Spring naar bijdragen

welke verhogingsset?


moltov
 Share

Recommended Posts

Ik zou graag mijn wrangler yj een beetje de hoogte in duwen. graag 4" verhogen. en de shakels 1,5"... welke verhogings set zouden jullie mij aanraden (compleet)? Als jullie een voorstel hebben. is het mogelijk ook te vermelden wat ze zouden kosten en merk en type?

en mocht ik deze setup steken zijn er dan aanpassingen nodig? remleidingen? of iets anders?

alvast bedankt

grtz manou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag mijn wrangler yj een beetje de hoogte in duwen. graag 4" verhogen. en de shakels 1,5"... welke verhogings set zouden jullie mij aanraden (compleet)? Als jullie een voorstel hebben. is het mogelijk ook te vermelden wat ze zouden kosten en merk en type?

en mocht ik deze setup steken zijn er dan aanpassingen nodig? remleidingen? of iets anders?

alvast bedankt

grtz manou

Goedendag,

In totaal praat je dus over een verhoging van 5.5 inch. Dat is geen beetje meer bij een wrangler!

Hier op het forum is al een hoop geschreven over dergelijke verhogingen en wat er allemaal bij komt kijken. Gebruik de zoeken knop rechts bovenaan en je gaat genoeg leesvoer vinden voor een avondvullend programma.

Kort samengevat ga je nodig hebben: De complete verhoging met shocks , langere remleidingen rondom , SYE kitt met aandrijfas , Grotere banden met andere velgen misschien ( een dergelijke verhoging staat niet met kleine banden eronder ) Bij grotere banden hoogst waarschijnlijk ook je R&P aanpassen , Andere stuurstangen omdat je standaard stuurstangen de krachten bij grotere banden minder goed aankunnen , Een steeringbrace kit omdat je stuurhuis het flink te verduren krijgt met grotere banden. En wat je ook nodig hebt is goed gereedschap , een ruimte om te kunnen sleutelen en een zak vol euro's:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Rubicon Express kit 4.5" extreme duty gaat volgens mij goed bij je passen. Daar zit alles in die je nodig hebt voor de verhoging, o.a: dropped pitmann arm, bracket voor de stabilisatie stang, veren, shocks, bussen voor de Transfer case lowering, langere schackles, langere remleidingen enzo..

kost rond de 1000dollar dacht ik en kan je bij quadratec bestellen in de US.

SYE is niet echt nodig, want je krijgt spieen voor tussen de bladveren en de as te leggen zodat je hoek min of meer correct komt ;)

dit is allesinds mijn ervaring.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij meer dan 3,5 inch verhoging heb je zeker een SlipYoke Eliminator set nodig (SYE) de kortere tussenbak as kost ongeveer usd 300 en de C V aandrijfas ook.

de 4,5 inch extreme duty set van RubiconExpress http://www.rubiconexpress.com/Jeep/YJ/Product.aspx?part=RE5520is een set waar ik zelf heel tevreden over ben.

shocks monotube usd 320

je kunt via mij bestellen voor de prijzen aangegeven op de RE website

bij Quadratec eerst de vrachtkosten opvragen want die zijn vaak bij 4wd.com lager.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp.

heb ik dus nodig:

1. Rubicon Express kit 4.5"

2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??)

3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)

4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)

5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)

6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?)

7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?)

8. Veel geld

en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs.

Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland

mvg manou uit België

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp.

heb ik dus nodig:

1. Rubicon Express kit 4.5"

2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??) per 4 stuks

3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)advanced adapters ook goed

4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)ja $ 399

5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)4.10

6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?) welnee(dropped pitmanarm bij de set)

7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?)niet echt nodig

8. Veel geld

en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs. verschil is 1,25 cm:lol:

Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland

mvg manou uit België

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als ik het goed begrijp.

heb ik dus nodig:

1. Rubicon Express kit 4.5"

2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??)

3. SYE kitt met aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)

4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)

5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)

6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?)

7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?)

8. Veel geld

en welk grote verschil is er dan met rubicon 4" lift en de 4,5" lift? buiten de prijs.

Echt waar alvast bedankt voor alles. zeer goed forum hier in Nederland

mvg manou uit België

dit klopt toch niet...

dit is nummer 3

324.jpg

en dit is nummer 4

324.jpg

mvg manou

Je tweede plaatje is de aandrijfas.

vandaar: 4 zit al in 3 in je rijtje.:coffee:

Dan wordt het zo:

1. Rubicon Express kit 4.5"

2. shocks monotube (is dit $320 voor 1stuk??)

3. SYE kit.

4. de C V aandrijfas (is deze goed van Rubicon?)

5. je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)

6. Andere stuurstangen (welke?, prijs?)

7. steeringbrace kit (wat?, welke?, prijs?)

8. Veel geld

Overigens zou ik even wachten met de stuurinrichting zodat je eerst de rest netjes hebt en trillingsvrij kan rijden.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat voor banden rij je nu ???????? Je hebt nu netjes een lijstje maar daar mis ik nog wat op.

De R&P kan je het best veranderen als je naar grotere banden toe gaat. Als je van plan bent om met 31 ers te gaan rijden is de verandering van R&P niet echt nodig alleen staan 31 ers niet echt bij een dergelijke verhoging.

Dus bij een verhoging horen ook grotere banden wat niet vermeld is op je lijstje en bij grotere banden is het vaak ook wijs om de R&P te veranderen. Tevens betstaat dan de mogelijkheid dat je banden te ver buiten de wielkasten gaan komen als je nog de standaard fenders erop hebt zitten. Je banden mogen namelijk niet meer als 3 centimeter uitsteken buiten je fenders bij de APK. Dus de kans bestaat dat je ook andere fenders moet plaatsen om je brede banden netjes volgens de regels te hebben. Dit geldt alleen bij de APK en kan ook omzeild worden als je reserve banden hebt die wel binnen die 3 centimeter blijven.

