Spring naar bijdragen

opschuren carroserie


Jeep cj7
 Share

Recommended Posts

Plamuur gebruik je in principe om het geheel weer strak te maken is verder niet roestremmend of werend. Je kan ook filler spuiten een soort spuitplamuur. Eerst filler spuiten dan weer glad/opschuren dan primer dan lakken dan word het weer strak en mooi. Als het erg aangetast is door roest is het beter te plamuren. Het mooiste is zandstralen dan is de roest het beste en langste weg, maar dan moet ie wel gedemonteerd worden.

Opschuren en opnieuw lakken is helaas een tijdelijke oplossing het roestmonster komt gegarandeerd terug......:frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Ik zit ook altijd roest te bestrijden.

Schuren tot het blanke metaal, zodat al het roest weg is. Echter er zit altijd nog roestsporen in het metaal. Bijna onzichtbaar voor het blote oog.

Ik gebruik meestal dan nog fosforzuur om het echt te ontroesten.(roestoplosser van HG 0,5 l fles)

Daarna goed drogen en ontvetten. En ontvetten is niet met een vuile poetsdoek even met wasbenzine afvegen. Wasbenzine laat vet achter! Ontvetten doe je met tri of thinner. Steeds ook een nieuwe schone doek. Ontvetten wordt te vaak onderschat.

Er zijn ook veiligere middelen en groener. Primer erop (etsprimer!) en na droging aflakken.(2x)

En plamuur is voor auto's en niet voor Jeeps. HAHA

Roestomvormers gebruik ik ook. Hammerite hechtprimer is ook goed. ;)

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hey allemaal.

ik ben mijn voorste spatborden van mijn CJ aan het klaarmaken voor de

spuiter.

Ook kwam ik helaas het nodige roest tegen. Bij de dubbele beplating aan de zijkant.

Iemand tips om dit zo goed mogelijk weg te halen en glad te maken?

Dan nog een vraagje, er zitten ook wat gaatjes in de spatborden die ik niet meer nodig heb. Deze wil ik dicht maken, maar hoe? Plamuur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roest tussen de dubbele plaat van de voorspatborden is bijna niet weg te krijgen. 'T mooiste is om de plaat eraf te halen, onderliggend plaatwerk behandelen en een nieuwe plaat erop. -klik-

Gaatjes, dichtlassen als het kan. Als je plamuur gebruikt, binnenzijde goed afdichten met kit. Plamuur is poreus, daar wil je geen vocht in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

is hammerite verf een goeie oplossing op het chassis ik wil ook wat roestplekken gaan opknappen.. heb van de week ook een rolstoel geverfd met hammerite. nouja het frame dan en het zag der best netjes uit.. of kan ik toch beter chassis coating der voor halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou graag weten hoe je het beste roest plekken en blaren die onder de lak uit komen opschuurt en ook met wat.

en nog een vraag

als het geschuurt is moet er dan plamuur op of mag er ook gewoon een primer laag op??

graag hoor ik het hier;)

ik doe de slechte stukken eerst met een lammellemschijf weg schuren en dan met fertan [roestomvormer] behandelen , en 2 dagen laten uitwerken.

dan plamuren en schuren todat het goed is:whistle:.

grtz peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Rostegal roestwerende grondverf is ook zeer goed, beter dan hammerite makkelijk te spuiten en te schilderen. Enig nadeel is dat er geen 2k lak op kan, maar ik gebruik kunstharslak die in de landbouw en industrie gebruikt wordt. Plamuur is klote; op den duur komt er altijd weer roest onder.

Kijk maar eens op de site van groothandel Kramp.

gr. Gerrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UIteindelijk zijn het allemaal lapmiddelen die een tijdje, de een wat langer en de ander korter, houden. Een jeep is nu eenmaal een amerikaans concept dat na 10 jaar vervangen moet worden. een Jeep jeeft allerlei slechte plekken. vooral waar plaatwerk dubbel zit of waar er aan gelast is...ook de combinatie van verwchillende soorten metaal kan roest vormen op plekken waar het zakste metaal het zwakst is. (contactcorrosie)

er is eigenlijk maar een manier en dat is blank metaal, gestraald, epoxy primer en dan afwerken met plamuur primer etc etc.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat nu ? Hoe verklaar je dan dat er hier nog zoveel XJ's, ZJ' en zelfs nu al '99 WJ toch blijven rijden ? Zijn toch niet allemaal roestbakken ?

Precies.

Die vanmij heb ik in 1992 helemaal uitmekaar gehaald. de body en chassis helemaal met de handschuurmachine blank gemaakt tot op het ijzer. en daarna zinkprimer op het chassis en op de onderkant van de body gedaan. en de body met spuitbussen filler gedaan. en de groene lak heb ik ook met spuitbussen gedaan. achteraf was het beter om de body helemaal te rollen met zinkprimer want de onderkant ziet ernog beter uit dan de rest van de body. de laatste 2 jaar komt er af en toe een roestplekjes naar voren toe.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook precies,

Sorry dat ik iedereen met een auto van voor 24 januari 2000 een eigenaar van een roestbak heb genoemd...(dan beledig ik ook mezelf meerdere malen)

laten we eerlijk zijn, als je er nix aan doet gaan ze allemaal op den duur hier en daar roesten. de een minder dan de ander. dat klopt...en dat had ik er ook bij vermeld geloof ik...

het ging om het concept niet de uitzondering die de regel bevestigd...:-) als het concept was geweest een auto voor de eeuwigheid te bouwen dan had een Jeep er toch anders uitgezien dacht ik zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...