Spring naar bijdragen

Rinie

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Rinie

  • Verjaardag 15/09/1965

Contact Methods

  • MSN
    rinieletterman@hotmail.com

Rinie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik zou de boel eens onder druk zetten , als er ergens een lekje zit moet het dan toch echt zichtbaar worden . Wij hebben het ook gehad en me helemaal gek gezocht waar het nou vandaan kwam , Uiteindelijk bleek het de pakking van de waterpomp te zijn . Maar goed bij jou zit het ergens bij de radiateur . Kan dus ook je slang zijn die naar je waterpomp loopt .
  2. Zo gelukkig de lekkage is opgelost . Was dus toch gewoon de pakking van de waterpomp. Toch best een aardig klusje . Maar ben weer heel erg blij dat het voorbij is . Zulk lekker weer was het nou ook weer niet afgelopen dagen . Bedankt iedereen voor de tips , en wat blijft het toch een machtig mooi forum . Helemaal Super
  3. Ik heb nog ff hier en daar rond zitten neuzen. Maar zou het dan toch bij de waterpomp vandaan kunnen komen .??? Ik kom er alleen niet helemaal uit , hoe de circulatie nou precies loopt in die waterpomp Je heb het schoepen wiel wat aangedreven word door de multisnaar of riem . Maar hoe gaat de circulatie dan door de waterpomp en het motorblok ?? Zou iemand me hierbij kunnen helpen
  4. Hoi hoi , bedankt voor je reaktie. Bij mij is het niet de waterpomp zelf , maar de cranckcase cover , dat is dat grote aluminium huis die weer aan je motorblok zit . Bij het bovenste doorlaat gat ( van de voorkant af gezien ) vanaf de waterpomp richting motorblok , lekt het . Het komt dus tussen die cranckcase en het motorblok uit . Dus eigenlijk is de vraag heb iemand weleens meegemaakt of gehoord dat die cranckcase gescheurd is . Ik kan me niet voorstellen namelijk dat de pakking die tussen die cranckcase en het motorblok ineens gaat lekken . Het lekt niet echt hard , maar onder druk hoor je het een klein beetje sissen en het motorblok is daar echt nat , en lekt het op de grond . Groetjes Rinie
  5. Hallo allemaal Ik heb het volgende probleem , en zou graag weten of iemand ook al eens dit probleem heb gehad en wat te doen . Het probleem is , koelvloeistof lekkage tussen het blok en de het alu-huis waar de waterpomp aan gemoteerd zit . Ik ben er nog niet achter waardoor het komt . Of dat het alu-huis nu gescheurd is of dat de pakking gewoon defekt is . Het is van de 1 op de andere dag ontstaan . Heb de dynamo / aircopomp / e.d. verwijderd en daarna het systeem onder druk gezet . Kon toen niet goed zien of dat de waterpomp lekte of het huis waar die aan vastzit lekte . Toen de waterpomp gedemonteerd en deze is verders goed , kan ook aan de pakking niet goed zien of er lekkage is geweest . Het hele alu-huis demonteren is volgens mij nogal een behoorlijke klus omdat ook de krukaspoelie verwijderd moet worden , en daar heb ik geen gereedschap voor . Nu mijn vraag heeft iemand een tekening of i.d. van dat alu-huis . Zodat ik kan zien waar die allemaal vastgebout zit en welke lagers e.d. erin zitten . Iemand ervaring hier in toevallig ???? Groetjes Rinie .
  6. Hallo allemaal Ik heb een probleem , krijg af en toe de melding washer sensor bad Waar zit dat ding ?? En is het dan alleen een defekte sensor ? Heb al diverse malen gekeken of ik iets kon vinden bij het sproeier tankje , maar geen resultaat. Wie o wie kan me helpen .
  7. Ik heb een ZJ van 94 en daar heb je in het midden van de kunstof behuizing een kapje van ongeveer een centimeter of 10-15 zitten die je met 2 schroefjes los haalt , daarachter zitten de fittingen van het derde remlicht Kwartslag draaien en je kan de lampjes vervangen . Ik weet echter niet of dit bij een 96er ook zo is . Groet Rinie
  8. Er zit normaal gesproken een lampje onder het deksel . Deze is dus of los geraakt of defekt . Dit lampje licht je cijfers en letters op waarin je kunt zien welke versnelling je gekozen heb . succes
  9. Hartelijk bedankt voor de goed bedoelde opmerkingen . Ik weet niet of je gezien heb welke auto's ik allemaal gehad heb . Maar heb dus wel de nodige terrein ervaringen Heb zelfs een tijdje bij het Nissan rallyraid team stage gelopen ( 3 jaar ) Dit i.v.m. een studie over auto en constructie en welke krachten er bij komen kijken. En heb 2x Dakar meegemaakt met dat zelfde team . Het was juist het fenomeen wat ik merkte met deze auto , wat ik met nog geen 1 andere had meegemaakt . Maar ik vind dit echt een TOP forum . Zit met erg veel belangstelling alles te lezen . Mijn Dank is groot
  10. Het is niet het geval bij het rijden , maar juist met het inschakelen alleen al . Ik weet dat het rijden op de weg schade tot gevolg kan hebben in 4 laag . IK neem nu ook maar aan dat het normaal is dat dit gebeurt En terrein zal er voorlopig niet mee gereden worden , gezien de auto nog erg standaard is . Bedankt en trouwens erg leuk forum hier . Heb er al veel leerzaams uitgehaald .
  11. Is namelijk zo , dat als ik hem op 4 laag zet en dan in de aandrijving ( d ) en de rem vasthoud dan komt de wagen uit zijn veren omhoog , heel vreemd gevoel , net alsof alleen de achteras aandrijving krijgt . Mischien is dit normaal , vandaar mijn vraagje En ik ga maar ff langs een Jeep dealer voor de addictief
  12. Hallo allemaal Hoe kom ik erachter of ik Trac-Lok op mijn achterdiff heb Dit omdat ik mijn olie wil verversen en daarvoor volgens kroon speciale addictieven voor nodig heb . Het gaat trouwens om een Grand Cherokee 5,2 uit 1994 En nog een vraagje Als ik mijn aandrijving in 4 laag zet dan komt de achterkant gewoon omhoog . Is dit gebruikelijk bij een GC Daar ik dit met al mijn andere terreinauto's niet had Patrol/Landcruiser/Wrangler/Pajero/Feroza/Rangerover.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...