Spring naar bijdragen

Verzekering


Zoepetier
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen allen,

Harstikke nieuw hier, en gelijk de forum binnen vallen met een moeilijke vraag. Maar ik zal me eerst eens even netjes voorstellen:

Ik ben Marcel, 39 en woonachtig in Amsterdam.

Sinds afgelopen Maandag in het bezit van een hele fraaie ZJ uit 1995.

Daarvoor reed ik 6 jaar lang in een 2-deurs XJ uit 1988.

Daar heb ik zelf heel veel werk aan verricht; een beetje opgehoogd, helemaal waterdicht gemaakt, 4 nieuwe sloffen eronder, lekkere stereo, nieuwe verlichting rondom, verstralers, compleet nieuwe friktie met hydraulische lager, motor piekfijn laten lopen, interieur opgeknapt en in Februari zou ik een snorkel aan de rechter voorzijde monteren en de voorbumper vervangen door een stalen bumper met ingebouwde lier.

Dan zou dat beestje losgelaten kunnen worden in Schotland.

Maar voordat ik Schotland open zou rukken, zou ik eerst wat Jeep en 4x4 meetings afgaan. Die ene keer dat ik ben geweest maakte mijn XJ weinig tot geen indruk. Dat had nu zeker anders geweest.

Maar helaas...vorige week, in de nacht van Donderdag op Vrijdag, hebben ze m'n geliefde XJ gestolen, gebruikt bij een ramkraak in Amsterdam Noord en de hele handel in de fik gestoken, (die 55 liter benzine die ik die middag er in had gepompt zal aardig geholpen hebben!).

De XJ is volledig afgeschreven, maar bij toeval was ie Allrisk verzekerd!

Van dat toeval wil nu gebruik maken, en ik had gehoopt hier de nodige advies en hulp te kunnen winnen.

De dagwaarde van een 20 jaar oude Jeep Cherokee is volgens de verzekering (ABN/AMO in dit geval) niet bijster veel en ik weet bijna zeker dat ze mij gaan proberen af te schepen met een paar honderd euro.

Nu werk ik zelf in de bedrijfswagen branche en een van onze verzekerings experts zegt dat ik bij de echte kenners (jullie dus) moet aankloppen voor een werkelijke beraming, want met emotionele waarde alleen hoef ik bij de verzekering niet te komen.

We praten dus over een 2-deurs Cherokee Laredo uit 1988 die oorspronkelijk voor de Canadeze markt bestemd was (de sticker zit...ehm zat nog in de motorruimte), daar vandaan naar Duitsland is geexporteerd en op een gegeven moment in Nederland terecht is gekomen.

Ik heb em in 2002 gekocht bij een autodealer in Haarlem en ben sindsdien alleen maar lekker aan het sleutelen geweest.

Ik zal niet zeggen dat deze XJ een 100% pracht-en-praaltje was, maar hij was klaar voor een ruige toer door de Schotse Hooglanden, en misschien zelfs de Noordkaap route. (voor dat laatste had ik de kachel moeten aanpassen)

Dus alle sleutelwerk en geld wat ik in die 6 jaar in de auto gestoken heb, torent uiteraard heel hoog boven de standaard verzekerings dagwaarde uit. Dat weet ik zeker.

Is er een manier dat ik dit mee kan nemen naar de verzekering? Zo ja, hoe? Zijn er mensen in de Jeep Club wereld die zich hierin hebben gespecialiseerd? Is er iets op zwart/wit wat ik aan de ABN/AMRO expert kan geven?

Het grootste probleem van dit hele verhaal is echter dat alle bonnen samen gebonden waren met m'n Haynes Repair Manual en die lagen achterin de XJ. Zelfs m'n Hi-Jack is gedeeltelijk gesmolten, dus drie keer raden wat er met al dat papier is gebeurd?

Hoeveel kans maak ik werkelijk?

De verzekerings specialist op m'n werk zegt dat je bij dit soort voertuigen kunt spreken over "export waarde", "club waarde", "liefhebbers waarde" en "verzamelaars waarde"

Is dat waar?

Alvast bedankt voor jullie aandacht en ik hoop van jullie te horen.

