een flink warme motor. Succes!
  4. Jep, dit probleem is opgelost!! Nu aan het sparen voor een revisie voor en achter diff. Overgens mijn complimenten voor de Jeep dealer in Schinnen, deze denkt echt met je mee..!
  5. Ben blij dat je je die 1000 euro kunt besparen!

    En dat klopt, dat was ik... ;-)

    Mijn wagen is zolang ik hem heb nog nooit in een garage geweest, ik doe alles zelf, ik ben toen ik hem pas had 1x in de Jeepgarage in Schinnen geweest en toen vroeg hij mij 800 euro voor de keering van de tussenbak te vervangen.... heb het toen zelf gedaan, half uurtje werk en een keerring van 10 euro.... om (kleine) losse onderdelen te halen is het wel een goed adres.

    Xenon heb ik ook zelf ingebouwd, ik heb alleen niet zo'n ding om de lampen in de hoogte af te stellen en daarvoor ben ik ff naar Ivo gereden.....

    Groet en succes!!

  6. Witte rook kan normaliter ook een koppakking zijn, blauw is inderdaad altijd olie en dit in combi met onregelmatig draaien... Wat gebeurd er met de motortemperatuur/ koelvloeistoftemp en koelvloeistofpeil...?
  7. Tijn

    Hoi Ivo,

    Ik ben via forumleden een beetje naar jou doorverwezen met een paar geluiden in mijn WJ. Ik kom zelf uit Maastricht en vroeg me af of ik een keer langs mag komen met de auto en heb op jullie website 4x4 techniek zien staan!?

    Mijn achteras produceert geluid, volgens de dealer in Schinnen zou dit revisie betekenen, maar ik heb het gevoel dat het ook wel eens mijn wiellager bijvoorbeeld zou kunnen zijn...

    Hebben jullie al wel eens een achteras gereviseerd? En wat zou dat kosten tov bijvorbeeld een wiellager?

    Hoop in ieder geval op een reactie...(!) Fijne avond,

    Martijn Kars

  8. Dus Ivo in Brunssum zou misschien wel een as kunnen reviseren?! Volgensmij is ie hier toch ook lid op het forum, zal hem eens benaderen en laat jullie weten hoe of wat... Thx voor de tip! ps Dutchdaan, jij komt uit Heerlen zie ik! Slechte ervaring gehad bij 4x4 Valkenburg, of ...?
  9. Dank je wel voor de hele vlotte reacties, ga er dinsdag of woensdag meteen naar kijken! Nog een toevoeging aan info voor de deskundige Jeep doktoren hier: Gas loslaten lijkt het geluid niet heel ernstig te beïnvloeden, wel is het zo dat het klinkt van links achter en dat ik het niet vind veranderen wanneer ik voorwaards een bocht naar links neem, maar neem ik een bocht naar rechts (snelheid nou 40km/h is 80 km/h maakt niet uit) dan wordt het beduidend minder.. Jeep dealer in Schimmen, waar ik overgens echt helemaal super behandeld ben, heeft de diagnose gesteld slijtage achteras (vrij ruim begrip) en revisie achter differentieel waar een indicatie voor staat tussen de 700 en 1300 euro, afhankelijk wat er versleten is, wat ik nog wel wil overwegen, alleen wil dan wel dat het ook echt weg is en niet achteraf een wiellager oid blijkt te zijn.. De auto heeft nu 199dkm gereden. Nadeel van in Maastricht wonen is dat er hier in buurt volgensmij geen gerenomeerde forumadressen zitten waar ik hiermee naar toe kan... Groet Martijn
  10. Hallo, Ik heb een WJ 4.7 van 2002 en hoor vanaf 50 kmh voor mijn gevoel van links achter een soort vroemend afrolgeluis wat steeds meer wordt naarmate je harder gaat rijden.. Ik lees hier het eea over kruisjes, wat zijn dit en hoe werken deze? Kan dit te maken hebben met mijn probleem? Ik heb net bij de dealer de olie van de diffs voor en achter + LS en automaatbakolie laten verversen, maar dat heeft geen invloed gehad. Tevens zitten er sinds vandaag twee nieuwe geluidsarme achterbanden op, de vorige waren gecubed, maar ook dat maakt het verschil niet... Groet Martijn
  11. Te koop aangeboden: 4x 17" velgen type honingraad. Drie velgen zijn nog redelijk, ééntje is behoorlijk verweerd. Daarnaast zouden de naarkapjes vervangen dienen te worden, het plastik is niet mooi meer! Set komt zo onder mijn WJ 2002 vandaan. Prijs € 175,- exclusief banden!! Foto's staan op marktplaats 06-28717275
  12. Ab, Nogmaals dank! Ga meteen kijken... Grz Martijn
  13. Ab, Dank voor je reactie! Jeep gaat vrijdag as naar de dealer voor verse olie in de diffs en een gezonde portie LS.. Hou je op de hoogte over mijn bevindingen als ik hem ga ophalen.. Groet Martijn
  14. Hallo, Als ik met mijn WJ 4.7 2002 acht-bochtjes ga draaien met maximale stuuruitslag gebeurt er het volgende: Bochtje naar rechts gaat prima stationair en zonder bijverschijnselen.. Bochtje naar links begint de auto te bokken en heeft ie beduidend meer moeite om voorruit te komen op stationair toerental. Als ik hogere snelheden rijd +/- 40 km/h heeft de auto met een bochtje naar links er ook incidenteel wel eens een beetje last van.. Wat kan dit wezen?? En is dit op te lossen met nieuwe diff olie en LS toevoeging?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...