Spring naar bijdragen

Grand Cherokee kopen


Recommended Posts

Hallo,

Als eerste zal ik me eventjes voorstellen, ben Niek komt uit Emmeloord.

Me pa(en ik dus) zoeken een GC, hij moet af en toe voor de aanhanger, tenminste 2000 kg. En ja, we hebben weinig te besteden....;)(het is een tijdelijke oplossing voor me pa, maar misschien dat ik um dan overneem)

We hebben eerder een Ford Econoline uit '94 gehad, met LPG, dus enige ervaring met Amerikaan is er(niet al te goed...., maar toch :))

We zijn vandaag bij een GC uit '96, met 4L 6cil wezen kijken, liep echt super. Had 230 dkm gelopen.

Ik had me twijfels bij de versn.bak, volgas optrekken was geen probleen, ging erg soepel.

Maar als we rustig met het verkeer optrokken, schakelde die naar mijn mening een beetje laat.

Hier zat geen trekhaak onder, opzich een voordeel, nooit zwaar werk gedaan dus.

Maar iemand enig idee wat het kost om dat te laten plaatsen?

De originele radio zat er nog in, maar we konden de CD-wisselaar niet vinden, wwar hoort die te zitten dan? En de code was kwijt, krijg je die dan nog werkend?

Ook zat er nog geen LPG in.....(wel handig bij 20/25dkm int jaar)

Morgen gaan we kijken bij een GC uit '93, ook 4L heeft als nadeel geen 2de airbag en geen hoofdsteunen achterin(niet precies ofzow:D). Maar die heeft nog maar 138 dkm gelopen. Ook nog geen LPG.

Ik heb hier zelf even zitten zoeken naar de aankooptips e.d., en kwam tot de conclusie dat de 4L wel echt de favoriet was hier, ik ben zelf helemaal lijp van V8 maar die 4L l6 van vandaag klonk ook niet verkeerd.

Van onze garage kregen wij ook de tip om voor de 6cil te gaan ipv de V8, ivm de ruimte onder de kap, met sleutelen zegmaar.

Het is al met al wel een redelijk verhaal geworden, maarja,

Iemand nog meer tips?

Hoor het graag, Niek

bewerkt door Unimerk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Niek,welkom.De wisselaar mits aanwezig moet achterin(bijrijderskant) zitten.Code staat meestal in het onderhoudsboekje of achterop de radio.Eventueel ook op te vragen heb ik zelf begrepen.

Enne...ik zou toch stiekum voor de V8 gaan....Zeker als je er zelf "lijp"van bent.:)

Want sleutelen...dat hoef je toch nooooit met een Jeep.;)

Veel succes met zoeken verder.

Succes Erwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook voor de 4.0 6cilinder gaan als je op lpg gaat rijden.

Even in de olievuldop kijken op er niet te veel bagger in zit, de 4.0 is ijzer sterk maar wil wel graag z'n olie verversingen op tijd.

Na 96 is de laatste model update van de ZJ geweest, dat kan je zien aan het modernere interieur en er zijn meen ik ook wat technische verbeteringen waaronder de visco.

Bij mijn ZJ zat de wisselaar trouwens onder de achterbank bestuurderskant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in een 93ger gerden, reed goed, en schakelde netjes.

Maar op het eind van de proefrit kregen we de melding: COOLING SENSOR BAD! Tenminste iets in die richting.

Is dit een grote kostenpost? Is het überhaupt erg?

Gr Niek

had ik bij de mijne van 93 ook af en toe last van maar had geen water verlies en was ook niet warm heb de steker verbindingen eens schoon gemaakt toe was 't een tijdje weg,of het erg is weet ik niet maar de mijne reed er niet minder om.

temperatuur sensor is niet zo duur maar of dat het euvel is durf ik niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is um niet geworden, uitlaat slecht, voorbanden op, achterbak lek, en de automaat kwam niet vrij als je in de D had staan en ging stilstaan.

Wel was het niveau van de olie in de automaat laag, kan dit de veroorzaker zijn van het niet vrijkomen?

GR Niek

Zou zeker kunnen.. maar ik zou hard wegrennen. :bye1:

(lekker verder zoeken, goed onderhouden grands zijn er zat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een GC op Prins LPG onderbouw gekocht, is uit 1994 met de bumpers van een nieuwe type. Ik zou de auto zelf niet gekocht hebben maar me pa dacht daar anders over.

Zijn veel dingetjes die niet werken, zoals:

-rechterspiegel

-display met deuren(of zit dat ook niet werkend in een Laredo???)