Groeten,

Marcel

bewerkt door Zoepetier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een All Risk verzekering voor een auto van die leeftijd wordt normaal gesproken een taxatierapport gevraagd waar vanuit wordt gegaan bij schade-uitkering. Als je die niet hebt is het waarschijnlijk jammer van de hoge premies die je hebt betaald aan je verzekeraar. Hoewel je auto waarschijnlijk een aardige waarde had zul je afgescheept worden met een schijntje. Achteraf de waarde aantonen zal niet meevallen...

succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marcel,

Zou proberen om zoveel mogelijk facturen enzo weer op te vragen bij je leveranciers.

Dit samen met foto's (als je die hebt, of andere van een evenement of zo).

Misschien een brief van je apk garage over de auto.

Kortom zo veel mogelijk bewijs zien te krijgen.

Dan heb je ongeveer een idee wat de waarde zou moeten zijn, mocht dit veel afwijken van hun dagwaarde (gaat zeker gebeuren) zou je een belletje naar de rechtswinkel kunnen maken.

Deze kunnen wel zeggen wat je kansen zijn en wat de verdere stappen zijn.

Bij het afsluiten van mijn verzekering (Allrisk) moest ik een taxatie laten doen.

Na diverse aanpassingen, veren, banden, interieur, lier enz, elke keer weer een paar honderd euro weer een taxatie laten maken.

Elke Jeeper hier weet dat er vooral in het begin bij het opbouwen, er veel euro'tjes en tijd in gaan zitten die je bij een verkoop niet geheel meer terug ziet, laat staan in jouw geval.

Succes met de afwikkeling en hou ons op de hoogte,

Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marcel,

Dat is allemaal zwaar klote zeg!

Een 2 deurs cherokee is een auto die je niet heel veel ziet. Dus dat maakt hem iets waardevoller als een 4 deurs uitvoering. Verzekeringen en daar zal jij ook van op de hoogte zijn werken met van die mooie boekjes waarin dagwaardes vermeld staan. Jouw wagen is te oud voor het boekje dus gaan ze zoeken naar vergelijkbare wagens. Veel zullen ze er niet tegen komen en dat is een voordeel. Want hoe ga je ergens de waarde van bepalen als je niks vergelijkbaars kan vinden. Ze kunnen hem alleen vergelijken met 4 deurs uitvoeringen maar daar zijn er genoeg van gebouwd. Mijn advies is laat je niet weg jagen en laat hun maar komen met vergelijkbare 2 deurs cherokee's en prijzen. Het uit te keren bedrag bij een allrisk verzekering moet genoeg zijn om een vergelijkbare wagen aan te schaffen normaal gesproken. Alleen moet je geen wonderen verwachten en je zeker niet rijk gaan rekenen. Ik zit zelf ook in de auto / vrachtwagenbranche en kan wel een beetje inschatten wat je kan verwachten. Tevens heb ik zelf een redelijk verbouwde 2 deurs cherokee uit 1993 die al een aantal keren getaxeerd is. Ook toen hij nog redelijk standaard was heb ik hem laten taxeren en daar kwam een normaal bedrag uit.

Hier bijvoorbeeld een link naar een bedrijf die een rode 2 deurs cherokee te koop heeft staan.

http://www.messchendorpauto.nl/index.php?occasions=1

Ik zou in ieder veel foto's van je auto gebruiken en goed omschrijven waar je cherokee allemaal mee uitgerust was zoals velgen , banden , verhoging en onderhoudsrekeningen of afschriften

Succes!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat all risk alleen nut heeft voor eigen schade wanneer van toepassing.

Maar zit je toch weer met dagwaarde.

Een taxatierapport is dan handig.

Dus indien lage dagwaarde weinig zin verder lijkt me .

Maar je auto was nu wel in de picture inderdaad ...

Misschien Boris nog intresse op forum?/

Succes nog en de aanhouder wint :yes:

bewerkt door JOHN GRAND
Link naar opmerking
Deel via andere websites

All risk moet normaal voldoende vergoeden om een gelijkwaardige auto terug te kopen.

