Spring naar bijdragen

Verzekering


Zoepetier
 Share

Recommended Posts

Natuurlijk, en gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

Maar ff goed prijsvergelijken is soms de moeite waard

Gr. John

Ik was zoiets als "premie check" tegengekomen op de website van de dealer waar ik m'n ZJ gekocht heb. Dat bracht me wel op ideeen.

Ik heb in ieder geval een heel jaar de tijd om rustig te kijken en te vergelijken, want de hoogte van de premie is niet alleen belangerijk....welk maatschappij keert het beste uit? Zijn er maatschappijen die tegenstribbelen bij uitkering? Dat soort singen.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welke maatschappij keert het beste uit? Zijn er maatschappijen die tegenstribbelen bij uitkering? Dat soort dingen.

Er is geen enkele maatschappij die graag wil uitkeren! Dus als ze de kans hebben om laag uit te keren of helemaal niet uit te keren dan doen ze dat absoluut. Alle maatschappijen hanteren dezelfde manier van werken en er zal dus onderling geen groot verschil zijn in het uit te keren bedrag van een bepaalde auto. Dus ga er niet vanuit dat je bij de ene maatschappij 5000 euro krijg en bij de andere maar 3000 euro. Die verschillen zullen echt niet zo groot zijn onderling en ze zullen allemaal pas na 30 dagen uitkeren en niet eerder. De maatschappijen kijken onderling alles van elkaar af en weten dus ook precies wat ze wel en niet zullen uitkeren.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te laag?

Die groene ziet er hoger uit dan die zwarte.

Hoog is leuk, maar ze zijn zo instabiel als ze zo hoog zijn.

Het lijkt wel of de XJ's te licht zijn voor liftkits.

Daar zit je volkomen naast! Ook een cherokee is een perfecte wagen om te verhogen. Tis net als een verzekering. Je moet je eerst erin verdiepen en dan een keuze maken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ga er niet vanuit dat je bij de ene maatschappij 5000 euro krijg en bij de andere maar 3000 euro.

Ik hoop m.b.v. de laatste iets meer dan het laagste bedrag binnen te halen. Met 1500 kom ik al een heel eind, maar meer is lekkerder natuurlijk. :)

en ze zullen allemaal pas na 30 dagen uitkeren en niet eerder.

Dat idee had ik al. Daarom heb ik ook niet op de verzekering gewacht toen ik m'n ZJ kocht. Ik werd gek aangekeken. "is de uitkering nu al rond??" :bye1:

De maatschappijen kijken onderling alles van elkaar af en weten dus ook precies wat ze wel en niet zullen uitkeren.

Dus er is een basis waar ze mee werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verzekeraars keren bedragen uit die in principe zijn te berekenen met de opgegeven afschrijvingspercentages. Die afschrijving eindigt na een paar jaar meestal lager dan de dagwaarde.

Die dagwaarde wordt vastgesteld door de schade-expert. Afhankelijk van diens instelling kan de waarde nogal eens beïnvloed worden. Wat je zelf kunt doen is zo hier en daar op Marktplaats, Autotrack, Speurders etc. zoeken naar gelijkwaardige auto's waar een vraagprijs bij staat.

De expert zal dan een gemiddelde uitrekenen en daar nog iets van aftrekken omdat vraagprijzen zelden of nooit betaald worden.

Probeer daarnaast aan te geven door middel van foto's en rekeningen dat jouw auto uiteraard veel meer waard is en in een staat van onderhoud verkeerde alsof hij net de showroom had verlaten. Vaak wil een beetje praten dan ook nog wel helpen.

Het beste wat je daarna kunt doen is al je vingers en tenen gekruist houden.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...