Jeep cj7 Geplaatst January 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2009 ik zou graag weten hoe je het beste roest plekken en blaren die onder de lak uit komen opschuurt en ook met wat. en nog een vraag als het geschuurt is moet er dan plamuur op of mag er ook gewoon een primer laag op?? graag hoor ik het hier;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 als er roest onder zit: afschuren tot op het metaal, dan roestomvormer erop, dan primer en eventueel plamuur als je het echt netjes wilt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 als er roest onder zit: afschuren tot op het metaal, dan roestomvormer erop, dan primer en eventueel plamuur als je het echt netjes wilt... moet het niet eerst plamuur zijn en dan primer?? en wanneer moet ik plamuur gebruiken en wanneer niet?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2009 Plamuur gebruik je in principe om het geheel weer strak te maken is verder niet roestremmend of werend. Je kan ook filler spuiten een soort spuitplamuur. Eerst filler spuiten dan weer glad/opschuren dan primer dan lakken dan word het weer strak en mooi. Als het erg aangetast is door roest is het beter te plamuren. Het mooiste is zandstralen dan is de roest het beste en langste weg, maar dan moet ie wel gedemonteerd worden. Opschuren en opnieuw lakken is helaas een tijdelijke oplossing het roestmonster komt gegarandeerd terug...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2009 (bewerkt) Hallo Jeeper. Ik zit ook altijd roest te bestrijden. Schuren tot het blanke metaal, zodat al het roest weg is. Echter er zit altijd nog roestsporen in het metaal. Bijna onzichtbaar voor het blote oog. Ik gebruik meestal dan nog fosforzuur om het echt te ontroesten.(roestoplosser van HG 0,5 l fles) Daarna goed drogen en ontvetten. En ontvetten is niet met een vuile poetsdoek even met wasbenzine afvegen. Wasbenzine laat vet achter! Ontvetten doe je met tri of thinner. Steeds ook een nieuwe schone doek. Ontvetten wordt te vaak onderschat. Er zijn ook veiligere middelen en groener. Primer erop (etsprimer!) en na droging aflakken.(2x) En plamuur is voor auto's en niet voor Jeeps. HAHA Roestomvormers gebruik ik ook. Hammerite hechtprimer is ook goed. October 9, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
japser007 Geplaatst February 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2009 Hey allemaal. ik ben mijn voorste spatborden van mijn CJ aan het klaarmaken voor de spuiter. Ook kwam ik helaas het nodige roest tegen. Bij de dubbele beplating aan de zijkant. Iemand tips om dit zo goed mogelijk weg te halen en glad te maken? Dan nog een vraagje, er zitten ook wat gaatjes in de spatborden die ik niet meer nodig heb. Deze wil ik dicht maken, maar hoe? Plamuur? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2009 Roest tussen de dubbele plaat van de voorspatborden is bijna niet weg te krijgen. 'T mooiste is om de plaat eraf te halen, onderliggend plaatwerk behandelen en een nieuwe plaat erop. -klik- Gaatjes, dichtlassen als het kan. Als je plamuur gebruikt, binnenzijde goed afdichten met kit. Plamuur is poreus, daar wil je geen vocht in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 is hammerite verf een goeie oplossing op het chassis ik wil ook wat roestplekken gaan opknappen.. heb van de week ook een rolstoel geverfd met hammerite. nouja het frame dan en het zag der best netjes uit.. of kan ik toch beter chassis coating der voor halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bullfight Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 componentenplamuur van alabastine is ook geschikt voor zwembaden , dus deze is waterdicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 ik zou graag weten hoe je het beste roest plekken en blaren die onder de lak uit komen opschuurt en ook met wat.en nog een vraag als het geschuurt is moet er dan plamuur op of mag er ook gewoon een primer laag op?? graag hoor ik het hier;) ik doe de slechte stukken eerst met een lammellemschijf weg schuren en dan met fertan [roestomvormer] behandelen , en 2 dagen laten uitwerken. dan plamuren en schuren todat het goed is:whistle:. grtz peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loorider Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Rostegal roestwerende grondverf is ook zeer goed, beter dan hammerite makkelijk te spuiten en te schilderen. Enig nadeel is dat er geen 2k lak op kan, maar ik gebruik kunstharslak die in de landbouw en industrie gebruikt wordt. Plamuur is klote; op den duur komt er altijd weer roest onder. Kijk maar eens op de site van groothandel Kramp. gr. Gerrie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 UIteindelijk zijn het allemaal lapmiddelen die een tijdje, de een wat langer en de ander korter, houden. Een jeep is nu eenmaal een amerikaans concept dat na 10 jaar vervangen moet worden. een Jeep jeeft allerlei slechte plekken. vooral waar plaatwerk dubbel zit of waar er aan gelast is...ook de combinatie van verwchillende soorten metaal kan roest vormen op plekken waar het zakste metaal het zwakst is. (contactcorrosie) er is eigenlijk maar een manier en dat is blank metaal, gestraald, epoxy primer en dan afwerken met plamuur primer etc etc. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 Een jeep is nu eenmaal een amerikaans concept dat na 10 jaar vervangen moet worden. Wat is dat nu ? Hoe verklaar je dan dat er hier nog zoveel XJ's, ZJ' en zelfs nu al '99 WJ toch blijven rijden ? Zijn toch niet allemaal roestbakken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2010 (bewerkt) Wat is dat nu ? Hoe verklaar je dan dat er hier nog zoveel XJ's, ZJ' en zelfs nu al '99 WJ toch blijven rijden ? Zijn toch niet allemaal roestbakken ? Precies. Die vanmij heb ik in 1992 helemaal uitmekaar gehaald. de body en chassis helemaal met de handschuurmachine blank gemaakt tot op het ijzer. en daarna zinkprimer op het chassis en op de onderkant van de body gedaan. en de body met spuitbussen filler gedaan. en de groene lak heb ik ook met spuitbussen gedaan. achteraf was het beter om de body helemaal te rollen met zinkprimer want de onderkant ziet ernog beter uit dan de rest van de body. de laatste 2 jaar komt er af en toe een roestplekjes naar voren toe. January 24, 2010 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst January 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 Ook precies, Sorry dat ik iedereen met een auto van voor 24 januari 2000 een eigenaar van een roestbak heb genoemd...(dan beledig ik ook mezelf meerdere malen) laten we eerlijk zijn, als je er nix aan doet gaan ze allemaal op den duur hier en daar roesten. de een minder dan de ander. dat klopt...en dat had ik er ook bij vermeld geloof ik... het ging om het concept niet de uitzondering die de regel bevestigd...:-) als het concept was geweest een auto voor de eeuwigheid te bouwen dan had een Jeep er toch anders uitgezien dacht ik zo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.