Spring naar bijdragen

Rechter verbiedt Croisière Blanche...


ours alpin
 Share

Recommended Posts

Recent heeft de administratieve rechtbank van Marseille de doorgang verboden van de Croisière Blanche....... 2006!!

Al jaren strijden ecolo's, verenigd in 'Mountain Wilderness' stuctureel tegen elke verleende vergunning voor de Croisiére Blanche (en helaas vele andere evenementen die ons nu juist zo boeien). En even structureel tekent de organisatie tegen elke uitspraak hoger beroep aan. Nu is de organisatie verboden de editie van 2006 door te laten gaan omdat de geplande route niet geheel uit openbare wegen zou bestaan. Bovendien zou de prefecture van het departement Hautes-Alpes onvoldoende hebben gezorgd dat eventueel veroorzaakte schade aan de natuur wordt gecompenseerd. Boete van €13.000,- voor de organisatie. Wie zei dat in Frankrijk alles mag?

Overigens hoopt Mountain Wilderness binnenkort op een soortgelijke uitspraak voor de editie van ....2005. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, onvergetelijke ervaring. en de natuur ??

nou geloof me we hebben geen takje of sprietje kapot gereden

door de rivier werd heel erg gecontroleerd en kon niet maar zomaar oversteken.

over de organisatie valt zat te mopperen want de genen van de plaatselijke 4wd club behandelde je als een randdebiel en trok soms je stuur uit je handen omdat ze het beter dachten te weten. Maar ja dat is nou eenmaal het ontstaan van het woord chauvinisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de groenen staan er met hun neus bovenop. Ik las in het artikel in de Dauphiné zelfs dat ze deurwaarders inhuren om als onafhankelijk waarnemer de situatie op te nemen. Dus àls je al een sprietje had beschadigd, dan hadden zij dat gerapporteerd.

En ok, hier leven chauvinisten, maar ze leven wel als god in Frankrijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat God het niet lang volhoud in Frankrijk:lol:

non déju

Zou best kunnen, ik heb hem er inderdaad nog nooit gezien.

En de nederlandse verbastering van 'Nom de Dieu' is wel een zeer toepasselijke afsluiting :lol::lol:

OT: ik denk dat de Croisiere Blanche nog wel even door gaat, ondanks dat de écologistes steeds meer terrein winnen. Onze streek is er toch een van een warm hart voor gemotoriseerde sporten. De Rally Monte-Carlo is de meest bekende, maar er zijn hier door het jaar heen vele rally's voor een regionaal of landelijk kampioenschap. Ander is het voor 'vrije' tochten en uitstapjes. Rijd niet zomaar een bos in, want dat kan je duur komen te staan, zeker als je van de paden afgaat. Het meeste bos wordt beheerd door de ONF, de franse Staatsbosbeheer. En dat zijn geen doetjes, die je vriendelijk vragen om ergens anders heen te gaan! Arrestatie, verhoor op het politiebureau en een hoge boetes (1000 euro is niets) liggen in het verschiet. Met enige lokale kennis is echter veel plezier te beleven. Bossen van particuliere bosbouwers zijn na overleg met de eigenaar vaak wel te betreden, waarbij de sporen van de oogstmachines leuke obstakels vormen. Daarnaast zijn er in de alpen nog heel veel oude (leger)paden, sommigen zelfs uit de romeinse tijd, die gewoon openbare weg zijn en dus gewoon mogen worden bereden/beklommen. We vermaken ons prima. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

urgent

als we croisière blanche willen redden even stemmen allemaal

www.alpes1.com en dan op departement 05 klikken op de pagina die opengaat aan de linkse kant in het beeld even op oui klikken

hartelijk bedankt :wacko:

Ook op ja geklikt!

Pensez-vous que les passages à niveau sont trop dangereux?

Steenkolenvertaling: Denkt u dat de passages op niveau te gevaarlijk zijn?

Google-vertaling: Denkt u dat de overtochten zijn te gevaarlijk?

Waar heb ik nou eigenlijk op gestemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op ja geklikt!

Steenkolenvertaling: Denkt u dat de passages op niveau te gevaarlijk zijn?

Google-vertaling: Denkt u dat de overtochten zijn te gevaarlijk?

Waar heb ik nou eigenlijk op gestemd?

Humor!

Alpes1 is een radiozender die op z'n site dagelijks kleine peilingen doet. Die van de Croisiére Blanche is blijkbaar alweer voorbij. De vraag die nu gesteld wordt luidt: Vindt u dat de spoorwegovergangen te gevaarlijk zijn? Belangrijk dat we daar allemaal 'JA' op antwoorden! :wacko::lol:

Overigens is -dit- de uitkomst van de Croisiére-peiling. Er zijn dus minder voor- dan tegenstanders.:no:

Overigens voor de liefhebbers: -dit- is het artikel in de Dauphiné Libéré waar ik aan refereerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Humor!

Alpes1 is een radiozender die op z'n site dagelijks kleine peilingen doet. Die van de Croisiére Blanche is blijkbaar alweer voorbij. De vraag die nu gesteld wordt luidt: Vindt u dat de spoorwegovergangen te gevaarlijk zijn? Belangrijk dat we daar allemaal 'JA' op antwoorden! :no::lol:

Oeps :D

Overigens is -dit- de uitkomst van de Croisiére-peiling. Er zijn dus minder voor- dan tegenstanders.:B

Als franse vrachtwagenchauffeurs iets niet zint, gaan ze de snelwegen blokkeren.

Misschien moeten we ook zoiets doen met onze Jeeps en de andere 4x4's :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk niet dat we er veel goodwill mee zouden kweken. Zeker niet met buitenlandse kentekens. :no:

Over autoroutes gesproken: één keer heb ik plezier mogen beleven aan een staking: toen ik geen tol hoefde te betalen vanwege een werkonderbreking en zo door mocht rijden.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...