Standaard komen ze daar niet mee, maar aan jouw is het om aan hun aan te geven waar jij aan zat te denken en waarom.

Bij onderbouwing helpt het als je een overzichtje hebt van wat je verbouwd hebt met de kosten, en ook vergelijkbare (standaard) 2-deurs moet je gaan zoeken op het net.

Ik heb het net met mijn WJ aan de hand gehad, en het is echt net autohandel wat die jongens doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een All Risk verzekering voor een auto van die leeftijd wordt normaal gesproken een taxatierapport gevraagd waar vanuit wordt gegaan bij schade-uitkering. Als je die niet hebt is het waarschijnlijk jammer van de hoge premies die je hebt betaald aan je verzekeraar. Hoewel je auto waarschijnlijk een aardige waarde had zul je afgescheept worden met een schijntje. Achteraf de waarde aantonen zal niet meevallen...

succes...

Tenzij ik dus doe wat de anderen voorstellen: zoveel mogelijk op papier zetten en kijken of ik kopieen van de aankoopfakturen kan krijgen.

Ik wil toch enigzins wat sleuteltijd terug kunnen krijgen.

Ik zou em na de nieuwe laklaag laten taxeren....voor de volledigheid.

Maar ja achteraf gezien.... <zucht>

Bedankt voor het meedenken.

Als je later nog ideeen krijgt, hoor ik dat uiteraard graag.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marcel,

Zou proberen om zoveel mogelijk facturen enzo weer op te vragen bij je leveranciers.

Dit zou nog wel eens lastig kunnen zijn, want op de friktie na is alles contant bij de dealer aangekocht. De friktie is bij hun in de werkplaats vervangen. De enigste bon die ik nog heb is van de veren die ik bij WTA4x4 heb gekocht afgelopen zomer.

Dit samen met foto's (als je die hebt, of andere van een evenement of zo).

Fotos heb ik wel, ja! Doen ze het daar ook mee? Heb ik toch wat!

Dan heb je ongeveer een idee wat de waarde zou moeten zijn, mocht dit veel afwijken van hun dagwaarde (gaat zeker gebeuren) zou je een belletje naar de rechtswinkel kunnen maken.

Deze kunnen wel zeggen wat je kansen zijn en wat de verdere stappen zijn.

De rechtswinkel....ook een goed idee!

Bij het afsluiten van mijn verzekering (Allrisk) moest ik een taxatie laten doen.

Ik gek genoeg niet. Ze wilden alleen weten of ik een BV2 alarm had.

Ze hoefden niet eens een certificaat te zien.

Dat was bij m'n ZJ wel anders.

Na diverse aanpassingen, veren, banden, interieur, lier enz, elke keer weer een paar honderd euro weer een taxatie laten maken.

Elke Jeeper hier weet dat er vooral in het begin bij het opbouwen, er veel euro'tjes en tijd in gaan zitten die je bij een verkoop niet geheel meer terug ziet, laat staan in jouw geval.

M'n ZJ ziet er vele malen beter uit dat m'n XJ, dus die ga ik binnenkort wel laten taxeren. Het is zo'n Limited edition met honderden knopjes en schakelaars. Een echte PC Hooft tractor. :lol:

Alleen gaat deze tractor zware, onverharde, modderige wegen tegemoet aanstaande zomer. :yes:

Succes met de afwikkeling en hou ons op de hoogte,

Glenn

Zeker.

En bedankt voor de goeie tips. Zeer bruikbaar denk ik.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n ZJ ziet er vele malen beter uit dat m'n XJ, dus die ga ik binnenkort wel laten taxeren. Het is zo'n Limited edition met honderden knopjes en schakelaars.

Ja mooi een limited, maar een zj uit 95 wat kost die nu ?

Is dat de moeite nog waard om all risk te verzekeren?

Of ga je deze ook helemaal aanpassen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marcel,

Dat is allemaal zwaar klote zeg!

Helemaal waar!

