F.M Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 heb je speciaal gereedschap om aan je jeep te sleutelen. maak er dan een foto van en zet er een verhaaltje bij waarvoor het bestemd is en wat je ernog meer mee kunt doen. ook handig voor andere jeepers die speiaal gereedschap zoeken. bijvoorbeeld deze fuseekogel trekkerset. daar kun je ook kruisjes in je aandrijfas mee de/monteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 Oude mayonaise pomp, schoonmaken slang aan de tuut en gebruiken als olie pomp voor bijv je versnellingsbakken:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 tsjaa, hoe heet zon ding ik heb hem in iedergeval gemaakt om de moeren die tegen de lagers van de vooras zitten mee aan te draaien en te borgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 leuk topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2008 leuk topic off topic 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 (bewerkt) Leuk idee. Hier enkele kleine hulpjes: [img src=http://www.fototime.com/62ED44003945A98/medium.jpg] #1 Poelietrekker voor de krukasdemper. #2 Lockplate compressor voor de stuurkolomplaat te verwijderen. strip 30x3 met asgat. 38x72x38 gebogen. #3 Dop 30 mm vlakgeslepen voor lastige trannypluggen ,wanneer deze beschadigd zijn. Deze dop kan er dieper op. #4 21/2"verlengstuk voor de oliepomp verstelbout. (multieriemverstelling). #5 10mm vierkant verslepen tot 3/8" voordiff. plug. October 24, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 Leuk idee. Hier enkele kleine hulpjes:[img src=http://www.fototime.com/62ED44003945A98/medium.jpg] #5 10mm vierkant verslepen tot 3/8" voordiff. plug. Hier kan je natuurlijk ook een ratel (3/8) voor gebruiken;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 (bewerkt) Hi Hi-Jack. Ik had hier in het geheel niet bij stil gestaan. Wat kan een mens dom doen. Waarschijnlijk komt 't , dat ik niks van 3/8" heb. Wel 1/2"en 1/4". en 2 doppen 36mm en 41 met verloop naar 3/4". Kijk hier maar eens naar mijn gedeelte van de schuur: [img src=http://www.fototime.com/5F36DA89D1A714E/medium.jpg] December 25, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst December 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2008 Speciaal gereedschap maken we zelf: - Links een houder om de aandrijfas aansluiting van het differentieel (pinion) vast te houden om de moer los te draaien, met poelietrekker erop kan je hem er ook mee afhalen. - Daarnaast een meer algemene poelietrekker. De driepoot is oorspronkelijk voor de vibratiedemper van een chevy 350, de tweepoot om een voorremschijf met rotor van de steekas af te trekken. Deze trekkers gebruik je door er een dop tussen te klemmen, en dan de kleine boutjes aan te draaien. - Rechtboven het meest specialistisch stuk gereedschap. Het linker deel is de poelietrekker voor mijn stuurwielnaaf. Het rechterstuk is om onder de stuurwielnaaf de drukplaat naar beneden te drukken om de veerring er tussenuit te wippen. - Rechtsonder, een aanpassing op de poelietrekker: Langere poten. - Niet op de foto: Een as van een oude distributie om de oliepomp te primen. Voor de rest het toch maar gekochte deel: - Trompsetje voor remleidingen - Grote dop voor de moeren van de voorste steekas Zal er vast nog wel een paar vergeten zijn...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2008 Slagtrekker tbv steekassen...... en pers voor asflens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2008 Trekker voor het stuur los te halen.. Gereedschapskar met Jeep maten gereedschap... Trekker met hulp van uitdeukset Pers met hulp van uitdeukset Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2008 Met het risico dat het off-topic is, maar dat moet dan maar: Ik ben zeer onder de indruk van jullie equipment en de professionaliteit waarmee jullie werkplaats is ingericht. Chapeau! Het gaat zeker nog hèèl lang duren voordat ik dat ga bereiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2009 Speciaal gereedschap maken we zelf: - Links een houder om de aandrijfas aansluiting van het differentieel (pinion) vast te houden om de moer los te draaien, met poelietrekker erop kan je hem er ook mee afhalen. ik en een maat vanmij hebben er ook een gemaakt maar dan met slotgaten erin waarvoor je het ook voor andere merken auto's kunt gebruiken. nog bedankt voor de tip thomvis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst October 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2009 vooral dat dartbord tussen het gereedschap., super idee!!...........kan je fijn je frustratie op kwijt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst October 19, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2009 vooral dat dartbord tussen het gereedschap., super idee!!...........kan je fijn je frustratie op kwijt! Met op 50cm ernaast een TFT scherm. Ik zie dooie pixels aankomen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst October 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 (bewerkt) Ik hoop dat deze topic hot blijft en Jeepers op ideen brengt. wim November 16, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2009 Ik hoop dat deze topic hot blijft en Jeepers op ideeen brengt. wim Daar hebben we wat voor: ik zal 'm 'pinnen' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst October 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 Thanks Kameel. Hier nog een kleinigheid om de schroefdraad van de bougiesgaten schoon te maken in het motorblok. Simpelweg een zaagsnede in de draad van de bougie en het aangekoekte vuil blijft in de zaagsnede hangen bij in-en uitdraaien. wim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst November 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2009 (bewerkt) Hallo. Een zelfgefabriceerde leak down tester. Werkt het tegenovergesteld als een compressietester, maar zegt veel meer. Lekkende zuigerveren.inlaatklep,uitlaatklep of koppakking, alles is te horen na de cilinder, met zuiger in de hoogste stand en gesloten kleppen (BDP)aftepersen met 7 BAR (100PSI). November 17, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Brandstofdrukmeter: -oude manometer liefst bereik tot 3 bar, de mijne gaat tot 6 maar werkt ook prima. -T-stuk -brandstofslangen en koppelingen om hem tussen de brandstofleiding van de auto en injectorrail te plaatsen (heb ik via Boris van een oude injectorrail afgeslepen) Voor 2,5L en 4L MPI: 31PSI brandstofdruk, 39PSI bij losgekoppelde vacuum van de drukregelaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Slangenpompje om difs leeg te zuigen/vol te pompen. -oud 12V slangenpompje uit een grootkeuken vaatwasser -harde PE slang en/of gewapend PVC slang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Mooie brandstof nippels ! (het is dus gelukt zie ik) Brandstofdrukmeter:-oude manometer liefst bereik tot 3 bar, de mijne gaat tot 6 maar werkt ook prima. -T-stuk -brandstofslangen en koppelingen om hem tussen de brandstofleiding van de auto en injectorrail te plaatsen (heb ik via Boris van een oude injectorrail afgeslepen) Voor 2,5L en 4L MPI: 31PSI brandstofdruk, 39PSI bij losgekoppelde vacuum van de drukregelaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Mooie brandstof nippels !(het is dus gelukt zie ik) Ja perfect! Die slangpilaartjes even van de rails geslepen. De retour is een andere maat dan de persaansluiting; dus heb beide aansluitingen nodig als je eventuele drukopbouw in de retour wilt meten. Meestal heb je aan druk op de rail voldoende natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2011 deze yokesleutel zetten we op de yoke van de voor en achterassen of de de yoke versnellings/tussenbak. om de moer los of vast te draaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2011 deze yokesleutel zetten we op de yoke van de voor en achterassen of de de yoke versnellings/tussenbak. om de moer los of vast te draaien Beter dan de moordenaar die wij altijd gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.