theo-cj7 Geplaatst December 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2008 Ik ga bij mijn cj met 2.73 R&P de complete diffs ombouwen uit een setje 3.54 R&P assen Er zullen nog wel verschillende vragen en/of problemen tevoorschijn komen zodoende een algemene titel voor dit topic. Bij deze de eerste vraag: Hoe krijg ik de steekassen uit een dana 30 narrow track vooras zodat ik het diffhuis uit kan nemen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Buitenkanten demonteren, remmen, lantaarn waarop de wielnaaf zit, dan kun je steekassen eruit trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Buitenkanten demonteren, remmen, lantaarn waarop de wielnaaf zit, dan kun je steekassen eruit trekken. Het is al gelukt as waar de naaf op zit was redelijk vast geroest en heb ik er met hamer en beitel uit moeten slaan, maar omdat die as één geheel leek met de steering knuckle zat ik te twijfelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 heb wel weer een nieuwe vraag: de verf waarmee je de aftelling van je R&P controleert, is dit speciale verf of kan ik ook een potje afwasbare verf van de kindjes weghalen:blush:?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 heb wel weer een nieuwe vraag:de verf waarmee je de aftelling van je R&P controleert, is dit speciale verf of kan ik ook een potje afwasbare verf van de kindjes weghalen:blush:?? Toevallig deze week mee bezig geweest... Kon het beoogde ook niet vinden, maar waskrijt werkt ook goed. Had een doosje mee uit de auto materialenzaak, waar ze normaal mee op banden schrijven. Maar een doosje van de Bart Smit zal ook wel werken. Wel effe je R&P goed ontvetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 Rode lippenstift Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 pruisich blauw,te koop bij de hobbywinkel. Met andere woorden genoeg wat je erop kan smeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 oké, ieder bedankt voor de alternatieven laat nog wel weten wanneer het gelukt is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2008 Het is gelukt, heb er ook een paar foto's gemaakt Kan mijn ring +/- een halve MM draaien voordat de pionas mee draait, dit was ook zo bij de aangekochte assen en de as onder mijn jeep voordat ik het diff verwijdert had Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 @jeeped, Pruisisch blauw werd gebruikt.... kan nog steeds maar in de industrie valt dit onder uiterst kankerverwekkend dus oppassen met deze rommel... met lipstick of verf kan ook prima. voor het juiste beeld kun je altijd even googlen naar een plaatje. lijkt wel ok zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 ha ha komt de volgende vraag alweer om de remklauw van de vooras er af te halen moet ik dan altijd de remleiding demonteren, bout zit namelijk achter de banjo van de remleiding/slang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 ha ha komt de volgende vraag alweerom de remklauw van de vooras er af te halen moet ik dan altijd de remleiding demonteren, bout zit namelijk achter de banjo van de remleiding/slang als het goed is niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Soldier Geplaatst December 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2008 eerst de 2 indusbouten losdraaien,zodat je het gedeelte wat de remblokken klemt kan weghalen en dan zou je er toch bij moet kunnen.. toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2008 Het zadel kun je laten zitten, dus die bout heb je niet nodig. Draai aan de achterkant van de klauw het inbusboutje eruit wat de klauw borgt. Sla vervolgens de spie er uit en je kunt de klauw weg pakken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2008 Oké ieder bedankt, zal morgen wel eens kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.