Een 2 deurs cherokee is een auto die je niet heel veel ziet. Dus dat maakt hem iets waardevoller als een 4 deurs uitvoering. Verzekeringen en daar zal jij ook van op de hoogte zijn werken met van die mooie boekjes waarin dagwaardes vermeld staan. Jouw wagen is te oud voor het boekje dus gaan ze zoeken naar vergelijkbare wagens. Veel zullen ze er niet tegen komen en dat is een voordeel. Want hoe ga je ergens de waarde van bepalen als je niks vergelijkbaars kan vinden. Ze kunnen hem alleen vergelijken met 4 deurs uitvoeringen maar daar zijn er genoeg van gebouwd. Mijn advies is laat je niet weg jagen en laat hun maar komen met vergelijkbare 2 deurs cherokee's en prijzen. Het uit te keren bedrag bij een allrisk verzekering moet genoeg zijn om een vergelijkbare wagen aan te schaffen normaal gesproken.

Zouden ze ook niet gaan kijken naar Ford Bronco, Chevy Blazer, Opel Frontera?

Voordat ik m'n ZJ kocht zag ik een advertentie van een 2-deurs uit 1998 in Friesland. Zwaar opgehoogd. Wel een mooie bak hoor, maar de bouwjaar... daar kon ik me even niet in vinden. Ik weet niet beter of de 2-deurs XJ's gingen er in '92 uit.

Alleen moet je geen wonderen verwachten en je zeker niet rijk gaan rekenen. Ik zit zelf ook in de auto / vrachtwagenbranche en kan wel een beetje inschatten wat je kan verwachten. Tevens heb ik zelf een redelijk verbouwde 2 deurs cherokee uit 1993 die al een aantal keren getaxeerd is. Ook toen hij nog redelijk standaard was heb ik hem laten taxeren en daar kwam een normaal bedrag uit.

Een sleutelwoord in deze thread blijft wel terugkomen: taxeren.

Da's toch wel het laatste wat je verwacht bij een terreinwagen. :lol:

Hier bijvoorbeeld een link naar een bedrijf die een rode 2 deurs cherokee te koop heeft staan.

http://www.messchendorpauto.nl/index.php?occasions=1

Of mijn ogen worden slecht, of dat is een hele rare rood. :yes:

Het is net dat chocolade bruin wat mijn XJ was.

Het leukste is: die auto en mijn XJ hebben op dezelfde plek (rechtsachter) zo'n rare diepe deuk. Alsof het erin getrapt is!

Maar inderdaad...dat is een gelijkwaardige versie, alleen niet dezelfde waarde die ik in m'n hoofd had. Ik betaalde 6 jaar geleden 4000 Euro. :lol:

Ik zou in ieder veel foto's van je auto gebruiken en goed omschrijven waar je cherokee allemaal mee uitgerust was zoals velgen , banden , verhoging en onderhoudsrekeningen of afschriften

Succes!

Dat zal ik zeker doen!

Bedankt!

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

All risk moet normaal voldoende vergoeden om een gelijkwaardige auto terug te kopen.

Standaard komen ze daar niet mee, maar aan jouw is het om aan hun aan te geven waar jij aan zat te denken en waarom.

Bij onderbouwing helpt het als je een overzichtje hebt van wat je verbouwd hebt met de kosten, en ook vergelijkbare (standaard) 2-deurs moet je gaan zoeken op het net.

Ik heb het net met mijn WJ aan de hand gehad, en het is echt net autohandel wat die jongens doen.

Hmmmm....dat wordt flink rekenen en zoeken. Maar ik heb het er voor over. Ongeacht wat voor Jeep je rijdt, we weten allemaal wat voor tijd we eraan besteden, waar de maandelijkse bedragen naartoe gaan en ik denk dat de meesten van ons wel op diverse manieren voor gek zijn verklaard.

"It's a Jeep thing!"

Thanx.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mooi een limited, maar een zj uit 95 wat kost die nu ?

Ik heb er gek genoeg 3000 voor neergetikt, maar hij ziet er veel waardevoller uit. Zeker als je nagaat wat de nieuwprijs was, en wat de BPM was. Maar dat is niet van toepassing, of wel?

Is dat de moeite nog waard om all risk te verzekeren?

Of ga je deze ook helemaal aanpassen ?