En vergeet ook niet iemand die het kan installeren. Vooral je R&P veranderen is een behoorlijk secuur klusje!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de snelle reactie...

maar nog vraagje, wat ik niet goed versta oner 4.10???

zijn dit dan de assen??

" je R&P aanpassen ( wat is dit juist?)4.10"

mvg manou

Een 4.10 is de tandwiel verhouding in je assen

Bij een 2,5 Ltr motor zit deze er een 4.10 verhouding in.

Bij een 4,0 Ltr motor zit 3.07 3.55 of een 3.73 verhouding in.

Dus de vraag is heb je een 2,5 Ltr of een 4,0 Ltr ??

Om er achter te komen wat voor verhouding je heb : Op het deksel van je diff, zit een plaatje met 2 boutjes vast geschroeft hierop staat de tandwiel verhouding van de as.

Zit er geen plaatje meer, dan kan je je Diff open maken en bij het groten tandwiel (Kroonwiel) het nummer aan de zijkant aflezen of de tanden tellen.

Figure_12_small.jpg

Suc6 Ed

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er gaan 33" BFG mud en 8j velg 15"

maar weet iemand wat het verschil is tussen al die driveshafts??

http://www.rubiconexpress.com/Jeep/Y...px?folder=YJDS

bedankt voor alle reacties

mvg manou

Vaak zit het verschil in de lengte van de aandrijfas en leeftijd van je YJ.

Lengte: afhankelijk van de verhoging.

Leeftijd: 87-93 heeft de 1310 U joint (yoke achteras) 94-95 heeft de 1330.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een 4.0l HO... van bj.1991

toekomst:

33"/10,5/R15 op 15" velg 8j

en verhoging van 4" Rubicon express

shakels verhogen met 1"

SYE kitt (rubicon)

de CV aandrijfas ---> welke? http://www.rubiconexpress.com/Jeep/Y...px?folder=YJDS

je R&P aanpassen ----> naar 4.10? is dus 4.0l

wat moet ik doen met de twee laatste puntjes als ik dus bovenstaande setup wil

want het begint moeilijk te komen, héhé...

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aandrijfas zou de RE 1860-205 = 20,5" moeten zijn.

Zelf heb ik er één van Tom Woods 20" deze is geschikt voor een lift van 3" tot 5"

Voor je R&P is het nog steeds van belang welke verhouding je nu heb, want met een 3.07 verhouding zal je ook je Diff, huis moeten vervangen voor één met een verhouding van 3.55 and up (een kroonwiel van 4.10 past niet op een Diff, huis van een 3.07)

Of je gaat opzoek naar een set assen met een 4.10 verhouding.

Wat er nog niet in je lijst voor komt is een andere tandwieltje voor je KM teller (Speedo-gear) met 33" banden wijkt de teller af.

Met een tandwiel van 34 tanden klopt je Km-teller weer.

:frusty: Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je R&P is het nog steeds van belang welke verhouding je nu heb, want met een 3.07 verhouding zal je ook je Diff, huis moeten vervangen voor één met een verhouding van 3.55 and up (een kroonwiel van 4.10 past niet op een Diff, huis van een 3.07)

Of je gaat opzoek naar een set assen met een 4.10 verhouding.

:frusty: Ed

wat kom je tegen alsje dit niet veranders en rond rijd met 33" en verhoging 4"en shakels 1", maar wel met pitman arm, sye kit heavy duty, drive shaft cvo 20,5"?

welke assen zou je me aan raden?

alvast bedankt voor vorige berichten.

mvg manou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat kom je tegen alsje dit niet veranders en rond rijd met 33" en verhoging 4"en shakels 1", maar wel met pitman arm, sye kit heavy duty, drive shaft cvo 20,5"?

welke assen zou je me aan raden?

alvast bedankt voor vorige berichten.

mvg manou

Ik zou hem eerst gaan verhogen als ik jou was en dan gewoon gaan rijden met je huidige overbrenging. Mocht jij dit niet fijn vinden kan je hem alsnog aanpassen. Ik had een 3.07 overbrenging met 33 ers op mijn 4 liter jeep zitten en je merkt gewoon dat je minder vermogen hebt in de hogere versnellingen. Je zal bijvoorbeeld bij het inhalen in zijn 5 terug moeten schakelen naar zijn 4 om er vlot langs te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem eerst gaan verhogen als ik jou was en dan gewoon gaan rijden met je huidige overbrenging. Mocht jij dit niet fijn vinden kan je hem alsnog aanpassen. Ik had een 3.07 overbrenging met 33 ers op mijn 4 liter jeep zitten en je merkt gewoon dat je minder vermogen hebt in de hogere versnellingen. Je zal bijvoorbeeld bij het inhalen in zijn 5 terug moeten schakelen naar zijn 4 om er vlot langs te komen.

ik zit wel met automatische boite... is canadees.

speeld dit hier een rol?

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké ,

ik heb besloten om een rubicon 4" standaard kit te steken. shakels ga ik zelf maken (uit vaster materiaal), rubicon pitman arm, SYE kit heavy duty, drive shaft 20", en 34tandwielke. 33"/10,5/R15 en unique velgen black 15"/8j

aan de verhoudingen zal het nog wachten zijn.

dit is hem nu...

13496057_3.jpg

nu staat hij wel origineel. want heb alle niet originele stuff verkocht.

en dit zal hem worden (photoshop toestand)

min_spel.jpg

grtz manou

ps: dit zal niet van vandaag op morgen gebeuren hé...

moet tegen 21mei klaar zijn. Malgré tout 2009

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...