-CV klopt geen zak van, en doet het dus ook niet op de afstandsbediening

-De dashboardverlichting bij de verwarimgsknoppen doet het niet

-Cruise control hapert, doet het vaak eventjes, maar houdt er dan weer mee op.

En het grootste probleem is de achteras, we zijn met die kerel naar een of ander garagetje geweest, die kerel zei dat het de lagers waren, geloofde ik niet, maargoed.

Ding gekocht, op de aanhanger gezet, naar huis toe.

Even langs onze 'vaste' garage gereden, die monteur stukje rijden.

Auto van achteren opgekrikt, zat geen speling oid op de lagers.

Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting.

Iemand enig idee of het inderdaad het diff is? Iemand bekent met het probleen? Als we rechtuit rijden is er niks aan de hand, maar bij een bocht maakt het wel raar geluid.

Ook bij de andere problemen hoor ik het graag als iemand er ervaring mee heeft!

Gr Niek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een GC op Prins LPG onderbouw gekocht, is uit 1994 met de bumpers van een nieuwe type. Ik zou de auto zelf niet gekocht hebben maar me pa dacht daar anders over.

Zijn veel dingetjes die niet werken, zoals:

-rechterspiegel

-display met deuren(of zit dat ook niet werkend in een Laredo???)

-CV klopt geen zak van, en doet het dus ook niet op de afstandsbediening

-De dashboardverlichting bij de verwarimgsknoppen doet het niet

-Cruise control hapert, doet het vaak eventjes, maar houdt er dan weer mee op.

En het grootste probleem is de achteras, we zijn met die kerel naar een of ander garagetje geweest, die kerel zei dat het de lagers waren, geloofde ik niet, maargoed.

Ding gekocht, op de aanhanger gezet, naar huis toe.

Even langs onze 'vaste' garage gereden, die monteur stukje rijden.

Auto van achteren opgekrikt, zat geen speling oid op de lagers.

Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting.

Iemand enig idee of het inderdaad het diff is? Iemand bekent met het probleen? Als we rechtuit rijden is er niks aan de hand, maar bij een bocht maakt het wel raar geluid.

Ook bij de andere problemen hoor ik het graag als iemand er ervaring mee heeft!

Gr Niek

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij denkt dat het diff kapot is, want als je aan het achterwiel draait, draait het andere wiel niet in tegengestelde richting.

Is dit niet normaal als het een diff is die uitgerust is met LS ?

Dan is dit wel normaal.

Als het diff grolt of jankt zijn het toch wel de lagers hoor, en de pignon, en het kroonwiel, en de rest...:)

die andere mankementjes zijn ook te fixen, maar ja, als je het zelf niet kan kruipen daar wel een paar uurtjes werk in hoor...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat allebei de wielen draaien heb ik ook dat is volgens mij normaal

om het geluid te lokaliseren moet je mischien even 1 kant van de auto op

bokken zetten dan bedoel ik dus bijv links voor en links achter

en dan de auto stationer laten draaien en dan luisteren waar het geluid vandaan komt, en misschien een idee om de diff olie te vervangen en de limited slip toevoeging erbij te doen, bij mij waren toen ineens aardig wat bijgeluiden verdwenen..

heeft een laredo, 4x4 of achterwielaandrijving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit niet normaal als het een diff is die uitgerust is met LS ?

Dan is dit wel normaal.

Als het diff grolt of jankt zijn het toch wel de lagers hoor, en de pignon, en het kroonwiel, en de rest...:)

die andere mankementjes zijn ook te fixen, maar ja, als je het zelf niet kan kruipen daar wel een paar uurtjes werk in hoor...:)

Maar dat stukje dat het wel aan het lager ligt+ pignon+kroonwiel ed. zou dat pleiten voor een nieuwe diff, of voor een hele nieuw achteras?

Ja met die elekterische mankementjes gaan we wel een paar dagen klooien.

@EJG: Alle oliën zijn al vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met bochten naar links maakt die een slingerend, joelend geluid.

Met bochten naar rechts is het af en toe een beetje bonkend geluid.

Nu we der wat kilometers mee hebben gemaakt is het geluid wel wat vervaagd. Maar nog niet weg.

We hebben met de verkoper overlegd en we kijken wel of hij nog reageerd.

Onze garage zegt inderdaad dat we dat LS maar eens moesten proberen.

P.S.: Wij zijn wel echte V8 fans maar die l6 klinkt ook prima:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt helemaal Frans!

Ik dacht dat ik dat ook ergens had geschreven, mocht dat niet zo zijn dan hierbij mijn excuses!

Wel hebben we er een nieuw probleempje bij, hij schakelt niet meer over van benzine naar LPG, het is een Prins installatie, geen G3.

Iemand idee waaraan het ligt? Gisteren deed die het nog perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...