Een lier voorop en een beetje ophogen mettertijd....misschien nog een snorkel en uiteraard schraapplaten.

Anders blijft het een PC Hooft tractor. :yes:

All Risk....tja...de maandpremie is inderdaad best hoog, maar ik heb het er wel voorover. Nu krijg ik tenminste nog wat terug van die oude afgefikte XJ, anders had ik helemaal niks. Goed, ik heb ervoor betaald....maar het voelt lekker.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zouden ze ook niet gaan kijken naar Ford Bronco, Chevy Blazer, Opel Frontera?

Nee dat zullen ze zeker niet doen! Jij hebt een jeep dus gaan ze die ook vergelijken met een jeep! Ander wagens gaan ze er niet bijhalen als vergelijkingsmateriaal.

Voordat ik m'n ZJ kocht zag ik een advertentie van een 2-deurs uit 1998 in Friesland. Zwaar opgehoogd. Wel een mooie bak hoor, maar de bouwjaar... daar kon ik me even niet in vinden. Ik weet niet beter of de 2-deurs XJ's gingen er in '92 uit.

2 deurs cherokee's zijn ook na 1992 gebouwd. Dus dat is niet vreemd. Alleen zit er een verschil in de uitvoering. Denk hierbij aan kleine details zoals wel of niet klapraamjes. Verder zijn ze gelijk.

Tevens zie je een foto van mijn 2 deurs cherokee uit 1993 toen ik hem kocht nu anderhalf jaar terug voor 2750 euro met 140000 km op de teller en schadevrij. Heb hem toen meteen laten taxeren en de taxatiewaarde werd toen bepaalt op 3350 euro.

Daarna ben ik gaan verbouwen en verbouwen en verbouwen en verbouwen en nu is mijn cherokee getaxeerd op 12750 euro.

Die groene 2 deurs waar jij het over had van 1998 ben ik nog gaan bekijken voordat ik de mijne kocht. Toen was hij nog standaard alleen kwam ik er met de toenmalige eigenaar niet uit qua prijs en kocht ik de zwarte die je op de foto ziet. Mooi ding die groene 2 deurs cherokee alleen een beetje te laag voor mij vind ik.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er gek genoeg 3000 voor neergetikt, maar hij ziet er veel waardevoller uit. Zeker als je nagaat wat de nieuwprijs was, en wat de BPM was. Maar dat is niet van toepassing, of wel?

Een lier voorop en een beetje ophogen mettertijd....misschien nog een snorkel en uiteraard schraapplaten.

Anders blijft het een PC Hooft tractor. :ph34r:

All Risk....tja...de maandpremie is inderdaad best hoog, maar ik heb het er wel voorover. Nu krijg ik tenminste nog wat terug van die oude afgefikte XJ, anders had ik helemaal niks. Goed, ik heb ervoor betaald....maar het voelt lekker.

Marcel

Het is onzin om zo'n oude bak all risks te verzekerten. Je schrijft wel ''nu krijg ik tenminste wat terug'', maar dat is eigenlijk een koekje uit eigen trommel. Je krijgt wel wat terug maar je schadevrije jaren kukelen ook naar beneden waardoor je meer premie gaat betalen, en dat werkt ook weer door in de jaren hierna.

Al met al is het zelfs maar de vraag of het verstandig is een dergelijke schade te claimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook All- risk verzekerd , wel met een jongere auto en scheelt me maar 25 euro per maand ,er zijn duurdere dingen lijkt me.

Heb in afweging daarover meegenomen dat bij ongeluk b.v. door eigen schuld je ook betaald krijgt voor eigen onkosten en niet gelijk alles kwijt bij een evt. total loss.

Net wat je zelf wilt en ervoor over hebt dus :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is onzin om zo'n oude bak all risks te verzekerten. Je schrijft wel ''nu krijg ik tenminste wat terug'', maar dat is eigenlijk een koekje uit eigen trommel. Je krijgt wel wat terug maar je schadevrije jaren kukelen ook naar beneden waardoor je meer premie gaat betalen, en dat werkt ook weer door in de jaren hierna.

Al met al is het zelfs maar de vraag of het verstandig is een dergelijke schade te claimen.

Dus als ik 't goed begrijp dan ga je bij een wa verzekering niet meer premie betalen :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 deurs cherokee's zijn ook na 1992 gebouwd. Dus dat is niet vreemd. Alleen zit er een verschil in de uitvoering. Denk hierbij aan kleine details zoals wel of niet klapraamjes. Verder zijn ze gelijk.

Inderdaad...die groene in Friesland heeft geen klapraampjes, dus het zou nog kunnen. Maar verder is het nieuws wat je me vertelt.

Tevens zie je een foto van mijn 2 deurs cherokee uit 1993 toen ik hem kocht nu anderhalf jaar terug voor 2750 euro met 140000 km op de teller en schadevrij. Heb hem toen meteen laten taxeren en de taxatiewaarde werd toen bepaalt op 3350 euro.

Daarna ben ik gaan verbouwen en verbouwen en verbouwen en verbouwen en nu is mijn cherokee getaxeerd op 12750 euro.

Mooie bak!

Die groene 2 deurs waar jij het over had van 1998 ben ik nog gaan bekijken voordat ik de mijne kocht. Toen was hij nog standaard alleen kwam ik er met de toenmalige eigenaar niet uit qua prijs en kocht ik de zwarte die je op de foto ziet. Mooi ding die groene 2 deurs cherokee alleen een beetje te laag voor mij vind ik.

Te laag?

Die groene ziet er hoger uit dan die zwarte.

Hoog is leuk, maar ze zijn zo instabiel als ze zo hoog zijn.

Het lijkt wel of de XJ's te licht zijn voor liftkits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is onzin om zo'n oude bak all risks te verzekerten. Je schrijft wel ''nu krijg ik tenminste wat terug'', maar dat is eigenlijk een koekje uit eigen trommel. Je krijgt wel wat terug maar je schadevrije jaren kukelen ook naar beneden waardoor je meer premie gaat betalen, en dat werkt ook weer door in de jaren hierna.

Dat lijkt me niet, want de auto is gestolen en toen in de fik gestoken.

Niet mijn schuld dus.

Dus het gaat niet te koste van m'n schade vrije jaren en ook niet van m'n opgebouwde punten of premies. Dat zal effe lekker worden!

Al met al is het zelfs maar de vraag of het verstandig is een dergelijke schade te claimen.

Om wat terug te krijgen van de verzekering....tuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook All- risk verzekerd , wel met een jongere auto en scheelt me maar 25 euro per maand ,er zijn duurdere dingen lijkt me.

Heb in afweging daarover meegenomen dat bij ongeluk b.v. door eigen schuld je ook betaald krijgt voor eigen onkosten en niet gelijk alles kwijt bij een evt. total loss.

Net wat je zelf wilt en ervoor over hebt dus :blink:

M'n ZJ heb ik misschien iets te vlug verzekerd, maar ik moest iets.

Zeker waar ik woon.

Voordat het nieuwe jaar om is heb ik de verzekering ergens anders lopen. Interpolis, Unive...wie dan ook. Zolang de maandpremie maar aanzienlijk lager is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me niet, want de auto is gestolen en toen in de fik gestoken.

Niet mijn schuld dus.

Dus het gaat niet te koste van m'n schade vrije jaren en ook niet van m'n opgebouwde punten of premies. Dat zal effe lekker worden!

Om wat terug te krijgen van de verzekering....tuurlijk!

je hebt gelijk. Bij diefstal val je doorgaans niet terug in schadevrije jaren. Verder is mijn mening dat het all risks verzekeren van oudere voertuigen met een lage dagwaarde behoorlijke onzinnig is. Als je toch per se diefstal dekking wilt hebben doe dan wa plus ipv wa casco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n ZJ heb ik misschien iets te vlug verzekerd, maar ik moest iets.

Zeker waar ik woon.

Voordat het nieuwe jaar om is heb ik de verzekering ergens anders lopen. Interpolis, Unive...wie dan ook. Zolang de maandpremie maar aanzienlijk lager is.

Natuurlijk, en gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

Maar ff goed prijsvergelijken is soms de moeite waard

Gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...